  • 1. Data: 2009-04-08 18:12:20
    Temat: Wreszcie ciekawa propozycja dla posiadaczy u4/3
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Wiadomość z wczoraj, ale jakoś nikt nie zauważył lub stwierdził, że
    niewarta jest dyskusji - http://www.tinyurl.pl/?SGXaT8a8
    (oryginalny link)
    http://www.fotografuj.pl/News/Z_dalmierzowca_na_Micr
    o_43_przejsciowka_adapter/id/2927

    Obiektywy dalmierzowe to chyba właściwszy partner dla G1 niż
    lustrzankowe, nie sądzicie?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2009-04-08 18:29:50
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" napisał
> [...]
    o_43_przejsciowka_adapter/id/2927

    > Obiektywy dalmierzowe to chyba właściwszy partner dla G1 niż lustrzankowe,

    Ja wiem ?
    Te obiektywy do tanich nie należą...

    adam

  • 3. Data: 2009-04-08 18:39:04
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > Obiektywy dalmierzowe to chyba właściwszy partner dla G1 niż
    > lustrzankowe, nie sądzicie?

    Zapomniało Ci się o telecentryczności.
    Dodatkowo kilka nieprzyjemności jak np brak roboczej przysłony, o AF nie
    wspominając.
    Mam kilkanaście szkiełek dalmierzowych, ale szału na m4/3 to one tak
    wielkego robić nie będą z pewnością. Żeby chociaż matryca była
    pełnoklatkowa to jeszcze, ale ucięte, z problemami w narożnikach...
    dziwnymi ogniskowymi, brakiem rzeczy do których się przyzwyczaiło, a o
    marnowaniu dalmierzy nie wspominając jeszcze.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 4. Data: 2009-04-08 18:44:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-04-08 20:29:50 +0200, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > Ja wiem ?
    > Te obiektywy do tanich nie należą...

    Ja wiem?
    100 Jenów +/- 3,4 zł, czyli x 200=680zł.
    Sądzisz, że adapter jest dla tych co liczą każdego Jena?

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-04-08 18:57:42
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > dziwnymi ogniskowymi, brakiem rzeczy do których się przyzwyczaiło, a o
    > marnowaniu dalmierzy nie wspominając jeszcze.

    Tak to można w sumie o każdym starszym obiektywie podpinanym pod
    cyfrówkę, szczególnie APS-C lub 4/3 :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-04-08 19:17:00
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > Tak to można w sumie o każdym starszym obiektywie podpinanym pod
    > cyfrówkę, szczególnie APS-C lub 4/3 :P

    To gdzie to "wow"?
    Jak dla mnie kolejna przejściówka, a porządnego aparatu m4/3 dalej nie
    ma (porządnego==małego). Jak zrobią duperelka jak ten olkowy, dodadzą
    stabilizację sensora, tryb filmów HD itd.. to może będzie to ciekawa
    propozycja. Zdecydowanie warto poczekać na samsunga.
    Narazie G1 IMHO nie zachwyca, GH1 podobnie, ale temat jest rozwojowy z
    całą pewnością :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 7. Data: 2009-04-08 19:23:33
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:
    > To gdzie to "wow"?

    WOW to głównie cena - zupełnie nieadekwatna dla tak prostego urządzenia :D

    > Jak dla mnie kolejna przejściówka, a porządnego aparatu m4/3 dalej nie
    > ma (porządnego==małego).

    Ale jest porządna nielustrzanka z bardzo dobrym wizjerem elektronicznym
    i wymienną optyką. A obiektywy dalmierzowe bardziej do niego pasują
    przez samo "pokrewieństwo" konstrukcji (odległość rejestrowa).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-04-08 19:35:30
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > WOW to głównie cena - zupełnie nieadekwatna dla tak prostego urządzenia :D

    Nic dziwnego przy kilku markach.

    > Ale jest porządna nielustrzanka z bardzo dobrym wizjerem elektronicznym
    > i wymienną optyką. A obiektywy dalmierzowe bardziej do niego pasują
    > przez samo "pokrewieństwo" konstrukcji (odległość rejestrowa).

    Jesteś pewny, że będzie pasował np taki biogon 35/2.8? Albo jeszcze deko
    bardziej udziwniony Jupiterek 12 co to miał go małpować?
    Jak by te szkiełka dostały IS to by było pewne wow, a przy kadrowaniu
    elektroniką tym większe nawet bo i w wizjerze byłoby widać. Ale nie - te
    szkiełka mogą chodzić tylko gorzej niż na filmie :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 9. Data: 2009-04-08 23:43:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "dominik" napisał
> [...]
    > stabilizację sensora, tryb filmów HD itd.. to może będzie to ciekawa
    > propozycja. Zdecydowanie warto poczekać na samsunga.

    Ten Olek może tylko wyglądać na mały. Widziałem gdzieś zdjęcie, ktoś trzymał
    go w łapie. Proporcje były dość ciekawe. Może trzymający miał małe ręce...

    adam

  • 10. Data: 2009-04-08 23:43:31
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "JA" napisał

    > Ja wiem?
    > 100 Jenów +/- 3,4 zł, czyli x 200=680zł.
    > Sądzisz, że adapter jest dla tych co liczą każdego Jena?

    No wiesz, oryginalny u4/3->4/3 kosztuje 799 zł więc jakby kwestią nie jest
    cena samego adaptera ile to co się da do owego adaptera podłączyć.

    Wątpię aby z jednej strony posiadacz G1 najarał się na te szkła, z drugiej -
    aby posiadacza tych szkieł podnieciło G1 ; )))

    adam