  • 41. Data: 2010-07-20 08:28:40
    Temat: Re: Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >Nie "często" ale w "specjalizowanych zastosowaniach". Typowy
    >domowy użytkownik - a takich ma mnóstwo - może przebierać w
    >programach realizujących te same funkcje. Nie podoba się wol-
    >ne i wielkie Nero? Można użyć innych programów nagrywających
    >CD/DVD. I tak dalej...

    To "i tak dalej" kończy się dość szybko, niestety. Owszem, przeglądarek
    obrazków jest pierdyliard (chociaż szybko okazuje się, że sensownych
    z punktu widzenia pożądanej funkcjonalności są raptem ze trzy; a jak do
    tego jeszcze dodasz kryterium ceny, i tak wszyscy używają
    Picasy/IrfanView)

    >Owszem, w pewnym momencie dochodzimy do wyborów typu "czy
    >wolny i toporny OpenOffice.org, czy sprawny, ale 'zły' i
    >komercyjny Microsoft Office". To trudne wybory i niestety
    >dzisiaj bardzo trudno o coś trzeciego.

    Ano właśnie. Rynek oprogramowania jest mocno "dziwny".

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 42. Data: 2010-08-19 16:17:52
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.07.2010 10:28, Mariusz Kruk pisze:
    > z punktu widzenia pożądanej funkcjonalności są raptem ze trzy; a jak do
    > tego jeszcze dodasz kryterium ceny, i tak wszyscy używają
    > Picasy/IrfanView)

    Ale akurat IrfanView należy do programów bardzo oszczędnie
    napisanych (wręcz *zbyt* oszczędnie, bo aż wygląda czasem
    ascetycznie i topornie) :) Szybkość i oszczędność również
    miały według mnie wpływ na jego popularność.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 43. Data: 2010-08-20 07:26:59
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >ascetycznie i topornie) :) Szybkość i oszczędność również
    >miały według mnie wpływ na jego popularność.

    Ależ ja nie przeczę. Tylko pokazuję, że z tego mrowia rzekomych
    alternatyw w praktyce zostają trzy na krzyż. A w wielu zastosowaniach
    nawet tylu nie ma.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |