    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Test M9
    Date: Thu, 10 Sep 2009 12:27:26 -0700 (PDT)

    On 10 Sep., 20:44, cichybartko <c...@g...com> wrote:
    > Wiesz co nawet nie zamierzam cytować twoich hasełek żywcem wyjętych z
    > katalogu. Cóż wypowiedź Mike jest 1000% bardziej merytoryczna niż nawet
    > zbiór tysięcy Twoich postów. Nie żyłeś w tamtej rzeczywistości i nie
    > wiesz jaka była sytuacja na rynku wtórnym, jak zwykle gdybasz. Co do tej
    > dyskretności to ostatnio oglądałem dokument o Rene Burri i trzaskał raz
    > dalmierzem raz lustrem, widać bierze na co ma humor bo temat ma jeden
    > człowiek i to co się w okół niego dzieje. Poza tym na rynku z dalmierzy
    > są Bessy była Konica Hexar, jest Ikon Zeissa ale nic tak nie działa na
> [...]

    specjalizujesz sie w cytowaniu facetow , ktorzy maja 1000 racji ,
    jakbys sam nie mial wlasnych pogladow.

    ja nie mam ich cytatow , za to mialem 3 leici w sumie - z lunetkowych
    mialem M4

    bessa jest na rynku od niedawna -jak ten czs leci - ile lat uplynelo
    10 -15 odkad sie ponownie pojawila , dwadziescia chyba jeszcze nie
    uplynelo.?
    pierwsze modele byly spartansko wyposarzone , ale byly tanie i
    podchodzily obiektywy leicowskie na m39.

    ostatnia leice pozbylem sie przed ok 2 laty - byl to wlasciwie
    leicaflex olimpic z 74 roku ( moze 72 nie pamietam juz , kiedy baly
    olimpiada w niemczech - czarny wrzesien , kto pamieta ? ) - jak nowy .
    dostalem za nia calkiem przyzwoita kase - poszla do fanatyka z japoni.
    pozostal mi z niej zeszycik servisowy i instrukcja obslugi , musze mu
    ja przeslac , znalazly sie dopiero niedawno.
    ( a jakze , aparat mial zeszycik servisowy , w ktorym autoryzowany
    servis wpisywal wszystkie przeglady i konserwacje )
    ale nie zagladalem do niej uwierz mi .katolog leici mialem chyba
    ostatni z 15 lat temu w reku.
    Na www leici chybabylem raz w zyciu i to pare lat temu.
    czyzby przypadkowa zbieznosc moich pogladow ze sformulowaniami
    katalogowymi ?
    nie wiem nie znam ich.

    cichutki dzwiek miekkiej r migawki szczelinowej - ach coz za
    przezycie.

    wszyszcy ktorzy wlozyli kiedys kase w obiektywy leici , beda mogli je
    wykorzystac w m9 - spadku jakosci byc nie powinno , tak jest robiona
    matryca zeby podchodzily starsze obiektywy nietelecentryczne.

    leica nigdy nie byla aparatem popularnym , w tym sensie ze masowo
    uzywanym.
    przyrownanie masowgo kupowania portek do popularnsci leici jest co
    najmniej niedorzeczne.

    to z tego ze kolejny Twoj guru i bozyszcze Rene .. "raz czaskal
    lustrem raz dalmierzem"- jak piszesz wynikaloby ,ze fotografowie
    zawodowi nie uzywali leici tam gdzie wymagana byla dyskrecja - o czym
    ja wspominam`? W ktorym miejscu jest moja wypowiedz nieprawdziwa?

    to byl jedyny sens leici M - lekki , niezawodny cicho pracujacy
    aparat z doskonala optyka , ktorym dalo sie robic zdjecia bez baterii.

    o podobynch zaletach contax g1 ( o ile sie nie myle , raczej to nie
    byl g2) byl w cenie porownywalnej , moze nieznacznie tanszy.