  • 1. Data: 2009-04-08 20:36:52
    Temat: Filtr połówkowy szary -czy ma znaczenie jaki?
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Chciałem kupić do Canona S2 taki filtr do zastosowań amatorskich - czy
    filtr obrotowy z Allegro za 37-40zł ma jakieś istotne wady, o których
    warto wiedzieć?

  • 2. Data: 2009-04-08 20:41:44
    Temat: Re: Filtr połówkowy szary -czy ma znaczenie jaki?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Przemolo pisze:
    > Chciałem kupić do Canona S2 taki filtr do zastosowań amatorskich - czy
    > filtr obrotowy z Allegro za 37-40zł ma jakieś istotne wady, o których
    > warto wiedzieć?

    Brak powłok antyodblaskowych (prawdopodobnie), mniejsze lub większe
    pogorszenie jakości obrazu, zwiększone ryzyko powstawania blików.
    Przed blikami od Słońca łatwo się uchronić - osłoną przeciwsłoneczną,
    albo zrobieniem cienia chociażby ręką.
    Za to taki filtr może bardzo pomóc przy uchwyceniu nieba. Szczególnie
    jeśli dół kadru jest dość ciemny.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2009-04-08 21:13:09
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    > albo zrobieniem cienia chociażby ręką.
    > Za to taki filtr może bardzo pomóc przy uchwyceniu nieba. Szczególnie

    Korzyści z posiadania filtra są mi znane... pytam tylko pod kątem ew.
    wad tańśzych filtrów.

  • 4. Data: 2009-04-08 21:15:02
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Przemolo pisze:

    > Korzyści z posiadania filtra są mi znane... pytam tylko pod kątem ew.
    > wad tańśzych filtrów.

    Ja mam tanie filtry - polaryzacyjny i połówkowy. O ile na połówkowy nie
    narzekam, to z polaryzacyjnym (Hama) mam problemy z wyczyszczeniem z
    tłustych smug. Całe szczęście nie psują jakoś zdjęć, ale i matryca 6mpx
    nie jest wymagająca.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-04-08 21:35:18
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Korzyści z posiadania filtra są mi znane... pytam tylko pod kątem ew. wad
    > tańśzych filtrów.

    Kupując filtr połówkowy o którym niewiele wiadomo ryzykujesz np. to, że
    zamiast neutralnej szarości będziesz miał niby-szarość (np. chmurki będą
    miały lekko buraczkowy odcień).

    --
    Lol

  • 6. Data: 2009-04-09 06:07:34
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Przemolo pisze:
    > Chciałem kupić do Canona S2 taki filtr do zastosowań amatorskich - czy
    > filtr obrotowy z Allegro za 37-40zł ma jakieś istotne wady, o których
    > warto wiedzieć?

    Moim skromnym zdaniem cena nie ma zadnego znaczenia.
    Mialem najtanszy filtr, teraz mam wcale nietani
    i jest gorzej.

    Nie chce sie madrzyc, ale taki filtr powinien miec
    dosc ostra granice miedzy ciemnia i przezroczystoscia.
    Łagodne przelewanie sie szarosci po calym filtrze
    jest mniej pozadane, choc znajdzie sie scena, do której
    akurat pasuje.

    Dobrze jak jest zbudowany na zasadzie "obrotowy pierscien
    ze szklem w nieruchomym pierscieniu z gwintem do aparatu".

    Kupuj najtanszy, potem sie zobaczy.

    pozdro
    --
    A S

  • 7. Data: 2009-04-09 06:08:26
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Wed, 08 Apr 2009 22:36:52 +0200, Przemolo napisał(a):

    > czy filtr obrotowy z Allegro za 37-40zł ma jakieś istotne wady, o
    > których warto wiedzieć?

    Dwie podstawowe:
    - najprawdopodobniej kiepska jakość (zabarwienia, odblaski, mydlenie)
    - sztywny podział "pół na pół"

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 8. Data: 2009-04-09 06:39:19
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Andrzej S. napisał(a):

> [...]
    >
    > Dobrze jak jest zbudowany na zasadzie "obrotowy pierscien
    > ze szklem w nieruchomym pierscieniu z gwintem do aparatu".

    Wbrew pozorom nie tak łatwo upolować. Duże sieciowe sklepy nie mają, w
    innych nie prowadzą. Trzeba trafić do naprawdę specjalistycznego sklepu.
    Uwaga, filtry te występują w różnych jasnościach (ciemnościach), a nie
    jest to zwykle opisane na pudełku.

    wer

  • 9. Data: 2009-04-09 07:05:12
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Chciałem kupić do Canona S2 taki filtr do zastosowań amatorskich - czy
    > filtr obrotowy z Allegro za 37-40zł ma jakieś istotne wady, o których
    > warto wiedzieć?

    Glownie taka, ze jest okragly a nie prostokatny.
    Reszta wad z tego wynika ;)

  • 10. Data: 2009-04-09 07:17:44
    Od: ziemo <n...@...mail>

    Przemolo pisze:
    > Chciałem kupić do Canona S2 taki filtr do zastosowań amatorskich - czy
    > filtr obrotowy z Allegro za 37-40zł ma jakieś istotne wady, o których
    > warto wiedzieć?

    Obrotowy ma jedną zasadniczą wadę, podział w połowie, za to jest mały w
    porównaniu z cokinami.

    --
    Ziemo