  • 1. Data: 2009-05-17 00:33:30
    Temat: qrde - GIMP się sypie ...
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Czy to tylko u mnie czy u innych też ? Ostatnio gdzieś tak od wersji
    2.6.5 ( a mam teraz 2.6.6) strasznie często się wykrzacza GIMP i to przy
    różnych operacjach. Co prawda nie złapałem jakiejś prawidłowości ale
    ostatnio prawie przy każdej większej obróbce się wykrzacza :-(
    qrde, a był już taki długi okres że chodził bardzo stabilnie ...

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 2. Data: 2009-05-17 00:56:52
    Temat: Re: qrde - GIMP się sypie ...
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    EMPI pisze:
> [...]
    > ostatnio prawie przy każdej większej obróbce się wykrzacza :-(
    > qrde, a był już taki długi okres że chodził bardzo stabilnie ...

    U mnie jest podobnie - przy większych zdjęciach i dluższej pracy zaczyna
    się sypać. No niestety gimp jest sto lat za murzynami w stosunku do
    photoshopa. Jak dopadnę jakąś wersję "elements" czy coś takiego to byebye
    gimp ;)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 3. Data: 2009-05-17 13:46:44
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    dominik wrote:

> [...]
    > zaczyna się sypać. No niestety gimp jest sto lat za murzynami w
    > stosunku do photoshopa. Jak dopadnę jakąś wersję "elements" czy coś

    GIMP to program kultowy z kultowym GUI. On jest zaj***ty sam w sobie tak
    bardzo, że nie musi byc stabilny ;-)))

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 4. Data: 2009-05-17 13:50:22
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > GIMP to program kultowy z kultowym GUI. On jest zaj***ty sam w sobie tak
    > bardzo, że nie musi byc stabilny ;-)))

    Ostatnie rewelacje intefejsowe i tak pozmieniały tyle, że Gimp swoją
    filozofią już dawno siebie samego nie przypomina, a w wielu miejscach jest
    mocno nielogiczny.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 5. Data: 2009-05-17 15:29:25
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Mikolaj Tutak napisał tak:

    > GIMP to program kultowy z kultowym GUI.

    Akurat to kultowe GUI, ktore _bardzo_ lubilem (zdjecie na jednym monitorze,
    narzedzia na drugim) zostalo jakis czas temu zupelnie spieprzone i dopiero
    teraz jest naprawde bez sensu...

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 6. Data: 2009-05-17 15:36:51
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 17 May 2009 17:29:25 +0200, Kombajn Bizon
    <k...@b...ru> wrote:

    >Akurat to kultowe GUI, ktore _bardzo_ lubilem (zdjecie na jednym monitorze,
    >narzedzia na drugim) zostalo jakis czas temu zupelnie spieprzone i dopiero
    >teraz jest naprawde bez sensu...

    A co oni pozmieniali istotnego? Bo jako okazyjny GIMPolog to jakichś
    znaczących zmian nie widzę - jak miał dziwny interfejs tak ma.
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega:

  • 7. Data: 2009-05-17 15:46:41
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:
    > A co oni pozmieniali istotnego? Bo jako okazyjny GIMPolog to jakichś
    > znaczących zmian nie widzę - jak miał dziwny interfejs tak ma.

    Widocznie nie używałeś dłużej aby docenić inną filozofię :)
    Niestety kolega ma zupełnie rację - ostatnie wersje popsuły zachowanie
    interfejsu okrutnie :(

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 8. Data: 2009-05-17 15:47:46
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Grzegorz Krukowski napisał tak:

    > A co oni pozmieniali istotnego? Bo jako okazyjny GIMPolog to jakichś
    > znaczących zmian nie widzę - jak miał dziwny interfejs tak ma.

    Bodajze od wersji 2.6 gorne menu powedrowalo do paska nad obrazkiem i teraz
    nawet jak nie ma otwartego zadnego pliku to sterczy wielkie puste okno z
    menu na gorze.

    Kiedys bylo to dosyc logiczne - narzedzia osobno, zdjecie osobno.
    Teraz czesc funkcji samego programu zostalo przeniesionych do menu
    obrabianego pliku.
    Niby bardziej przypomina Photoshopa, ale efekt jest IMO odwrotny do
    zamierzonego (pogorszenie ergonomii, ktora byla z pozoru dziwna, ale dalo
    sie do niej przyzwyczaic i ukazywala jednak pewna logike).

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 9. Data: 2009-05-17 15:49:03
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

> [...]

    Niby bardziej przypomina Photoshopa, ale efekt jest IMO odwrotny do
    zamierzonego (pogorszenie ergonomii, ktora byla z pozoru dziwna, ale dalo
    sie do niej przyzwyczaic i cechowala sie jednak pewna logika).

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 10. Data: 2009-05-17 17:04:52
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > U mnie jest podobnie - przy większych zdjęciach i dluższej pracy zaczyna
    > się sypać.

    Ufff... już się bałem że tylko u mnie coś się pokopało

    > No niestety gimp jest sto lat za murzynami w stosunku do
    > photoshopa. Jak dopadnę jakąś wersję "elements" czy coś takiego to
    > byebye gimp ;)

    Nie wiem jak się ma GIMP do Photoshopa bo tego drugiego nigdy nie
    używałem. GIMP jest super do domowej zaawansowanej obróbki zdjęć. Szkoda
    tylko, że zaczął się wykrzaczać... no cóż, trzeba przeczekać i liczyć na
    poprawę w kolejnych wersjach :-)

    Btw. polecam bardzo fajny darmowy programik, coś pomiędzy Picasa a GIMP:
    Photoscape :-)

    EMPI
    http://www.empi.art.pl