  • 241. Data: 2015-05-21 23:41:30
    Temat: Re: Wysyp "30"?
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Mógłbym ci podać na tacy, ale nie zrobię tego.
    > Więcej pożytku będzie jak sam znajdziesz rozporządzenie o znakach
    > i sygnalach drogowych, zainstalujesz na komputerze i przeczytasz.
    > Opis C-14 jest tak prosty, ze nie ma wątpliwości.
    > Ja też nie jestem taki biegły w znakach, ale jak o czymś piszę
    > to przedtem staram się sprawdzić źródła, po to by nie pisać głupot
    > na grupie.

    Podalem przyklad specyficznego znaku, ktory pokazal, ze nawet w samych
    definicjach znaczen znakow sa wskazane okolicznosci niestosowania sie do
    nich, w ktorych to przypadkach o dalszym postepowaniu decyduje kierowca. Sam
    ustawodawca wskazuje wiec i dopuszcza, by w przypadku C14 to kierowca
    dokonal oceny i postapil wedle jej efektow.

    Przyklad jest specjalnie jaskrawy, by ulatwic zrozumienie
    zasady, ze znaki nie sa zadna wyrocznia i maja znaczenie pomocnicze w
    stosunku do trzezwej oceny sytuacji na drodze, czynionej przez kierowce.

    bart

  • 242. Data: 2015-05-22 00:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > No widzisz, tymczasem ja odnioslem wrazenie przeciwne...

    > Ok, pisanie o przeslankach ma tu rzeczywiscie wiekszy sens, niz o
    > dowodach. Podalem chyba ze dwie - czy to wciaz za malo?

    Obie były wyssane z palca.
    Powiedziałes, ze suszyli w miejscu gdzie wczesniej nie suszyli - tyle ze
    wczesniej to u ciebie 2 dni wiec to zaden dowód.
    Powiedziałes, ze 144 zabrane PJ to duzo, ale nie zestawiłes tego z iloscia
    codziennie wystawianych dotychczas mandatów za przekroczenie powyzej 50 w
    zabudowanym a liczba 144 wobec wpływów z mandatu wydaje sie nie jakos
    specjalnie wysoka.

    Możnaby oczywiście powiedziec, ze trzecią przesłanką jest pełnia ksiezyca,
    ale to miałoby tylko odrobine mniej sensu od poprzednich dwóch argumentów
    ;-)

  • 243. Data: 2015-05-22 00:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Ja tylko to rozszerzam na inne znaki twierdzac, ze w kazdej sytuacji
    > drogowej (i nie tylko) trzeba opierac sie w pierwszej kolejnosci na
    > swojej logice i ocenie sytuacji, a nie przede wszystkim na znakach.

    Ale rozmawiamy o podejsciu zdroworozsadkowym czy oczekiwanym przez
    ustawodawce?
    Bo w pierwszym przypadku - oczywiście.
    Ale w drugim, z zwłaszcza w kontekscie egzekwowania prawa przez policje -
    juz mam spore watpliwosci.

  • 244. Data: 2015-05-22 22:52:45
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA4A1F4070F134budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Obie były wyssane z palca.

    Czy sugerujesz, ze je zmyslilem?

    > Powiedziałes, ze suszyli w miejscu gdzie wczesniej nie suszyli - tyle ze
    > wczesniej to u ciebie 2 dni wiec to zaden dowód.

    A jednak. A jaki czas "niesuszenia" bylby dla Ciebie wystarczajacy, aby go
    uznac za odpowiednia przeslanke?

> [...]
    > codziennie wystawianych dotychczas mandatów za przekroczenie powyzej 50 w
    > zabudowanym a liczba 144 wobec wpływów z mandatu wydaje sie nie jakos

    Niestety nie mam dostepu do takich danych bezposrednio ze zrodla, opieram
    sie tylko na doniesieniach medialnych, naglasniajacych liczbe 144 zabranych
    pj jako cos niecodziennego.

    > Możnaby oczywiście powiedziec, ze trzecią przesłanką jest pełnia ksiezyca,
    > ale to miałoby tylko odrobine mniej sensu od poprzednich dwóch argumentów
    > ;-)

    Noooo, pelnia akurat ma wplyw na czlowieka, czyli moze tez miec na lapacza
    ;)

    bart

  • 245. Data: 2015-05-22 23:15:39
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA4A1F3A24310Fbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Ale rozmawiamy o podejsciu zdroworozsadkowym czy oczekiwanym przez
    > ustawodawce?

    Ogolnie - jak najbardziej o zdroworozsadkowym, a zaprezentowany szczegolny
    przyklad pokazuje, ze rowniez ustawodawca na to przystaje.

    > Bo w pierwszym przypadku - oczywiście.

    Znow sie zatem zgadzamy. Newok mial zdanie przeciwne i przez to rozbudowal
    sie nam ten watek dyskusji.

    > Ale w drugim, z zwłaszcza w kontekscie egzekwowania prawa przez policje -
    > juz mam spore watpliwosci.

    Zapewne to wynika ze zlej organizacji prawa zakladajacego, ze obywatel jest
    winnym wykroczenia bez wzgledu na to, czy jego czyn sprowadzil
    niebezpieczenstwo, czy tez nie. Ale nasza policja majac mozliwosc
    "wyprostowania" tego (np. poprzez udzielanie pouczen zamiast mandatow czy
    tez poprzez nieinterweniowanie) - nie czyni w ten sposob, za to na tym
    zeruje, napedzajac swoje statystyki.

    Dla kontrastu: mam nastepujace dwa doswiadczenia z policja niemiecka.

    Kiedys, gdy byly jeszcze kontrole na granicach, wracalem przez przejscie w
    Kolbaskowie. Przed przejsciem zaczynaly sie ograniczenia predkosci,
    najnizsze z nich to bylo 40km/h. Radiowoz niemiecki stal w zatoczce jakies
    50m przed przejsciem, a policjant mierzyl predkosc. Mi zmierzyl ok. 60/40.
    Zatrzymal mnie, powiedzial, ze przekroczylem predkosc ale ze nie jest to
    wazne (! - tak doslownie sie wyrazil), poprosil o pokazanie zawartosci
    bagaznika i puscil bez zadnych konsekwencji.

    Drugie zdarzenie: calkiem niedawno jechalem przez pol Europy, zaczynajac
    swoja trase na przejsciu w Lubieszynie. Od razu za przejsciem po stronie
    niemieckiej stal radiowoz, ichniejsza policja prowadzila wyrywkowa kontrole.
    Zatrzymali i mnie. W czasie kontroli dokumentow okazalo sie, ze moj dowod
    osobisty utracil waznosc 8 miesiecy wczesniej - czyli w zwiazku z tym nie
    mialem przy sobie zadnego waznego dokumentu tozsamosci (co wszak jest
    wymagane). Policjant zauwazyl to, powiedzial mi o tym, po czym zyczyl
    szerokiej drogi i pozwolil jechac dalej.

    I teraz pytanie: jak w tych sytuacjach zachowaliby sie nasi lapacze?
    Podobnie? - nie sadze, w co najmniej pierwszym z tych zdarzen....

    bart

  • 246. Data: 2015-05-22 23:57:15
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Znów wracamy do Twojej niedostaczenej umiejetnosci czytania ze
    > zrozumieniem.
    > Przeczytaj DOKLADNIE o szybkosci czego pisałem. Podpowiem: nie tylko o
    > szybkosci pieszego...

    Nie masz racji - caly czas piszemy o pieszym i o jego predkosci; zaczyna sie
    od mojego stwierdzenia "jesli nie ma zadnych przeszkod terenowych przy
    jezdni, to pieszy nie ma skad pojawic sie znienacka."

    > Tak myslałem.

    A Tobie sie zdarzylo? - no to opowiedz swoja historie....

    > Znowu?

    Nie zrobiles tego poprawnie ani razu.

    > Pasuje, skoro dotychczasowe tłumaczenie nie wystarczyło.
    > Proponuje zaczac od przyswojenia sobie zasad logiki.

    Twojej? - nie, dziekuje. Uzywam logiki ksiazkowej :)

    > Ta grupa jest w pewien sposób wyjątkowa (bo duzo bardziej swiadoma) ale
    > nawet tutaj jest wielu takich co zgadza sie z postulatami typu: karac
    > pijanych rowerzystów wiezieniem, pomimo tego, ze realia i statystyka
    > wskazuja na to, ze rowerzysta ktory komus zrobił krzywde jest równie
    > prawdopodobny co wygrana w totka.
    > Wroc - duzo mniej prawdopodobne, bo w totka jednak kilkadziesiat osób w
    > roku wygrywa...
    >
    > Co do reszty - chyba telewizji nie ogladasz.

    Ogladam, slucham radia, czytam gazety. To, czego sie dowiaduje z tych mediow
    stoi w sprzecznosci z postawa moich krewnych, znajomych, czy innych ludzi, z
    ktorymi sie spotykam. Smieja sie oni ze sformulowania "pirat", rzadko slysze
    od nich "karac", a jesli juz, to w kontekscie wydarzen takich, jak np.
    Kamien Pomorski. To, co prezentuja media, to jest zwyczajna nagonka i
    propaganda - tak to odczuwam i mam wrazenie, ze tak odczuwajacych jest dosc
    duzo.

    > Ale to nie wazne dlaczego ludzie tak mysla - czy to efekt własnych
    > przemyslen czy tego co zobaczyli w TV - wazne ze ogrom tak własnie mysli.

    Nieprzesadzalbym z tym ogromem - spojrz na moj komentarz wczesniej. Zwroc
    tez czasami uwage na komentarze pod artykulami na ten temat na popularnych
    portalach: tam postawa typu "karac" jest skutecznie rownowazona przez
    postawe przeciwna.

    > Ups mea culpa... Przeczytałem 2013-2009 i myslałem ze to było nieudolne
    > porównanie okresów...

    ok :)

    > Wracajac do artykułu - zauwazyłes furtke?

    Jaka?

    > Tłumaczysz truizmy zamiast odpowiedziec na pytanie dlaczego mandat gorszy
    > od wniosku do sadu.

    Skoro to sa truizmy, to co tu jeszcze tlumaczyc?

    > Możesz podac jakies konkrety? Zrodła?

    To juz musialbys porozmawiac z bylymi lapaczami :) Tak oficjalnie nikt tego
    przeciez nie mowi. No, moze jest taki jeden, co puscil na youtubie swoj
    "protest song", ale nie wiem, czy jeszcze pracuje....

    > Bo nie lubie hipokryzji.
    > Sam mam BARDZO krytyczną opinie działalnosci policji.
    > Ale uwazam, ze nietrafiona krytyka jest gorsza od jej braku bo daje pole
    > do
    > łatwego bronienia sie.
    > Innymi słowy - jak krytykowac i robic zarzuty to tylko celnie.

    Celnosc zarzutow to jedno, a mozliwosc ich udowodnienia to drugie.

    > Ale ja nie przesadzam - po prostu pytam o konkrety.
    > Chciałem ustalic czy to tylko Twoja ocena, czy jednak fakt poparty danymi.

    > Nie chodzi o to czy to duzo, tylko czy wczesniej było wiecej lub mniej...

    Gdyby bylo wiecej, juz wczesniej dzielni lapacze za pomoca tuby medialnej by
    nas o tym poinformowali...

    > Niestety nie znalazłem za 2014 (chociaz za mocno nie szukałem)
    > Za to w 2012 było to 16mld, w 2013 planowano 20mld.
    > Czyli dziennie troche wiecej niz 70 tysiecy.
    > Pamietaj tez, ze bardzo duzo mandatów nie jest płaconych. Sam mam takie 3
    > na swoim koncie.

    I jak sie bronisz przed ich sciagnieciem, jesli to nie tajemnica? (sam mam
    wypracowane wlasne metody obrony, ale juz na etapie proby wreczenia
    mandatu - i staram sie ich nie upowszechniac ;)).

    Rok 2012 tez znalazlem. W kazdym razie kwoty sa calkiem konkretne, nie
    sadzisz?

    > Reasumujac - 144 mandaty na dzien to smieszna ilosc.

    Tylko za jedno przewinienie - nie zgadzam sie. Wiem, ze opieramy sie na
    przestarzalych danych, ale zwroc uwage na nastepujaca rzecz: 70.000,-
    dziennie za mandaty w 2012. Niech nawet w roku biezacym jest to 140.000,-
    dziennie. I z tego ponad polowa (72.000,-) za dokladnie jedno przewinienie,
    a druga polowa - za cala reszte kodeksu wykroczen nie tylko drogowych.

    Jest to wskazanie, ze te 144 mandaty w jeden dzien to nie jest smieszna
    ilosc, tylko proba bicia rekordu.

    > Pomijam fakt, ze takie podawanie informacji przez media to szmaciane
    > dziennikarstwo.

    Czegoz sie po nich spodziewac?

    bart

  • 247. Data: 2015-05-23 10:01:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Czy sugerujesz, ze je zmyslilem?

    Nie, ze w pogoni za krytyką policji dopisałes sobie historie do prostego
    wydarzenia nie zastanawiając sie nad sprawą w szerszym aspekcie.

    > A jednak. A jaki czas "niesuszenia" bylby dla Ciebie wystarczajacy,
    > aby go uznac za odpowiednia przeslanke?

    W miejscach w ktorych policja suszy regularnie, w takich ich typowych
    miejscach nie widuje ich czesciej niz raz na tydzien.
    A to sa te najczestsze.

    > Niestety nie mam dostepu do takich danych bezposrednio ze zrodla,
    > opieram sie tylko na doniesieniach medialnych, naglasniajacych liczbe
    > 144 zabranych pj jako cos niecodziennego.

    No własnie.
    I nie wydaje ci sie, ze media zrobiły z igły widły?
    144 mandaty 500zł w ciagu dnia to miałoby być duzo Twoim zdaniem?

    > Noooo, pelnia akurat ma wplyw na czlowieka, czyli moze tez miec na
    > lapacza ;)

    Ano własnie! ;-)

  • 248. Data: 2015-05-23 10:01:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Nie masz racji - caly czas piszemy o pieszym i o jego predkosci;
    > zaczyna sie od mojego stwierdzenia "jesli nie ma zadnych przeszkod
    > terenowych przy jezdni, to pieszy nie ma skad pojawic sie znienacka."

    Nie, piszemy o ewentualnym zareagowaniu na co ma wpływ zarówno pieszy jak i
    Twoja reakcja.

    > A Tobie sie zdarzylo? - no to opowiedz swoja historie....

    Ostatnio np. jechałem jakies 60km/h przez wioske.
    Płoty jakies 4-5 metrów od drogi.
    Kiedy nagle z podwórza wybiegł mi kot pod koła, ledwo zdarzyłem dotknąc
    hamulca i lekko przyhamowac a juz miałem go pod kołami...
    A wydawałoby się, ze predkosc niewielka i ze człowiek zdąyży...
    Nie wiem co z kotem, bo na pewno go trafiłem :( ale w lusterku widziałem,
    ze pobiegł dalej w naturalny sposób bez utykania etc. :)

    > Nie zrobiles tego poprawnie ani razu.

    Aha, w poscie obok robię to az nadto dokładnie.

    > Twojej? - nie, dziekuje. Uzywam logiki ksiazkowej :)

    Jak chcesz.
    Widocznie w Twojej okolicy miejsca gdzie czesto suszy policja to takie
    gdzie stoją codziennie a juz co 3 dni to miejsca przypadkowe i rzadkie, a
    144 mandaty to duzo wiecej niz w poprzednich dniach bez znaczenia ile w
    poprzednich dniach ich było.
    Brawo Watsonie...

> [...]
    > wydarzen takich, jak np. Kamien Pomorski. To, co prezentuja media, to
    > jest zwyczajna nagonka i propaganda - tak to odczuwam i mam wrazenie,

    Zgoda.
    To teraz zapytaj sie znajomym co sądzą o surowym karaniu pijanych
    rowerzystów...
    Zobaczysz, jak bardzo ludzie opieraja sie na emocjach a jak mało na REALNYM
    zagrozeniu.

> [...]
    > Zwroc tez czasami uwage na komentarze pod artykulami na ten temat na
    > popularnych portalach: tam postawa typu "karac" jest skutecznie

    Czyli pol na pol? Toż to ogrom :)

    > ok :)

    > Jaka?

    Brak badan...
    Pytanie ilu z tych kierowców z premedytacją wsiadło nie majac uprawnien a
    ilu niedopełniło tylko formalnosci.
    Niestety atykuł dotknął tematu powierzchownie i tego juz nie wyjasnił.

    > Skoro to sa truizmy, to co tu jeszcze tlumaczyc?

    Truizmem jest to ze jest parcie na karanie.
    To o co zapytałem. Dlaczego mandat gorszy od wniosku do sadu?

    > To juz musialbys porozmawiac z bylymi lapaczami :) Tak oficjalnie nikt
    > tego przeciez nie mowi. No, moze jest taki jeden, co puscil na
    > youtubie swoj "protest song", ale nie wiem, czy jeszcze pracuje....

    XXI wiek a policja nie jest transparentna dla obywatela? Zgroza...

    > Celnosc zarzutow to jedno, a mozliwosc ich udowodnienia to drugie.

    Zgoda. Dlatego dyskutujemy w oparciu o własne doświadczenie.
    Czyzby ono było az tak różne, ze dla ciebie (powtorze pytanie) miejsce
    regularnej łapanki to takie gdzie stoją prawie codziennie?
    Te 144 mandaty (powtorze pytanie , bo to jest clou rozmowy) wydają ci się
    duża liczbą?

    > Gdyby bylo wiecej, juz wczesniej dzielni lapacze za pomoca tuby
    > medialnej by nas o tym poinformowali...

    O czym? O tym, ze złapali 144 kierowców przekraczających predkosc powyzej
    50km/h? Nie zartuj... To miałby być news? Przeciez łapią cały czas. Juz
    nawet reality show z tego robią (uwaga pirat etc)

    > I jak sie bronisz przed ich sciagnieciem, jesli to nie tajemnica? (sam
    > mam wypracowane wlasne metody obrony, ale juz na etapie proby
    > wreczenia mandatu - i staram sie ich nie upowszechniac ;)).

    W sumie to sie nie bronie - chciałem zapłacic i uczciwie napisałem im kto
    jechał. Po prostu nie chciało im się dalej szukać, bo akurat za kazdym
    razem była to osoba ktora mieszka w GBR...

    > Rok 2012 tez znalazlem. W kazdym razie kwoty sa calkiem konkretne, nie
    > sadzisz?

    No własnie. Sa tak konkretne, ze 144 mandaty dziennie to tylko kropla w
    morzu. Wiec trudno wyciagac wniosek, ze to duzo, ze jakos specjalnie
    nastawili sie na łapanie - po prostu dzien jak codzien, tyle ze normalnie
    byłby mandat 500 i nikogo by to nie interesowało a teraz jest zabrane
    prawko i news dla TV.

> [...]
    > to 140.000,- dziennie. I z tego ponad polowa (72.000,-) za dokladnie
    > jedno przewinienie, a druga polowa - za cala reszte kodeksu wykroczen

    Ale wpływów jest powiedzmy 1mld.
    http://www.motofakty.pl/artykul/wplywy-z-mandatow-w-
    2012-roku-siegna-1-24-
    mld-zl.html

    To jest dziennie prawie 3 mln...
    Skad wziałes 70 tysiecy?

    > Jest to wskazanie, ze te 144 mandaty w jeden dzien to nie jest
    > smieszna ilosc, tylko proba bicia rekordu.

    Ja takiego wskazania nie widze.

    > Czegoz sie po nich spodziewac?

    Oczekiuję dokładnosci i staranności. Spodziewam się... cóż...

  • 249. Data: 2015-05-23 10:46:55
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Nie, ze w pogoni za krytyką policji dopisałes sobie historie do prostego
    > wydarzenia nie zastanawiając sie nad sprawą w szerszym aspekcie.

    Moge Cie zapewnic, ze za niczym nie gonie. Dla mnie to byla ustawka, ktore
    to przeswiadczenie powzialem z tzw. doswiadczenia zyciowego i na co podalem
    dwie _przeslanki_ (skoro tak Ci na tym zalezy).

    > W miejscach w ktorych policja suszy regularnie, w takich ich typowych
    > miejscach nie widuje ich czesciej niz raz na tydzien.
    > A to sa te najczestsze.

    Zatem wystarczy, ze znajde swiadkow na pozostale 5 dni niesuszenia? ;)

    > No własnie.
    > I nie wydaje ci sie, ze media zrobiły z igły widły?
    > 144 mandaty 500zł w ciagu dnia to miałoby być duzo Twoim zdaniem?

    W innej czeswi watku podajesz konkretne liczby. Na ich podstawie
    wywnioskowalem, ze to jednak bardzo duzo.

    bart

  • 250. Data: 2015-05-23 11:27:01
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA4A36156C129Fbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Nie, piszemy o ewentualnym zareagowaniu na co ma wpływ zarówno pieszy jak
    > Twoja reakcja.

    Ok, mozemy zmienic fokus: jak wczesniej pisalem, swoja predkosc dostosowuje
    do zastanych warunkow, jest wiec ona czynnikiem pochodnym. Czynnikami
    przyczynogennymi jest - miedzy innymi - to, jaki magrines czystego pobocza
    widze. Innym czynnikiem jest - oczywiscie - moj stan psychofizyczny, tez go
    biore pod uwage.

> [...]
    > Nie wiem co z kotem, bo na pewno go trafiłem :( ale w lusterku widziałem,
    > ze pobiegł dalej w naturalny sposób bez utykania etc. :)

    Ok, tylko zwroc uwage na to, ze piszesz teraz o naglym pojawieniu sie
    zwierzecia, nie czlowieka. My tu piszemy o mozliwosci zareagowania kierowcy
    na nagle pojawienie sie pieszego, majac na uwadze wielkosc tego pieszego i
    wynikajace stam mozliwosci jego "ukrycia sie" za przeszkoda terenowa oraz
    jego mozliwa predkosc poruszania sie. Jakby nie patrzec, kot ma pod kazdym z
    tych dwoch wzgledow wieksze mozliwosci :). Idac w tym kierunku - sa
    zwierzeta jeszcze szybsze, co jednak sprowadzi nasza dyskusje na manowce.

    Nawiasem mowiac, ja tez mialem przygody ze zwierzetami. Odpukac - przez
    prawie 30 lat szoferowania zadnego nie trafilem, co oczywiscie nie swiadczy
    o niczym wiecej, jak o szczesciu.

    Chce jeszcze wrocic do tych 4-5m od plotow. Czy ploty przeslanialy Ci
    kompletnie widok za nimi w ten sposob, ze moglbys nie zauwazyc czlowieka
    znajdujacego sie za nim? Innymi slowy: czy miales widocznosc 4-5m, czy tez
    wiecej?

    > Aha, w poscie obok robię to az nadto dokładnie.

    I ja tez dokladnie tlumacze swoje argumenty.

> [...]
    > gdzie stoją codziennie a juz co 3 dni to miejsca przypadkowe i rzadkie, a
    > 144 mandaty to duzo wiecej niz w poprzednich dniach bez znaczenia ile w

    Dziekuje Borewicz :)
    Wnioski z ilosci mandatow wyciagam w innej czesci watku, zreszta tez na
    podstawie Twoich danych. Natomiast co do czestosci stania - doprawdy tak
    trudno Ci to zrozumiec, ze moga byc takie miejsca, gdzie susza lub nie susza
    wlasnie z podana czestosliwoscia? Dziwisz sie, jakby to bylo wrecz
    technicznie niemozliwe. Dlaczego?

    > Zgoda.
    > To teraz zapytaj sie znajomym co sądzą o surowym karaniu pijanych
    > rowerzystów...

    Sadza, ze trzeba ich karac surowo w sytuacji, w ktorej doprowadza do kolizji
    lub wypadku. Natomiast gdy nie doprowadza - sklaniaja sie ku karaniu
    "lagodnemu" i tez zaleznemu od okolicznosci.

    > Zobaczysz, jak bardzo ludzie opieraja sie na emocjach a jak mało na
    > REALNYM
    > zagrozeniu.

    Moze i duzo, ale nie ma co ulegac populizmowi urabianemu w dodatku przez
    media. W szczegolnosci nie powinni mu ulegac przedstawiciele wladzy.

    > Czyli pol na pol? Toż to ogrom :)

    Po prostu dwie mniej lub bardziej rownowazace sie sily.

    > Brak badan...
    > Pytanie ilu z tych kierowców z premedytacją wsiadło nie majac uprawnien a
    > ilu niedopełniło tylko formalnosci.
    > Niestety atykuł dotknął tematu powierzchownie i tego juz nie wyjasnił.

    O jakich formalnosciach piszesz? Przeciez ciagle jeszcze ogrom praw jazdy
    jest bezterminowych. I znow moge zalozyc sie o dolary przeciwko orzechom, ze
    w artykule chodzi jedynie o kierowcow "spremedytowanych".

    > Truizmem jest to ze jest parcie na karanie.
    > To o co zapytałem. Dlaczego mandat gorszy od wniosku do sadu?

    Bo lepsze jest wrogiem dobrego :):) - z punktu widzenia np. takiego
    komendanta, oceniajacego prace podkomendnych i majacego na tej podstawie
    przydzielic im np. premie.

    > XXI wiek a policja nie jest transparentna dla obywatela? Zgroza...

    Powiem wiecej, jest coraz mniej transparentna, jest to dzialanie celowe i
    dzieje sie to pod plaszczykiem bezpieczenstwa publicznego.

> [...]
    > regularnej łapanki to takie gdzie stoją prawie codziennie?
    > Te 144 mandaty (powtorze pytanie , bo to jest clou rozmowy) wydają ci się

    Tak. Tu znowu odsylam do miejsca w watku, gdzie to analizuje.

    > O czym? O tym, ze złapali 144 kierowców przekraczających predkosc powyzej
    > 50km/h? Nie zartuj... To miałby być news? Przeciez łapią cały czas. Juz
    > nawet reality show z tego robią (uwaga pirat etc)

    To dlaczego informowali teraz?

    > W sumie to sie nie bronie - chciałem zapłacic i uczciwie napisałem im kto
    > jechał. Po prostu nie chciało im się dalej szukać, bo akurat za kazdym
    > razem była to osoba ktora mieszka w GBR...

    Eee, to ja myslalem, ze masz jakis "aktywny" system :)

> [...]
    > nastawili sie na łapanie - po prostu dzien jak codzien, tyle ze normalnie
    > byłby mandat 500 i nikogo by to nie interesowało a teraz jest zabrane

    A spojrz na wyliczenia kilkanascie linijek nizej.

    > Ale wpływów jest powiedzmy 1mld.
    > http://www.motofakty.pl/artykul/wplywy-z-mandatow-w-
    2012-roku-siegna-1-24-
    > mld-zl.html

    Wplywy to calkiem inna bajka. Mowimy teraz o proporcji liczby wystawionych
    mandatow za jedno wykroczenie w porownaniu do ogolnej liczby mandatow, co
    jest porownywalne do 50%/50%.

    > To jest dziennie prawie 3 mln...
    > Skad wziałes 70 tysiecy?

    Ty tak pisales kilkadziesiat linijek wyzej. Ale faktycznie jest cos nie tak:
    16mld / 365 <> 70.000,-

    > Ja takiego wskazania nie widze.

    No to musimy miec tu twarde dane, nie przypuszczenia.

    > Oczekiuję dokładnosci i staranności. Spodziewam się... cóż...

    Stare porzadne dziennikarstwo odchodzi wraz z takimiz dziennikarzami. Nowi
    ledwo co potrafia pisac....

    bart