  • 1. Data: 2009-04-08 17:00:01
    Temat: Archiwizacja i przechowywanie zdjęć
    Od: Michał <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    dorobiłem się już sporej kolekcji zdjęć i mam problem. Szczerze mówiąc,
    nie wiem, jak je zarchiwizować, trwale, bezpiecznie, a przy tym
    funkcjonalnie. Jak Wy przechowujecie zdjęcia i jaką metodę archiwizacji
    mi polecicie?
    Bardzo proszę o pomoc!
    Michał

  • 2. Data: 2009-04-08 17:18:28
    Temat: Re: Archiwizacja i przechowywanie zdjęć
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Michał napisał:
> [...]
    > nie wiem, jak je zarchiwizować, trwale, bezpiecznie, a przy tym
    > funkcjonalnie. Jak Wy przechowujecie zdjęcia i jaką metodę archiwizacji

    Backup na dodatkowym twardym dysku.

    m.
    --
    Oprócz świra trzeba jeszcze mieć talent.
    - Maciej Bojko

  • 3. Data: 2009-04-08 18:16:31
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mikolaj Machowski pisze:

    > Backup na dodatkowym twardym dysku.

    A nawet na dwóch. Ten na komputerze to mało pewny, bo ciągle pracuje.
    Można go traktować tylko jako awaryjny, trzeci pojemnik na zdjęcia.

    A najcenniejsze zdjęcia wywołać!!! :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2009-04-08 18:33:48
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Michał" napisał
> [...]
    > nie wiem, jak je zarchiwizować, trwale, bezpiecznie, a przy tym
    > funkcjonalnie. Jak Wy przechowujecie zdjęcia i jaką metodę archiwizacji mi

    Dysk sieciowy.

    adam

  • 5. Data: 2009-04-08 19:03:26
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > nie wiem, jak je zarchiwizować, trwale, bezpiecznie, a przy tym
    > funkcjonalnie. Jak Wy przechowujecie zdjęcia i jaką metodę archiwizacji mi

    Drugi dysk na backup + 2 kopie na dvd z czego jedna poza domem.

    Tomek

  • 6. Data: 2009-04-08 20:11:34
    Od: "Golibroda" <a...@m...asa>

    Ja robię na dwóch płytach scretch prof TDK.

    P.

  • 7. Data: 2009-04-08 20:48:03
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Golibroda napisała:
    > Ja robię na dwóch płytach scretch prof TDK.

    Jeśli się upieracie na płyty to należy pamiętać by co 2-3 lata te płyty
    przegrywać.

    m.
    --
    Show time!

  • 8. Data: 2009-04-08 21:13:00
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

    > Jeśli się upieracie na płyty to należy pamiętać by co 2-3 lata te płyty
    > przegrywać.

    Qrde! Czy ja zawsze musze chodzic pod prad ?!?!? Mam okolo 200 CDkow z przed
    10 lat. Na kazdym full jpg. Ostatnio przegrywalem na DVD. Dwa. Powtarzam i
    mowie powoli DWA jpgi byly zepsute.
    Dla precyzji. Kazdy CDek w osobnej papierowej kopercie, wszystkie
    przechowywane w blaszanym zamknietym szczelnie pudle, lezaly w normalnej
    szafie w normalnym pokoju.

    Zennon

  • 9. Data: 2009-04-08 23:43:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Zennon" napisał

> [...]
    > Dla precyzji. Kazdy CDek w osobnej papierowej kopercie, wszystkie
    > przechowywane w blaszanym zamknietym szczelnie pudle, lezaly w normalnej

    Widać szafa nie stała na ciekach wodnych i z dala od starego cmentarza
    indiańskiego.
    Nagrywać przypadkiem też mogłeś podczas właściwej kwadry.

    adam

  • 10. Data: 2009-04-08 23:44:28
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Ja robię na dwóch płytach scretch prof TDK.

    Nie tylko przepłacasz, ale i narażasz swoje zbiory (zajrzyj do wątku
    +/- pół roku temu). Już lepiej dwie zwykłe płyty różnych, ale solidnych
    producentów i kupione przy dwóch różnych okazjach (i ew. w różnym
    czasie).

    pozdrawiam

    [mr.]