  • 1. Data: 2009-05-17 09:54:03
    Temat: Trzy nowe Alphy Entry level już oficjalnie.
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    http://news.sel.sony.com/en/press_room/consumer/digi
    tal_imaging/digital_cameras/dslr/release/40522.html
    skrócone:
    http://42.pl/u/1EIb

    Rewolucji tu żadnej nie ma...

    pozdrawiam, B.

  • 2. Data: 2009-05-17 10:48:36
    Temat: Re: Trzy nowe Alphy Entry level już oficjalnie.
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Bartosz Mierzwiak pisze:
    > http://news.sel.sony.com/en/press_room/consumer/digi
    tal_imaging/digital_cameras/dslr/release/40522.html
    > skrócone:
    > http://42.pl/u/1EIb
    >
    > Rewolucji tu żadnej nie ma...

    A mógłbyś streścić co tam nowego jest? Bo ja widzę, że zamiast CF jest
    MS+SD i dodatkowe wyjście HDMI. Chyba się też potwierdzą ploty o tym
    wyjątkowo brzydkim designie bez gripa, skoro tak zachwalają wyjątkowo małe
    rozmiary.

    Co zaciekawiło mnie bardziej to Smooth Autofocus Motor - czyli pewnie
    mikrosilnik w nowych szkłach, w tym w kitach. Czyli sony powoli odchodzi
    od silników w body jak nikon. I chyba dobrze, Bo mechanika nie jest dobrym
    wyjściem. Jeszcze tylko zlikwidują popychacz do przysłony i będzie fajnie.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 3. Data: 2009-05-18 09:44:52
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 17 Maj, 12:48, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

> [...]
    dodatkowe wyjście HDMI. Chyba się też potwierdzą ploty o tym
    > wyjątkowo brzydkim designie bez gripa, skoro tak zachwalają wyjątkowo małe

    A co tam ma być jeszcze?
    Możliwe że poprawili trochę przetwarzanie obrazu (choć AFAIR to to by
    się przydało raczej A900 niż tym modelom), zmienili opakowanie (mnie
    się akurat bardziej podoba), podobno poprawili materiały. Grip do tej
    serii i tak nie miał wielkiego sensu, tak że mała strata jeśli go nie
    będzie. Dobrze że zrezygnowali z CF, dobrze że dodali MS. Dodali nowy
    soft z tutorialem dla początkujących (jak dla mnie rewelacja, jak
    będzie ok to kupię A230, albo A330).

    > Co zaciekawiło mnie bardziej to Smooth Autofocus Motor - czyli pewnie mikrosilnik w
    nowych szkłach, w tym w kitach. Czyli sony powoli odchodzi
    > od silników w body jak nikon. I chyba dobrze,

    Najwyższy czas, silnik w body to była ślepa uliczka.

    >Bo mechanika nie jest dobrym wyjściem. Jeszcze tylko zlikwidują popychacz do
    przysłony i będzie fajnie.

    Jednym z większych błędów (oczywiście IMHO) przy wprowadzaniu szkieł
    SSM było pozostawienie mechanicznego popychacza przysłony. Wtedy była
    świetna okazja żeby się go bez większego bólu pozbyć i cholerna szkoda
    że tego nie zrobiono, a teraz raczej nie liczyłbym że szybko z niego
    zrezygnują.

  • 4. Data: 2009-05-18 10:36:59
    Od: Korban <m...@g...com>

    Widzę, że usunięto w nowych soniakach wszystkie przyciski z lewej
    strony ekranu, funkcje upchnięto na kółku z prawej strony, czyli teraz
    mogę niechcący włączyć dłonią flash, zmienić iso lub tryb wykonywania
    zdjęć :), suuper. Gdzieś zniknął przełącznik od stabilizacji obrazu, a
    z wyświetlacza wyparował procentowy wskaźnik baterii. Widzę, że sony
    dąży w kierunku małpki z wymiennym obiektywem. Szkoda, jednak
    poprzednia seria była moim zdaniem bardziej funkcjonalna.

    Mirek

  • 5. Data: 2009-05-18 12:32:53
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 18 Maj, 12:36, Korban <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > dąży w kierunku małpki z wymiennym obiektywem. Szkoda, jednak
    > poprzednia seria była moim zdaniem bardziej funkcjonalna.

    A mnie się podobają te korpusy dużo bardziej niż poprzednicy i wygląda
    na to że na 90% poczekam właśnie na A330, zamiast kupować A300.
    To mają być proste aparaty dedykowane początkującym amatorom i
    przesiadkowiczom z kompaktów, dla zaawansowanych amatorów są A700,
    A900 i następcy.

  • 6. Data: 2009-05-18 12:52:23
    Od: Korban <m...@g...com>

    On 18 Maj, 14:32, Marcin Fal <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > To mają być proste aparaty dedykowane początkującym amatorom i
    > przesiadkowiczom z kompaktów, dla zaawansowanych amatorów są A700,

    Czy było coś złego w większej liczbie przycisków w alfach 200, 300 i
    350? Jestem właśnie takim przesiadkowiczem z hybrydy i kupiłem sony
    a300. Właśnie dlatego, że poza wymienną optyką i lepszymi parametrami
    oferował również lepszą funkcjonalność. Silnik w body, dobra rzecz,
    można podłączyć stare, ale jare szkła minolty. Wg mnie nowe modele
    sony zostały jednak zubożone w stosunku do poprzedników. Poza tym A700
    jest dwukrotnie droższe niż A300. To spora różnica.

    Mirek

  • 7. Data: 2009-05-18 13:59:04
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 18 Maj, 14:52, Korban <m...@g...com> wrote:

    > Czy było coś złego w większej liczbie przycisków w alfach 200, 300 i 350?

    Zależy dla kogo. Mnie nie przeszkadzały, ale już dla mojej drugiej
    połowy było zbyt skomplikowanie. A już na widok A700 to prawie ucieka.
    A330, czy A230 będzie jej odpowiadała dużo bardziej niż A200/A300.

    > Jestem właśnie takim przesiadkowiczem z hybrydy i kupiłem sony
    > a300. Właśnie dlatego, że poza wymienną optyką i lepszymi parametrami
    > oferował również lepszą funkcjonalność.

    Fakt że pod pewnymi względami nowe modele są uboższe, ale tendencja ta
    ujawniła się już w przypadku A200/A3x0 które zostały okrojone z kilku
    cech.

    > Silnik w body, dobra rzecz, można podłączyć stare, ale jare szkła minolty.

    Silnik musiał zostać, przynajmniej na razie szkieł z własnym silnikiem
    do Sony jest przeraźliwie mało, ale już następcy mogę silnika nie
    mieć.

    >Wg mnie nowe modele
    > sony zostały jednak zubożone w stosunku do poprzedników. Poza tym A700
    > jest dwukrotnie droższe niż A300. To spora różnica.

    Jest droższa, ale też oferuje znacznie więcej. Poza tym różnica w
    cenie jest w Polsce bardziej bolesna niż w takich Niemczech, czy innym
    USA.
    Sony wybrało widocznie drogę Nikona gdzie niskie modele są wyraźnie
    okrojone z funkcji, a nie Canona gdzie taki 500D to prawie 50D w innej
    obudowie.

  • 8. Data: 2009-05-18 20:59:27
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marcin Fal pisze:
    dodatkowe wyjście HDMI. Chyba się też potwierdzą ploty o tym
    > A co tam ma być jeszcze?

    Tak szczerze? pomyślałem, że zrobią bajer do panoram z HX1. W końcu już go
    mają, a wielu ludziom się to podoba. Mi to tak ło.. :)
    A tak bardziej na poważnie, to liczyłem na to, że przełamią się do
    matrycowego LV + filmów. Dzisiaj to mocny cios i brakiem tego tracą. Dziwi
    mnie ta polityka firmy, ale cóż. Nie wpłynie to na moją decyzję o kupnie,
    ale wielu ludzi z pewnościa.

    > Możliwe że poprawili trochę przetwarzanie obrazu (choć AFAIR to to by
    > się przydało raczej A900 niż tym modelom),

    Owszem, ale RAW z A900 nie jest wcale tak zły. Za to JPG nie nadaje sie do
    czegokolwiek :)

> [...]
    > będzie. Dobrze że zrezygnowali z CF, dobrze że dodali MS. Dodali nowy
    > soft z tutorialem dla początkujących (jak dla mnie rewelacja, jak

    No właśnie widzę zmiany tylko w wyglądzie na dobrą sprawę. Fajnie że nowy
    kit i z silnikiem co ciekawe, więc kierunek nikoniczny jest jasny.
    SD to dobry krok, MS średnio, ale lepszy niż brak.

    w nowych szkłach, w tym w kitach. Czyli sony powoli odchodzi
    > Najwyższy czas, silnik w body to była ślepa uliczka.

    Powinno to natychmiastowo dać do myślenia Tamronowi, Sigma już wie.
    Owszem silnik w body to przeżytek, ale popychacz przysłony wiele lepszy
    nie jest, a został.

> [...]
    > świetna okazja żeby się go bez większego bólu pozbyć i cholerna szkoda
    > że tego nie zrobiono, a teraz raczej nie liczyłbym że szybko z niego

    Zlikwidowanie popychacza nie byłoby tak wstecznie kompatybilne. O ile bez
    AF można uzywać czegoś o tyle bez popychacza...
    No ale nic. Dużo elektroniki nie jest złe, ale też taki Olek to przesadza,
    do każdej funkcji update firmware, bo jak by to niby szkiełka nie mogły
    działać w LV bez tego? :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 9. Data: 2009-05-18 21:06:20
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Korban pisze:
> [...]
    > dąży w kierunku małpki z wymiennym obiektywem. Szkoda, jednak
    > poprzednia seria była moim zdaniem bardziej funkcjonalna.

    Zdaje się, że chwalili się, że body daje się obsługiwać jedną ręką. Stąd
    te zmiany w przyciskach. Osobiście nie żal mi przycisku do stabilizacji,
    wyłączanie jej jest tak sporadyczne, że nie ma co płakać.

    Co do akumulatora to rzeczywiście jest inny, ale nie jakiś nowy, tylko
    obecny od długiego czasu na rynku już. Czyli będzie bardzo tani i od razu
    dostępny z zamiennikami. Amatorzy się chyba ucieszą.

    Dla mnie najdziwniejszy to jest biały ekranik. Kto to wymyślił?!

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 10. Data: 2009-05-19 07:55:33
    Od: "Norbert" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Fal" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 18 Maj, 12:36, Korban <m...@g...com> wrote:
    >A mnie się podobają te korpusy dużo bardziej niż poprzednicy i wygląda
    >na to że na 90% poczekam właśnie na A330, zamiast kupować A300.
    Wygląd to kwestia gustu, dla mnie są udziwnione i wydaje mi się, że możnaby je
    dopracować.
    Bardziej bolą braki w stylu synchro z lampami tylko 1/160s (przy stabilizacji
    1/125s!). Koszmarnie mały wizjer - kiedy wreszcie powiększą tego judasza?
    Chociaż właściwie przede wszystkim przydałoby się potrzymać korpus w ręku i
    sprawdzić ergonomię.