-
1. Data: 2012-06-20 21:35:38
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Marcin [3M] wrote:
> W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
>
> http://www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm
>
> Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany
> problem...
-
2. Data: 2012-06-21 11:05:14
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: kamil <k...@s...com>
On 20/06/2012 20:35, Marek Dyjor wrote:
> Marcin [3M] wrote:
>> W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
>>
>> http://www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm
>>
>> Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany
>> problem...
>
http://www.suvrollovernews.com/html/facts.html
A gdzie tam słowo o tym, że to SUVy?
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
3. Data: 2012-06-21 12:19:48
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>
On 2012-06-21 11:05, kamil wrote:
> On 20/06/2012 20:35, Marek Dyjor wrote:
>> Marcin [3M] wrote:
>>> W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
>>>
>>> http://www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm
>>>
>>> Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany
>>> problem...
>>
> http://www.suvrollovernews.com/html/facts.html
>
> A gdzie tam słowo o tym, że to SUVy?
W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS
Piotr
-
4. Data: 2012-06-21 14:23:48
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: kamil <k...@s...com>
On 21/06/2012 11:19, Uncle Pete wrote:
> On 2012-06-21 11:05, kamil wrote:
>> On 20/06/2012 20:35, Marek Dyjor wrote:
>>> Marcin [3M] wrote:
>>>> W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
>>>>
>>>> http://www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm
>>>>
>>>> Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany
>>>> problem...
>>>
>> http://www.suvrollovernews.com/html/facts.html
>>
>> A gdzie tam słowo o tym, że to SUVy?
>
> W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS
W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
takiego manipulowania.
http://www.glosywmojejglowie.pl/2011/09/21/naglowek/
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
5. Data: 2012-06-21 17:01:56
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>
> W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
> konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
> takiego manipulowania.
Nie w tytule całej strony, popatrz jeszcze raz :)
Piotr
-
6. Data: 2012-06-22 11:15:40
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: kamil <k...@s...com>
On 21/06/2012 16:01, Uncle Pete wrote:
>
>> W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
>> konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
>> takiego manipulowania.
>
> Nie w tytule całej strony, popatrz jeszcze raz :)
10,657 passenger vehicles were involved in fatal rollover crashes.
(National Highway Traffic Safety Administration, or NHTSA)
Crashes in which a vehicle rolled over accounted for more than half of
all single-vehicle crash deaths. (NHTSA)
Vehicle rollover crashes are especially serious because they so often
result in head injuries. Head trauma is the most frequent type of fatal
and nonfatal injury in rollovers. (NHTSA)
The rate of serious injury in passenger vehicle rollover crashes is 36
percent higher than in crashes where there is no rollover. (NHTSA)
The high fatality and injury rates are due, in part, to the high
percentage of rollover crashes in which passengers are ejected from
their vehicles. Ejections account for 63 percent of all fatalities in
rollover crashes and often result in costly and debilitating head
injuries. (NHTSA)
More than 90 percent of passenger vehicle rollover crashes are
single-vehicle crashes, and 8,345 of the 10,142 occupant deaths occurred
in single-vehicle rollover crashes. (NHTSA)
More than half, 56 percent, of single-vehicle crash deaths resulted from
rollovers compared with only 11 percent of rollover deaths in all
multiple-vehicle crashes. (Insurance Institute for Highway Safety, or IIHS)
Co prawda studiowałem kierunek techniczny po angielsku przez 2 lata, ale
może wciąż znam ten język zbyt słabo i przegapiłem w tym tekście rodzaj
pojazdu, jaki brał udział w wypadku. "Passenger vehicles" to dość mocno
naciągana definicja SUVa, a nie tylko takie jeżdżą i dachują w ameryce.
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
7. Data: 2012-06-22 11:25:18
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: kamil <k...@s...com>
On 21/06/2012 16:01, Uncle Pete wrote:
>
>> W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
>> konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
>> takiego manipulowania.
>
> Nie w tytule całej strony, popatrz jeszcze raz :)
10,657 passenger vehicles were involved in fatal rollover crashes.
(National Highway Traffic Safety Administration, or NHTSA)
Crashes in which a vehicle rolled over accounted for more than half of
all single-vehicle crash deaths. (NHTSA)
Vehicle rollover crashes are especially serious because they so often
result in head injuries. Head trauma is the most frequent type of fatal
and nonfatal injury in rollovers. (NHTSA)
The rate of serious injury in passenger vehicle rollover crashes is 36
percent higher than in crashes where there is no rollover. (NHTSA)
The high fatality and injury rates are due, in part, to the high
percentage of rollover crashes in which passengers are ejected from
their vehicles. Ejections account for 63 percent of all fatalities in
rollover crashes and often result in costly and debilitating head
injuries. (NHTSA)
More than 90 percent of passenger vehicle rollover crashes are
single-vehicle crashes, and 8,345 of the 10,142 occupant deaths occurred
in single-vehicle rollover crashes. (NHTSA)
More than half, 56 percent, of single-vehicle crash deaths resulted from
rollovers compared with only 11 percent of rollover deaths in all
multiple-vehicle crashes. (Insurance Institute for Highway Safety, or IIHS)
Co prawda studiowałem kierunek techniczny po angielsku przez 2 lata, ale
może wciąż znam ten język zbyt słabo i przegapiłem w tym tekście rodzaj
pojazdu, jaki brał udział w wypadku. "Passenger vehicles" to dość mocno
naciągana definicja SUVa, a nie tylko takie jeżdżą i dachują w Stanach.
Co ciekawsze, winą za sporą część obrażeń autor obarcza pasażerów
wypadających z samochodu podczas dachowania. Nie trzeba Einsteina, żeby
połączyć to z niezapiętymi pasami, a nie modelem pojazdu... ;-)
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
8. Data: 2012-06-22 15:04:57
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
kamil wrote:
> Co ciekawsze, winą za sporą część obrażeń autor obarcza pasażerów
> wypadających z samochodu podczas dachowania. Nie trzeba Einsteina,
> żeby połączyć to z niezapiętymi pasami, a nie modelem pojazdu... ;-)
a teraz proste pytanie, jaki samochó sie łątwiej wyraca? stosunkowo niski
zwykły samochód czy wysoki i dość smukły SUV.
jak tam wyczytałem gdzieś zę SUVy wywalaja sie w sytuacjach gdzie normlany
smachód ni zaliczyłby jeszcze dachowania, co wydaję sie sensowne.
ciekawe znalezione w sieci...
http://www.piotrwachowski.com/lawyer-attorney-170756
3.html
z tego wynika że coś jest na rzeczy i to od dawna... dalej pisze o tym
że test łosia w SUVie zwykle może sie skończyć wywrotką co nei zdarza si
raczej w normalnym niskim samochodzie.
-
9. Data: 2012-06-22 23:59:11
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: dominik <u...@d...net.pl>
On 2012-06-22 15:04, Marek Dyjor wrote:
> kamil wrote:
>> Co ciekawsze, winą za sporą część obrażeń autor obarcza pasażerów
>> wypadających z samochodu podczas dachowania. Nie trzeba Einsteina,
>> żeby połączyć to z niezapiętymi pasami, a nie modelem pojazdu... ;-)
> a teraz proste pytanie, jaki samochó sie łątwiej wyraca? stosunkowo niski
> zwykły samochód czy wysoki i dość smukły SUV.
Wedle jakichśtam testów prawdopodobieństwo wywrotki dla zwykłego auta to
ok. 10%, dla SUV od 14% do 25% dla najstarszych i najzawodniejszych
konstrukcji, które już dawno się same zbiodegradowały bądź jeżdżą z
tablicami zabytków.
Wszystko przy tej samej prędkości i manewrze.
A teraz sobie pomyśl, że od dłuższego czasu większość aut ma ESP,
większość ma wiele lepsze opony, dodatkowo takiego SUV-a trudniej
rozpędzić, więc to nie jest takie sobie bezpośrednie porównanie.
Ciągle to jednak nie przeszkadza wielu mądrym wziąć te 10%, porównać do
25% i zrobić z tego "o jejku 2.5x częściej się przewracają!!".
> jak tam wyczytałem gdzieś zę SUVy wywalaja sie w sytuacjach gdzie normlany
> smachód ni zaliczyłby jeszcze dachowania, co wydaję sie sensowne.
A widzisz, a ja czytałem że większość wypadków z skutkiem śmiertelnym jest
spowodowanych głównie prędkością.
> ciekawe znalezione w sieci...
> http://www.piotrwachowski.com/lawyer-attorney-170756
3.html
>
> z tego wynika że coś jest na rzeczy i to od dawna... dalej pisze o tym
> że test łosia w SUVie zwykle może sie skończyć wywrotką co nei zdarza si
> raczej w normalnym niskim samochodzie.
Czytaj więcej podobnych do "Akty Prawne i Artykóły".
Oh yeah, ultra profi, hiper duper znawców prawa, którzy wywalczą dla
Ciebie zyliardy dolców, prawnie Ci należne za wywrotkę.
--
_ _ _a_a
dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
{ \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~
`^~~`~~~~
-
10. Data: 2012-06-23 12:35:57
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
news:jrv3ol$i08$1@inews.gazeta.pl...
> On 21/06/2012 11:19, Uncle Pete wrote:
>> On 2012-06-21 11:05, kamil wrote:
>>> On 20/06/2012 20:35, Marek Dyjor wrote:
>>>> Marcin [3M] wrote:
>>>>> W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
>>>>>
>>>>> http://www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm
>>>>>
>>>>> Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany
>>>>> problem...
>>>>
>>> http://www.suvrollovernews.com/html/facts.html
>>>
>>> A gdzie tam słowo o tym, że to SUVy?
>>
>> W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS
>
> W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
> konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
> takiego manipulowania.
>
>
> http://www.glosywmojejglowie.pl/2011/09/21/naglowek/
>
>
>
http://pediatrics.aappublications.org/content/117/1/
9.abstract
http://www.priusonline.com/15-other-hybrids/10620-su
v-safety-myth.html
http://www.ornl.gov/info/ornlreview/v41_3_08/article
14.shtml
http://www.sscnet.ucla.edu/ssc/labs/cameron/e134s99/
e134ho19.htm a
szczególnie wykres z http://www.nhtsa.gov/cars/problems/studies/LTV/
wielkość != bezpieczeństwo:
http://bernardihonda.blogspot.com/2011/06/honda-pilo
t-and-honda-cr-v-safety.html
http://www.eriposte.com/policy/alcohol/dui/alcohol-d
ui_policy.htm
http://www.tsc.berkeley.edu/newsletter/Summer05-SUVs
/scapegoat.html
Zabijają siebie, zabijają innych... Nie chronią nikogo.