    From: "bartosz" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <X...@1...0.0.1>
    <555ced88$0$2201$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <555d0977$2$8380$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <555ddce9$2$27521$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <555def35$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <555e165b$1$8371$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: Wysyp "30"?
    Date: Fri, 22 May 2015 23:57:15 +0200

    > Znów wracamy do Twojej niedostaczenej umiejetnosci czytania ze
    > zrozumieniem.
    > Przeczytaj DOKLADNIE o szybkosci czego pisałem. Podpowiem: nie tylko o
    > szybkosci pieszego...

    Nie masz racji - caly czas piszemy o pieszym i o jego predkosci; zaczyna sie
    od mojego stwierdzenia "jesli nie ma zadnych przeszkod terenowych przy
    jezdni, to pieszy nie ma skad pojawic sie znienacka."

    > Tak myslałem.

    A Tobie sie zdarzylo? - no to opowiedz swoja historie....

    > Znowu?

    Nie zrobiles tego poprawnie ani razu.

    > Pasuje, skoro dotychczasowe tłumaczenie nie wystarczyło.
    > Proponuje zaczac od przyswojenia sobie zasad logiki.

    Twojej? - nie, dziekuje. Uzywam logiki ksiazkowej :)

    > Ta grupa jest w pewien sposób wyjątkowa (bo duzo bardziej swiadoma) ale
    > nawet tutaj jest wielu takich co zgadza sie z postulatami typu: karac
    > pijanych rowerzystów wiezieniem, pomimo tego, ze realia i statystyka
    > wskazuja na to, ze rowerzysta ktory komus zrobił krzywde jest równie
    > prawdopodobny co wygrana w totka.
    > Wroc - duzo mniej prawdopodobne, bo w totka jednak kilkadziesiat osób w
    > roku wygrywa...
    >
    > Co do reszty - chyba telewizji nie ogladasz.

    Ogladam, slucham radia, czytam gazety. To, czego sie dowiaduje z tych mediow
    stoi w sprzecznosci z postawa moich krewnych, znajomych, czy innych ludzi, z
    ktorymi sie spotykam. Smieja sie oni ze sformulowania "pirat", rzadko slysze
    od nich "karac", a jesli juz, to w kontekscie wydarzen takich, jak np.
    Kamien Pomorski. To, co prezentuja media, to jest zwyczajna nagonka i
    propaganda - tak to odczuwam i mam wrazenie, ze tak odczuwajacych jest dosc
    duzo.

    > Ale to nie wazne dlaczego ludzie tak mysla - czy to efekt własnych
    > przemyslen czy tego co zobaczyli w TV - wazne ze ogrom tak własnie mysli.

    Nieprzesadzalbym z tym ogromem - spojrz na moj komentarz wczesniej. Zwroc
    tez czasami uwage na komentarze pod artykulami na ten temat na popularnych
    portalach: tam postawa typu "karac" jest skutecznie rownowazona przez
    postawe przeciwna.

    > Ups mea culpa... Przeczytałem 2013-2009 i myslałem ze to było nieudolne
    > porównanie okresów...

    ok :)

    > Wracajac do artykułu - zauwazyłes furtke?

    Jaka?

    > Tłumaczysz truizmy zamiast odpowiedziec na pytanie dlaczego mandat gorszy
    > od wniosku do sadu.

    Skoro to sa truizmy, to co tu jeszcze tlumaczyc?

    > Możesz podac jakies konkrety? Zrodła?

    To juz musialbys porozmawiac z bylymi lapaczami :) Tak oficjalnie nikt tego
    przeciez nie mowi. No, moze jest taki jeden, co puscil na youtubie swoj
    "protest song", ale nie wiem, czy jeszcze pracuje....

    > Bo nie lubie hipokryzji.
    > Sam mam BARDZO krytyczną opinie działalnosci policji.
    > Ale uwazam, ze nietrafiona krytyka jest gorsza od jej braku bo daje pole
    > do
    > łatwego bronienia sie.
    > Innymi słowy - jak krytykowac i robic zarzuty to tylko celnie.

    Celnosc zarzutow to jedno, a mozliwosc ich udowodnienia to drugie.

    > Ale ja nie przesadzam - po prostu pytam o konkrety.
    > Chciałem ustalic czy to tylko Twoja ocena, czy jednak fakt poparty danymi.

    > Nie chodzi o to czy to duzo, tylko czy wczesniej było wiecej lub mniej...

    Gdyby bylo wiecej, juz wczesniej dzielni lapacze za pomoca tuby medialnej by
    nas o tym poinformowali...

    > Niestety nie znalazłem za 2014 (chociaz za mocno nie szukałem)
    > Za to w 2012 było to 16mld, w 2013 planowano 20mld.
    > Czyli dziennie troche wiecej niz 70 tysiecy.
    > Pamietaj tez, ze bardzo duzo mandatów nie jest płaconych. Sam mam takie 3
    > na swoim koncie.

    I jak sie bronisz przed ich sciagnieciem, jesli to nie tajemnica? (sam mam
    wypracowane wlasne metody obrony, ale juz na etapie proby wreczenia
    mandatu - i staram sie ich nie upowszechniac ;)).

    Rok 2012 tez znalazlem. W kazdym razie kwoty sa calkiem konkretne, nie
    sadzisz?

    > Reasumujac - 144 mandaty na dzien to smieszna ilosc.

    Tylko za jedno przewinienie - nie zgadzam sie. Wiem, ze opieramy sie na
    przestarzalych danych, ale zwroc uwage na nastepujaca rzecz: 70.000,-
    dziennie za mandaty w 2012. Niech nawet w roku biezacym jest to 140.000,-
    dziennie. I z tego ponad polowa (72.000,-) za dokladnie jedno przewinienie,
    a druga polowa - za cala reszte kodeksu wykroczen nie tylko drogowych.

    Jest to wskazanie, ze te 144 mandaty w jeden dzien to nie jest smieszna
    ilosc, tylko proba bicia rekordu.

    > Pomijam fakt, ze takie podawanie informacji przez media to szmaciane
    > dziennikarstwo.

    Czegoz sie po nich spodziewac?

    bart