  • 21. Data: 2010-02-14 09:49:45
    Temat: Re: Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hl8gm0$g6k$...@n...news.atman.pl...
    > Wniosek jest taki, że zajmujesz się głównie uruchamianiem programów.

    Wnioski są takie, że różnice są nieodczuwalne (poza wypakowywaniem archiwum).

  • 22. Data: 2010-02-14 10:17:55
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Wnioski są takie, że różnice są nieodczuwalne (poza wypakowywaniem
    > archiwum).

    Wypakowania archiwum jest jedynym testem z zaprezentowanych, który ma
    jakikolwiek sens.

  • 23. Data: 2010-02-14 14:31:19
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Wypakowania archiwum jest jedynym testem z zaprezentowanych, który ma
    > jakikolwiek sens.

    Akurat dla mnie (i pewnie nie tylko) czas uruchamiania programów przekłada się
    na komfort psychiczny. Dlatego taki nacisk na to położyłem.

    latet

  • 24. Data: 2010-02-14 15:07:37
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Akurat dla mnie (i pewnie nie tylko) czas uruchamiania programów przekłada
    > się na komfort psychiczny. Dlatego taki nacisk na to położyłem.

    Ale jest to czynność jednorazowa, więc nie mająca większego wpływu na
    całokształt.

  • 25. Data: 2010-02-15 18:36:29
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    Jeszcze jeden teścik zrobiłem.

    Czas kopiowania (w ramach tej samej partycji) folderu składającego się z 18 tys.
    małych plików (razem 1.2 GB).

    1 TB Caviar Black (7200 rpm) WD1001FALS: 1:38"
    1.5 TB Samsung F2EG (5400 rpm) HD154UI: 1:47"
    1TB Samsung seria F3 (7200 rpm) HD103SJ: 1:14"

    latet

  • 26. Data: 2010-02-15 19:51:33
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

> [...]
    >

    > 1 TB Caviar Black (7200 rpm) WD1001FALS: 1:38"
    > 1.5 TB Samsung F2EG (5400 rpm) HD154UI: 1:47"
    > 1TB Samsung seria F3 (7200 rpm) HD103SJ: 1:14"

    Tylko kto i po co wykonuje takie dziwaczne operacje???
    Idź do sklepu i wymień dysk na taki, który Ci odpowiada a nie trać czas
    głupoty :)

    --
    marfi

  • 27. Data: 2010-02-15 20:05:02
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-15 19:36, Latet pisze:
    > Czas kopiowania (w ramach tej samej partycji) folderu składającego się z
    > 18 tys. małych plików (razem 1.2 GB).

    Zadanie, którego należy unikać. Kopiowania plików w ramach
    jednego napędu fizycznego w ogóle należy unikać, jeżeli się
    da, a kopiowania małych plików -- jak ognia :) Więc nie wiem,
    jaki sens ma taki benchmark, bo jest nieco oderwany od rze-
    czywistości ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 28. Data: 2010-02-15 20:34:01
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <R...@g...one.pl> napisał w
    wiadomości news:2010021520045700@grush.one.pl...

> [...]
    > da, a kopiowania małych plików -- jak ognia :) Więc nie wiem,
    > jaki sens ma taki benchmark, bo jest nieco oderwany od rze-

    Zgadzam się. Ogólnie rzecz biorąc to do wszelakich testów dysków należy
    podchodzić ostrożnie bo zazwyczaj pierwsza próba jest istotnie wolniejsza
    niż następna niby identyczna ale już wykonana z użyciem cache.
    Być może testy były przeprowadzane zawsze po restarcie komputera ale
    testujący nic o tym nie pisze...

    --
    marfi

  • 29. Data: 2010-02-15 22:04:58
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Być może testy były przeprowadzane zawsze po restarcie komputera ale
    > testujący nic o tym nie pisze...

    Oczywiście że tak!

    A sens... no cóż, chciałem przetestować operację, która będzie w jak największym
    stopniu zależna od czasu dostępu. Poza tym - wszystkie 3 modele mają tyle samo
    cache.

    latet

  • 30. Data: 2010-02-15 22:26:18
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście że tak!
    >
    > A sens... no cóż, chciałem przetestować operację, która będzie w jak
    > największym stopniu zależna od czasu dostępu. Poza tym - wszystkie 3
    > modele mają tyle samo cache.

    Więc skoro dysponujesz taki zestawem dysków do testów to po co rozpętałeś
    dyskusję o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkanocy?
    Jaja sobie robisz czy reklamujesz jakąś markę kosztem sprzedawców
    starszych modeli WD?

    --
    marfi