  • 1. Data: 2010-02-12 16:37:13
    Temat: Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    Witam,

    Niby nagrody, dysk roku, nacisk na wydajność, a tu o:

    http://forum.cdrinfo.pl/f102/western-digital-caviar-
    black-1tb-wd1001fals-85077/#post1081422

    A może on defaultowo tak ma i trzeba mu najpierw jakoś "akywować" pełną
    prędkość?

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2010-02-12 17:24:14
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    black-1tb-wd1001fals-85077/#post1081422

    > A może on defaultowo tak ma i trzeba mu najpierw jakoś "akywować" pełną

    Stanu kryzysowego nie dostrzegam. Co chciałbyś przyspieszyć?

  • 3. Data: 2010-02-12 17:27:59
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Stanu kryzysowego nie dostrzegam. Co chciałbyś przyspieszyć?

    W ogóle otrzymany wynik trzyma się wydajności innych WD1001FALS.

  • 4. Data: 2010-02-12 17:32:36
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Stanu kryzysowego nie dostrzegam. Co chciałbyś przyspieszyć?

    No wiesz, w porównaniu do (tańszego zresztą) Samsunga serii F3, to naprawdę
    skromniutko...

    Samsung HD103SJ:
    ================
    min: 73 MB/s (WD1001FALS: 57 MB/s)
    max: 145 MB/s (WD1001FALS: 112 MB/s)
    śred: 119 MB/s (WD1001FALS: 90 MB/s)

    A do tego Caviar grzeje się o jakieś 5 st więcej (choć może to być kwestia
    pomiaru, bo ręką dotykana obudowa nie wydaja się _aż_tak_ gorąca).

    latet

  • 5. Data: 2010-02-12 17:33:43
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > W ogóle otrzymany wynik trzyma się wydajności innych WD1001FALS.

    OK, to przynajmniej nie muszę świrować, że mi się trafił trefny egzmeplarz.
    Tylko pluć w brodę, że nie wybrałem innego dysku. Szkoda, że to nie kraj, gdzie
    towar można po prostu iść i oddać...

    latet

  • 6. Data: 2010-02-12 18:00:11
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > No wiesz, w porównaniu do (tańszego zresztą) Samsunga serii F3, to
    > naprawdę skromniutko...

    1001FALS jest starym dyskiem. Jeszcze w technologii 333 GB na talerz. Nowe
    czarnuchy mają tyle co Samsung.

  • 7. Data: 2010-02-12 18:59:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > OK, to przynajmniej nie muszę świrować, że mi się trafił trefny
    > egzmeplarz. Tylko pluć w brodę, że nie wybrałem innego dysku. Szkoda,
    > że to nie kraj, gdzie towar można po prostu iść i oddać...

    chyba jednak na szczescie. Postaw sie w roli sprzedawcy.
    Ja rozumiem ze sa rzeczy które naprawde trudno ocenic przed kupnem, ale
    akurat dysk?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 8. Data: 2010-02-12 21:01:06
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    wiadomości news:12022010.4B124089@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    >
    > chyba jednak na szczescie. Postaw sie w roli sprzedawcy.
    > Ja rozumiem ze sa rzeczy które naprawde trudno ocenic przed kupnem, ale

    Ten dysk to starszy model, którego nie powinno być już w sklepie. Jeśli
    sprzedawca ma go z wyprzedaży za grosze, to żadanie wymiany jest całkiem
    normalne.

  • 9. Data: 2010-02-13 00:13:55
    Od: Invi <a...@o...pl>

    W dniu 2010-02-12 17:37, Latet pisze:
> [...]
    black-1tb-wd1001fals-85077/#post1081422

    > A może on defaultowo tak ma i trzeba mu najpierw jakoś "akywować" pełną

    Podepnę się pod wątek jako iż mam 2 podobne dyski.
    http://img7.imageshack.us/img7/2751/hdd1t.png < C:\Windows na nim
    http://img7.imageshack.us/img7/2751/hdd1t.png < magazyn

    Raz, że martwią mnie te wahania na pierwszym dysku, są wyraźnie większe
    niż na drugim... To przez to, że system na nim stoi? Dwa, to ten drugi
    dysk ma i tak słabsze wyniki niż dysk wątkotwórcy... Znaczy się, że mam
    jeszcze starszy dysk? Czy może to przez to, że w biosie jest ustawione IDE
    zamiast AHCI?

    Czemu jest śmieszne cpu usage to pojęcia nie mam, pewnie ma to coś
    wspólnego z tym, że mam Phenoma II X4 940...

    I pytanie podobne do pytania kolegi, da się coś przyśpieszyć? Czy może jak
    dyski się zapełnią to je odłączyć, schować do sejfu i zakupić nowe? :>

    Pozdrawiam

    Invi

  • 10. Data: 2010-02-13 08:59:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Ten dysk to starszy model, którego nie powinno być już w sklepie.

    co to znaczy, ze nie powinno byc go w sklepie? Na jakiej zasadzie wydawane
    sa takie zakazy?
    Mowiac prosciej - jest sobie sprzedawca. Wystawia do sprzedazy dysk,
    podajac jego nazwe modelu. Jezeli wszystkie dane ktore podał, były
    prawdziwe, to gdzie widzisz przewinienie sprzedawcy?

    > Jeśli
    > sprzedawca ma go z wyprzedaży za grosze, to żadanie wymiany jest całkiem
    > normalne.

    na jakiej podstawie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."