  • 1. Data: 2009-05-16 11:36:47
    Temat: soft do sterowania aparatem
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    witam

    disklajmer:
    1. nie znam sie na aparatach
    2. sprawdzilem temat w goglach, wyniki nie sa wystarczajace
    3. z gory dziekuje wyszukiwaczom bledow i tym podobnym stworkom
    4. najmocniej przepraszam smakoszy tematu za jego przemyslowe potraktowanie

    meritum:
    szukam aparatu i oprogramowania do niego, ktory to komplet pozwolilby na
    robienie zdjec "zdalnie"
    chodzi o umieszczenie aparatu w pewnej odleglosci od osoby go obslugujacej,
    np. kilka metrow
    sam aparat - no coz: solidnej jakosci, duza matryca, duuuzy zoom
    sterowanie niezbedne do wykonywania zdjec, optymalnie do ich
    natychmiastowego przeslania, jeszcze lepiej do ustawiania zooma
    budzet: kilka tysiecy, na razie blizej niesprecyzowany
    zdjecia beda wykonywane w warunkach zewnetrznych, temperatura -10 do +40
    (zwykle +10 do +30), oswietlenie wyborne, aparat rzecz jasna nieruchomy

    czy ktos sie zlituje i zechce podac konkretne modele lub wskazac kierunek
    poszukiwan ?

    uszanowanie, zeppo

  • 2. Data: 2009-05-16 11:48:09
    Temat: Re: soft do sterowania aparatem
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "brum" napisał
> [...]
    > (zwykle +10 do +30), oswietlenie wyborne, aparat rzecz jasna nieruchomy
    >
    > czy ktos sie zlituje i zechce podac konkretne modele lub wskazac kierunek

    Przy tych założeniach to raczej nic nie znajdziesz.
    Szakal taki miał ale to było custom made ; )

    Być moze jest to do dostania jako przystawka do czegoś ale za sumę w
    dolarach.

    adam

  • 3. Data: 2009-05-16 12:00:32
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 16 Maj, 13:36, "brum" <b...@o...eu> wrote:
    > witam

    > czy ktos sie zlituje i zechce podac konkretne modele lub wskazac kierunek
    > poszukiwan ?
    >
    > uszanowanie, zeppo
    Pozdrawiam StaM

  • 4. Data: 2009-05-16 12:02:34
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 16 May 2009 13:48:09 +0200, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:

    >Użytkownik "brum" napisał

    Na twoim miejscu poszedł bym tym tropem:

    * znalazłym lustrzankę, która umożliwia zdalną obsługę przez PC, jest
    parę modeli,

    * poszukał dobrego mechanika/elektryka który umie robić rzeczy
    nietypowe,

    * do wybranego obiektywu mechanik powinien zrobić pierścień, którego
    osadzisz na pierścieni zuma swojego obiektywu; pierścień ten od
    zewnątrz jest ząbkowany

    * posadowiłym aparat na jakiejś podstawie i do tej podstawy umocował
    serwo do kręcenia zoomem - w tym momencie masz już komunikację z
    aparatem oraz zdalny zoom

    * to wszystko zapakował w obudowę, możliwe, że klimatyzowaną / z
    podgrzewaczem na zimę

    * znalazł bym podstawę na czym to zamontować i pomiędzy podstawę a
    skrzynkę umieściłbym serwo do obracania we wszystkich trzech
    kierunkach

    * problemem pozostaje jak wieloma funkcjami można sterować z firmowego
    oprogramowania, bo możliwe, że będzie trzeba ,,przenieść'' wszystkie
    przyciski z aparatu na sterownik, a to sprowadza się do częściowego
    demontarzu aparatu.

    Bardzo wątpię czy znajdziesz coś takiego od ręki, na twoim miejscu
    rozejrzałbym się tam, gdzie sprzedają sprzęt dla filmowców, mogą mieś
    gotowych wiele elementów składowych.
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega:

  • 5. Data: 2009-05-16 13:54:20
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    adam napisal:
    > Przy tych założeniach to raczej nic nie znajdziesz.
    > Szakal taki miał ale to było custom made ; )

    A to dzialko z Cenzinu pod spodem to tez potrzebne? ;)
    Zawsze mnie ciekawilo, ze ten placement w filmie byl
    za darmo, czy Cenzin zaplacil.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-05-16 15:08:26
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jacek_P" napisał
> [...]

    A to dzialko z Cenzinu pod spodem to tez potrzebne? ;)
    Zawsze mnie ciekawilo, ze ten placement w filmie byl
    ------------------------------

    Też się zastanawiałem.
    Chociaż oficjalnie chyba zapłacił jednak Gatling:
    http://www.screenit.com/movies/1997/the_jackal.html ; )

    Z tym karabinem też kupa śmiechu. Z filmowym oznaczeniem ZSU-33 coś takiego
    wogóle nie istnieje jako pojedyńczy karabin. Zaś rolę owego polskiego
    karabinu "odgrywał" amerykański M2HB.
    Czyli klasycznie holyłódzka precyzja - często zastanawiam się na co idą te
    miliony dolarów w zgranie scenariusza z rzeczywistością ; )

    adam

  • 7. Data: 2009-05-16 17:04:49
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha brum napisał tak:
> [...]
    > zdjecia beda wykonywane w warunkach zewnetrznych, temperatura -10 do +40
    > (zwykle +10 do +30), oswietlenie wyborne, aparat rzecz jasna nieruchomy

    Kilka luznych podpowiedzi:
    - jezeli _rzeczywiscie_ potrzebujesz duzej matrycy, to praktycznie tylko
    lustrzanki spelniaja ten warunek
    - przy zakupie lustrzanki mozesz kupic sam korpus bez obiektywu i dobrac do
    niego szklo z takim 'zoomem' jaki potrzebujesz (i na jaki Cie stac ;))
    - praktycznie wszystkie lustrzanki cyfrowe posiadaja mozliwosc zdalnego
    sterowania przy pomocy podczerwieni lub kabelka. Trzeba takie urzadzenie
    dokupic oddzielnie.
    - chyba zadna lustrzanka nie potrafi sterowac zoomem z korpusu (tym bardziej
    zdalnie), natomiast dziala automatyczne ustawianie ostrosci. Trzeba by
    zrobic osobne proste urzadzenie z silniczkiem do obracania pierscienia zooma
    w obiektywie.
    - nie znam modelu lustrzanki, ktory pozwalalby na zdalne przesylanie obrazu
    z wizjera przed zrobieniem zdjecia (nie wiem czy potrzebujesz takiej
    funkcjonalnosci)
    - co do zdalnego przesylania zdjec - sa karty pamieci z wbudowanym WiFi
    (http://www.eye.fi), sporo aparatow potrafi przesylac zrobione zdjecia po
    kablu
    - odpornosc aparatu na warunki zewnetrzne to najwiekszy problem, jezeli ma
    on stac na zewnatrz 24h/dobe przez 365 dni w roku to chyba bez zabudowania
    sie nie obejdzie. Tak czy inaczej najlepiej pod tym wzgledem wypadaja
    uszczelniane aparaty firmy Pentax - modele K10 (juz nieprodukowany), K20 i
    K200. Wiekszy problem bedzie z uszczelnieniami w obiektywie, bo te
    uszczelniane sa zazwyczaj najwyzszymi modelami i sa po prostu bardzo drogie.

    Jezeli odpuscisz sobie duza matryce i odpornosc na warunki zewnetrzne, to
    jest szansa, ze jakis kompakt albo hybryda zaspokoja Twoje oczekiwania (ale
    nie wiem jak tam z mozliwosciami zdalnego sterowania, bo na takich aparatach
    sie nie znam).

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 8. Data: 2009-05-16 21:52:23
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 16 May 2009 19:04:49 +0200, Kombajn Bizon napisał(a):

    Zamiast pisać od zera - podepne sie.

    > - praktycznie wszystkie lustrzanki cyfrowe posiadaja mozliwosc zdalnego
    > sterowania przy pomocy podczerwieni lub kabelka. Trzeba takie urzadzenie
    > dokupic oddzielnie.

    Bede bazowal na Canonach, a konkretnie na modelu EOS-40D. Sterowanie odbywa
    sie po USB (a jak wiadomo USB da sie "opakowac" w rozne twory i mozna
    puszczac na duzo wieksze odleglosci - mozna puscic np. po Ethernecie).
    Oprogramowanie dostaje sie za darmo z aparatem.

    > - chyba zadna lustrzanka nie potrafi sterowac zoomem z korpusu (tym bardziej
    > zdalnie), natomiast dziala automatyczne ustawianie ostrosci.

    Dokladnie - a przynajmniej nie znam obiektywu Canona ktory mialby silnik
    sterujacy zoomem. Ale czy koniecznie musi byc zoom? Nie moze byc stalka i
    "zoom" cyfrowy?

    > - nie znam modelu lustrzanki, ktory pozwalalby na zdalne przesylanie obrazu
    > z wizjera przed zrobieniem zdjecia (nie wiem czy potrzebujesz takiej
    > funkcjonalnosci)

    EOS-40D tak dziala. Znaczy takie Live view na monitorze komputera ktory
    steruje body.

    > - co do zdalnego przesylania zdjec - sa karty pamieci z wbudowanym WiFi
    > (http://www.eye.fi), sporo aparatow potrafi przesylac zrobione zdjecia po
    > kablu

    EOS-40D podpiety pod kompa po USB moze zapisywac zdjecia na karcie pamieci
    skad pozniej mozna je zgrac lub tez na dysku komputera ktory aparatem
    steruje (i jesli mnie pamiec nie myli moze zapisywac rownoczesnie i na CF i
    na dysk).

    Kyniu

  • 9. Data: 2009-05-16 21:56:21
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    adam napisal:
    > Z tym karabinem też kupa śmiechu. Z filmowym oznaczeniem ZSU-33 coś takiego
    > wogóle nie istnieje jako pojedyńczy karabin.

    Chyba nie. W swoim czasie dosc popularne, takze jako towar eksportowy
    bylo dzialko ZSU-33x4 na podwoziu gasienicowym sterowane radarem.
    Libijczykom takie sprzedawalismy :) I Francuzi dostali nieco w tylek,
    gdy bateria takich ZSU postawilo nadlatujacym z Czadu Miragom sciane
    stali na pulapie od 1 do 3 km. No i poszly wiory.

    W 'Malym modelarzu' nr 10/1978 to dzialko bylo do sklejenia.
    Na obrazku mozna go znalezc na tej witrynie:
    http://www.malymodelarz.frontsite.eu/frontsite.php?j
    =pl&menuG0=4
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2009-05-16 22:21:31
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał :

    >Chyba nie. W swoim czasie dosc popularne, takze jako towar eksportowy
    >bylo dzialko ZSU-33x4 na podwoziu gasienicowym sterowane radarem.

    Trochę pomyliłeś. To było działko ZSU-23-4, potocznie często nazywane
    'Szyłka'.

    Poza tym - to działko a nie karabin.

    --
    Pozdrawiam!