    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Test M9
    Date: Thu, 10 Sep 2009 11:01:40 -0700 (PDT)

    On 10 Sep., 18:30, cichybartko <c...@g...com> wrote:
> [...]
    Podsumowanie.html

    > A ja sobie poczytałem komentarze czytelników i co jedno wielkie jejjj...
    > jak by się miała zacząć jakaś nowa epoka w której grupa kasiastych
    > konsumentów rozda na nowo karty ;). Pamiętam jak gdzieś czytałem
    > wypowiedź człowieka który zawodowo zajmował się prowadzeniem kursów
    > fotograficznych, no i wspominał kasiastych prawników, lekarzy którzy
    > przychodzili z nowo nabytymi dalmierzami Leica i całym bukietem
    > świetnych szkieł, tylko dorobek był kiepski i cóż myśleli że wiedzę,

    ale to wcla nie znaczy , ze leice jest slaba , tylko ze
    przedstawiciele wyminionych zawodow maja kase.

    > doświadczenie, styl i finezje da się tak samo kupić jak legendarny
    > aparat. Co do popularności dalmierzy w pewnych kręgach to MIKE JOHNSTON
    > wspominał że na pewnym etapie zaczynał bum na systemowe lustrzanki i po
    > prostu na rynku wtórnym można było kupić bardzo trwałe i wygodne
    > dalmierzowe aparaty i wielu młodych je kupowało a później z tych młodych
    > się robiły nazwiska ;)

    leica M miala zastosowanie wsrod zaodowcow wszdzie tam gdzie konieczna
    byla bezwzglednie cicha praca migawki , nierzucajacy sie w oczy maly
    aparat dajacy znakomita jakosc obrazu. I wszystkie te cechy
    przeniesiono do leici m9

    z innyc aparatow chyba contax g1 o ile pamietam oznaczenie zanalzl
    podobne uznanie , z tym ze byl niec nowoczesniej wyposazony.

    bum na systemowe lustrzanki zostal spowodowny glownie wadami systemu
    lunetkowego - maly obraz w celowniku i paralaxa.

    podobnie było z wojskową kurtką M65 młodzi je
    > kupowali nie dla fajnego look tylko że były tanie i bardzo trwałe.

    to jest zupelonie odwrotnie niz z leica!

    nikt nigdy nie kupowal leici zeby bylo tanio.

    > Tak Mateuszu kolory są legendarne ;) tak jak i szum i ostrość ;).

    cudow nie ma - na ektranie monitora nie da sie zaobserwowac jakiejs
    miazdzoacej przewagu , kolorow z leici - jesli nie sa gorsze to juz
    jest dobrze. a gorsze nie sa.

    pewnie jak we wszystkich matrycach i tutaj kodak skierowal pixele
    acentrycznie - co pozwala na stosowanie i starszych obiektywow
    nietelecentrycznych.

    i bedzie fajnie.