  • 1. Data: 2012-06-21 12:55:16
    Temat: Zadupizm a nowoczesne samochody.
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    W nawiązaniu do jakże słusznego postulatu kolegi, chciałbym coś dodać.
    Miałem okazje jechać nowym Volvo, z radarowym tempomatem, z Kołobrzegu
    do Łodzi.
    Moim zdaniem w Polsce nie da się go używać. On sam reguluje odstęp od
    poprzedzającego samochodu w zależności od prędkości.
    Jednak co chwila, miedzy nas wpieprzał się na styk "mistsz prostej"
    próbujący wyprzedzający całą kolumnę. Powodowało to nader histeryczną
    reakcje tempomatu, objawiającej się gwałtownym hamowaniem przeplatanym z
    przyspieszaniem.
    Po nie za długim czasie wyłączyłem go - nie dla nas te nowomodne wynalazki.

    (Problem wyprzedzania całej kolumny samochodów ciągnących się po
    horyzont na wąskiej drodze był już wielokrotnie omawiany i proszę go tu
    nie odgrzewać).

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 2. Data: 2012-06-21 13:01:37
    Temat: Re: Zadupizm a nowoczesne samochody.
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 21 Jun 2012 12:55:16 +0200, WW napisał(a):

> [...]
    > Moim zdaniem w Polsce nie da się go używać. On sam reguluje odstęp od
    > poprzedzającego samochodu w zależności od prędkości.
    IMHO bzdurny wynalazek.
    Nie widzę zastosowania.

    Sam tempomat jak najbardziej uważam za słuszny wynalazek, ale dodatkowy
    radar to już bzdura.

> [...]
    > przyspieszaniem.
    > Po nie za długim czasie wyłączyłem go - nie dla nas te nowomodne wynalazki.
    Z tego opisu wynika, że wynalazek ten jest jeszcze idityczny, powodujący
    zachowania na drodze, które dla mnie są nie przyjęcia.
    Nic bardziej niebezpieczenego, niż kierowca który hamuje i gwałtownie
    przyspiesza.

    > (Problem wyprzedzania całej kolumny samochodów ciągnących się po
    > horyzont na wąskiej drodze był już wielokrotnie omawiany i proszę go tu
    > nie odgrzewać).
    Ależ powróćmy do tego. Bo tutaj jest pole do popisu.

    --
    Franc

  • 3. Data: 2012-06-21 13:20:04
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Ależ powróćmy do tego. Bo tutaj jest pole do popisu.

    raczej do wprowadzenia obowiazkowego leczenia ...prawie 20 lat temu
    bylem na praktyce (dawne DDR) i zasuwajac dzielnie na rowerze
    widywalem co chwile kolumy samochodow poruszajace sie w gornym
    zakresie dozwolonych predkosci (100 km/h, zwykla Bundesstrasse) na
    poczatku myslalem ze to jakies sluzby, ale to byly rozne auta,
    kierowcy starzy i mlodzi no i wyszlo ze oni po prostu tak jezdza ...
    zespolowo, jedna predkosc jednakowe odstepy, nikt nie wyprzedza bez
    sensu, a teraz zamknijcie oczy i wyobrazcie sobie cos takiego w
    PL ....no dobra nie tak od razu moze za 20-30 lat :-)

    P.

  • 4. Data: 2012-06-21 14:01:35
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "PJ"

> [...]
    > poczatku myslalem ze to jakies sluzby, ale to byly rozne auta,
    > kierowcy starzy i mlodzi no i wyszlo ze oni po prostu tak jezdza

    Ja widywałem jeszcze takich, którzy jak jest znak 40 km/h to jadą 40
    km/h, takich, którzy przepuszczają pieszych na przejściach, którzy
    zatrzymują się bezinteresownie, żeby pomóc podczas awarii samochodu ;-)

  • 5. Data: 2012-06-21 15:27:17
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-06-21 13:01, Franc pisze:

    > IMHO bzdurny wynalazek.
    > Nie widzę zastosowania.

    Chyba nie do końca się z Tobą zgadzam.
    On pozwala utrzymać odpowiednie odstępy w kolumnie z założeniem, ze
    pierwszy samochód wybiera optymalna prędkość do warunków nakazów/zakazów
    itp. Pozostali nie widzą, ale ich radary utrzymują prędkość i jak
    prowadzący przyspiesza, to oni też. W efekcie kolumna jedzie szybko i
    płynnie.

    Wystarczy odrobina kultury.

    No właśnie ..... :-(

  • 6. Data: 2012-06-21 15:41:52
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/06/2012 12:01, Franc wrote:

> [...]
    > zachowania na drodze, które dla mnie są nie przyjęcia.
    > Nic bardziej niebezpieczenego, niż kierowca który hamuje i gwałtownie

    Źle. Nic bardziej niebezpiecznego, niż kretyn wyprzedzającym tam gdzie
    nie ma miejsca i wymuszający takie właśnie reakcje na innych, którzy
    litościwie zrobią mu miejsce w trosce o jadących z przeciwka niewinnych
    ludzi.

    To jest problem, a nie radary.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2012-06-21 15:46:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > poprzedzającego samochodu w zależności od prędkości.
    > Jednak co chwila, miedzy nas wpieprzał się na styk "mistsz prostej"

    Jakby wyprzedzał całą, to by nie musiał między was wjeżdżać.
    Skoro wjeżdżał, to znaczy że jednak wyprzedzał po kawałku.
    Jego prawo.

  • 8. Data: 2012-06-21 15:48:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > itp. Pozostali nie widzą, ale ich radary utrzymują prędkość i jak
    > prowadzący przyspiesza, to oni też. W efekcie kolumna jedzie szybko i

    Znaczy cała kolumna ma się dostosować do tego najwolniejszego, który jedzie
    na jej początku, tylko dlatego że Ty masz na to ochotę (czyli tak naprawdę
    do Ciebie)?
    A jak ten najwolniejszy zwolni do 30 km/h, to nadal nikt go nie powinien
    wyprzedzać?
    A jeśli jednak powinien, to co się Twoim zdaniem zmieniło?

  • 9. Data: 2012-06-21 16:08:41
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Jakby wyprzedzał całą, to by nie musiał między was wjeżdżać.
    > Skoro wjeżdżał, to znaczy że jednak wyprzedzał po kawałku.
    > Jego prawo.

    Najczęściej taki kozak wyprzedzi tego który zostawi sobie odstęp, kolejnych
    2-3 juz nie bo jadą za gęsto. I cały jego misterny plan w pi..... Dotyczy to
    najczęściej przyjezdnych, miejscowi wiedzą gdzie i ile można wyprzedzić.

  • 10. Data: 2012-06-21 16:12:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Najczęściej taki kozak

    Po co to epitety?
    Każdy kto chce jechać szybciej niż Wy to potencjalny obiekt do zbluzgania?

    >wyprzedzi tego który zostawi sobie odstęp, kolejnych 2-3 juz nie bo jadą za
    >gęsto. I cały jego misterny plan w pi.....

    Takie życie, zwłaszcza jak nie ma zapasu pod butem.
    Ale wtedy jeśli ktoś jest na bakier z wspomnianą kulturą, to jegomoście nie
    zachowujący prawidłowego, bezpiecznego odstępu.