  • 21. Data: 2012-06-21 21:48:25
    Temat: Re: Zadupizm a nowoczesne samochody.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_SPAM_klub.chip.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4fe37964$0$26708$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Używając Twojej retoryki powiem tak: jak masz problem z wyprzedzaniem

    Nie mam, ale gość w opisywanym przypadku też go nie miał, bo dalej nie
    wyprzedzał.
    I za to też go chciałeś bluzgać.
    Więc jednak to coś z Tobą jest nie tak.

  • 22. Data: 2012-06-21 22:40:11
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-06-21 18:28, Franc pisze:

    > W kolumnie jadące samochody mają OBOWIĄZEK zostawić odstępy umożliwiający
    > wjechanie pomiędzy w przypadku wyprzedzania. To jest OBOWIĄZEK a nie
    > listościwe zachowanie.

    Ale dotyczy to nie wszystkich pojazdów i nie wszędzie:

    Rozdział 3, oddział 3, art.19
    3. Poza obszarem zabudowanym, na jezdniach dwukierunkowych
    o dwóch pasach ruchu, kierujący pojazdem objętym indywidualnym
    ograniczeniem prędkości albo pojazdem lub zespołem pojazdów o dłu-
    gości przekraczającej 7 m jest obowiązany utrzymywać taki odstęp od
    pojazdu silnikowego znajdującego się przed nim, aby inne wyprzedza-
    jące pojazdy mogły bezpiecznie wjechać w lukę utrzymywaną między
    tymi pojazdami. Przepisu tego nie stosuje się, jeżeli kierujący pojazdem
    przystępuje do wyprzedzania lub gdy wyprzedzanie jest zabronione.

    Czyli wychodzi na to, że samochodów osobowych (bez przyczepy) to nie
    dotyczy. Chyba. że mam starą wersję PoRD, albo jest jeszcze inny zapis...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 23. Data: 2012-06-21 23:28:53
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > a na organizatorach ruchu drogowego
    > takie rozwiązania i inwestycje, które zadupizm
    > ograniczą do marginesu społecznego.

    O i tu wasc dotykasz istoty sprawy. Jazde na ogonie wymuszaja u nas
    warunki. Do tych warunkow naleza tez kierowcy niektorzy. Drog nam jakos
    spektakularnie nie przybylo, za to ilosc samochodow jest wielokrotnoscia
    tego, co bylo 10, czy 20 lat temu. Jakos sie te samochody musza
    zmiescic. Jesli jedziesz droga, ktora ma po 1 pasie ruchu w kazda
    strone, to masz malo czasu na wyprzedzenie. Powinno sie trzymac
    odleglosc, zaczac przyspieszac jak juz widac , ze zaraz bedzie mozna i
    sprawnie wyprzedzic jak tylko mozna majac juz dobra predkosc. Tylko, jak
    sam zauwazyles, ktos Ci sie zaraz wp* w puste miejsce. Wiec musisz
    jechac na ogonie. Problemu by nie bylo, jakby droga miala po 2 pasy. Nie
    musi byc zaraz autostrada, czy ekspresowka.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 24. Data: 2012-06-22 00:42:15
    Od: s...@g...com

    Wysiadła baba z pociagu po rozmowie ze znajomą kumą i westchneła:
    - Ledwo ją przegadałam.
    Jestem z Krakowa gdzie własnie buduje się drogę dwupasmową do ISTNIEJĄCEGO już
    zespołu osiedli (Ruczaj) a nie odwrotnie.
    Szanowni koledzy rozmawiają na temat wyprzedzania kolumny.
    Pytanie dlaczego powstają kolumny samochodów?
    Dlaczego z Krakowa do Łodzi moge dojechać w 3 godziny a później dystans z Łodzi do
    Torunia kolejne dwie, chociaż odległość dwa razy mniejsza.
    Ja czasami jade 40 a czasami 80 przy ograniczeniu do 60.
    Bo czasami głowa mnie boli a czasami d.pa.
    Najpierw drogi a potem stadiony. No ale u nas znowu odwrotnie.

  • 25. Data: 2012-06-22 07:56:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Jun 2012 13:01:37 +0200, Franc napisał(a):

    > IMHO bzdurny wynalazek.
    > Nie widzę zastosowania.
    > Sam tempomat jak najbardziej uważam za słuszny wynalazek, ale dodatkowy
    > radar to już bzdura.

    Patrzac na wyniki jakiejs wiekszej mgly, to radar wcale nie jest taki
    glupi.
    A byc moze zabezpieczy tez przed drzewem, jak czlowiek zasnie z nudow za
    kierownica :-)

    J.

  • 26. Data: 2012-06-22 07:58:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Jun 2012 16:08:41 +0200, BaX napisał(a):

    > Najczęściej taki kozak wyprzedzi tego który zostawi sobie odstęp, kolejnych
    > 2-3 juz nie bo jadą za gęsto. I cały jego misterny plan w pi.....

    Czyli takie radarki powinny byc obowiazkowe. Albo wyprzedzasz, abo
    zostawiasz odstep :-P

    > Dotyczy to
    > najczęściej przyjezdnych, miejscowi wiedzą gdzie i ile można wyprzedzić.

    Miejscowi maja blisko do domu i nie widza sensu wyprzedzania :-)

    J.

  • 27. Data: 2012-06-22 08:10:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Jun 2012 18:55:05 +0200, Jan45 napisał(a):
    > To potwierdza moją obawę, że zadupizm jest jednym
    > z przejawów instynktu stadnego - mianowicie szukaniem
    > rywala i walki o dominację w stadzie. Czyli że jest to

    Dominacje w stadzie powiadzasz ... czyli jak wyprzedzam dwoch kapeluszy, po
    to zeby potem wyprzedzic trzeciego jeszcze wiekszego na poczatku kolumny,
    daje w gaz i odjezdzam ... to gdzie jest moje stado ?

    > zjawisko obiektywne, i to nie do końca zależne od
    > okoliczności. Można wytresować/wytrenować zachowania
    > prospołeczne, jak to udało się w niektórych nacjach.

    Mozna. Mandaty i punkty sa w tym bardzo dobre.

    > Ale u nas to na razie zbyt trudne.

    Bo my kilkaset lat tradycji w olewaniu wladzy :-)

    > To tam, a nie u nas
    > wymyślono ten automat, który pozwala kierowcy na pewne
    > odprężenie, bo sam zadba o właściwy/bezpieczny dystans
    > pomiędzy pojazdami. Tak można tylko wtedy, kiedy się
    >zaplanuje czas podróży z uwzględnieniem realiów.

    znaczy sie jak - liczac czas wyjazdu z uwzglednieniem sredniej predkosci
    60km/h ?

    A moze jednak to konstruktorzy uwzglednili realia - autostrady, drogi
    dwupasowe, ale malo zatloczone, wytresowane spoleczenstwo, ktore predkosci
    nie przekracza ..

    > Sam widziałem rzecznika policji drogowej, który gorąco
    > namawiał kierowców TIRów do zwiększenia odległości
    > pomiędzy tymi samochodami. Ale nie z powodu bezpieczeństwa
    > bynajmniej tak doradzał. Chodziło mu o to tylko, żeby
    > z odstępów mogli korzystać ci, którym się bardziej spieszy.
    > Czyli żeby kierowcy szybszych pojazdów mogli ten
    > zadupizm uprawiać. A warunkiem uprawiania jest brak
    > zadupizmu u kierowców TIRów.
    > Sam widzisz kolego, że taki automat działa wbrew radom
    > tego rzecznika policji. Jest sprzeczny z jego intencjami.

    No jak sprzeczny ? Przeciez zrobi ten odstep sam, zamiast kierowcy :-)

    J.

  • 28. Data: 2012-06-22 09:27:05
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Nie mam,

    Masz masz, mistrzu prostej.

  • 29. Data: 2012-06-22 09:28:28
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Czyli takie radarki powinny byc obowiazkowe. Albo wyprzedzasz, abo
    > zostawiasz odstep :-P

    A dalczego nie, fajna rzecz, testowałem.

    > Miejscowi maja blisko do domu i nie widza sensu wyprzedzania :-)

    Bardziej chodziło o tych którzy daną trase pokonują stale lub bardzo często,
    a nie okazyjnie albo pierwszy raz.

  • 30. Data: 2012-06-22 09:34:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Masz masz,

    Jasne.
    Ty wiesz lepiej.
    Jak zwykle.
    Tyle, że nie do końca jestem zainteresowany Twoimi rojeniami w tym stylu.
    PLONK