  • 291. Data: 2012-06-06 19:46:28
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-06 19:08, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > No jak widzisz ze słów przeszkolonego Mirka, to jednak się nie bardzo
    > odnosi, ma się nie przekraczać 2000 i tyle.

    Hola, hola - przy przyspieszaniu. Jak już jesteś na najwyższym biegu i
    potrzebujesz jechać szybciej - droga wolna, choć to oczywiście podnosi
    spalanie.
    Szkolenie mieliśmy na nowych Megane z silnikiem 1.5 dci z mocą bodaj 90
    KM - bez problemu radziły sobie z przyspieszaniem od 1500 do 2000
    obrotów, bo tak mniej więcej jest tam zestopniowana skrzynia (zresztą
    podobnie jak u mnie).
    Jeśli rzeczywiście Twój silnik nie ciągnie poniżej 1700 to sobie te 2000
    podnieś do 2200 - chodzi o to, żeby zmieniać bieg na wyższy przy takich
    obrotach, żeby na wyższym biegu samochód ciągle jechał i jednocześnie,
    żeby były to możliwie najniższe obroty.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 292. Data: 2012-06-06 20:49:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jqo4t6$oht$...@i...gazeta.pl...
    > Dnia 2012-06-06 19:05, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Z tego co napisałeś wiem co myślisz, no chyba, że myślisz coś zupełnie
    > innego ;)

    No właśnie ostatnio mnie pouczano, żeby ustalić warunki wstępne, więc wolę
    to zrobić zanim się flame rozpęta. ;-)

    - chodzi Ci o kapelusza/melepetę :) jechałem delikatnie
    > operując gazem - jak złotówa w skrócie

    Teraz zrozumiale.

    Naprawdę operując gazem mniej delikatnie pali się mniej?

  • 293. Data: 2012-06-06 20:52:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jqo5ca$i5u$...@i...gazeta.pl...
    > Dnia 2012-06-06 19:08, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >
    > Hola, hola - przy przyspieszaniu.

    Jasne.

    >Jak już jesteś na najwyższym biegu i potrzebujesz jechać szybciej - droga
    >wolna, choć to oczywiście podnosi spalanie.

    O to szło.
    Widać każde przekroczenie 2000 podnosi spalanie.
    Ciekawe czy jakby zamiast 2000 użyć 1700 to spalanie byłoby jeszcze mniejsze
    niż przy jeździe wg złotych zasad ecodrivingu?

    > Jeśli rzeczywiście Twój silnik nie ciągnie poniżej 1700

    "Nie ciągnie" to pojęcie względne.

    Przestaje szarpać gdzieś przy 1400, więc jakoś tam ciągnie, ale od 1700
    zaczyna się dopiero to co sprawia radochę z jazdy.

    >to sobie te 2000 podnieś do 2200 - chodzi o to, żeby zmieniać bieg na
    >wyższy przy takich obrotach, żeby na wyższym biegu samochód ciągle jechał i
    >jednocześnie, żeby były to możliwie najniższe obroty.

    Ceed pojedzie i 40 na najwyższym biegu, Lancia tym bardziej i z mniejszymi
    oporami, ale co to za jazda.....

  • 294. Data: 2012-06-06 21:12:34
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-06 20:49, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Naprawdę operując gazem mniej delikatnie pali się mniej?

    Na to wychodzi - po prostu szybciej uzyskujesz prędkość przelotową -
    warto popatrzeć na chwilowe spalanie - delikatnie przyspieszając nie
    jest znacząco niższe od spalania przy przyspieszaniu na 3/4, za to to
    powolne przyspieszanie trwa wieki.
    No ale jak mówiłem nie tylko w przyspieszaniu tkwi tajemnica ECO
    Drivingu - przede wszystkim omijanie hamulca zawsze kiedy to możliwe.

  • 295. Data: 2012-06-06 21:14:32
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-06 20:52, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Ciekawe czy jakby zamiast 2000 użyć 1700 to spalanie byłoby jeszcze
    > mniejsze niż przy jeździe wg złotych zasad ecodrivingu?

    Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i
    dalej będzie sprawnie jechał, czyli (zwykle) od około 1200 rpm

  • 296. Data: 2012-06-06 21:23:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-06 21:14, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    >
    > Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i
    > dalej będzie sprawnie jechał, czyli (zwykle) od około 1200 rpm

    Co będzie być może prawdą przy większym dieslu...

  • 297. Data: 2012-06-06 21:26:27
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ale ja nie mówie o tym, żeby sie dało zawsze jezdzic beaz korków.
    > Mowie tylko o tym, zeby pomiarów dokonywac w ten sposób.
    > I jak masz napisane w katalogu 5l/100 to zeby nie spodziewac sie
    > osiegniecia tej wartosci, jezeli co chwila stoi sie w korrku.
    > Ale jezeli juz bedzie sie jezdzilo np. do pracy na 12 i korki beda
    > sporadyczne - wartosci katalogowe powinny byc do osiagniecia.

    Zużycie na jałowym to jakiś litr/h to ... ile trzebaby w tym korku stać by
    istotnie wpłynęło na całkowite zużycie ?

  • 298. Data: 2012-06-06 21:26:45
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-06 21:26, *John Kołalsky* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Zużycie na jałowym to jakiś litr/h to ... ile trzebaby w tym korku stać
    > by istotnie wpłynęło na całkowite zużycie ?

    Nie chodzi o stanie tylko o ruszanie.

  • 299. Data: 2012-06-06 21:40:04
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Hmm, mam rozumiec, ze dla ciebie w ekonomicznosci jazdy wazne są wskazania
    > czujnika a nie spalanie...

    Nie czujnika tylko wskaźnika

  • 300. Data: 2012-06-06 21:56:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jqoadk$lio$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > popatrzeć na chwilowe spalanie - delikatnie przyspieszając nie jest
    > znacząco niższe od spalania przy przyspieszaniu na 3/4,

    No nie wiem, nawet lekka zmiana nacisku na gaz powoduje duże różnice in
    minus w spalaniu chwilowym.
    Jak jest podczas przyspieszania nie przyglądałem się tak dokładnie, więc
    musiałbym to zrobić.

    > za to to powolne przyspieszanie trwa wieki.
    > No ale jak mówiłem nie tylko w przyspieszaniu tkwi tajemnica ECO
    > Drivingu - przede wszystkim omijanie hamulca zawsze kiedy to możliwe.

    To jest oczywiste, utrzymywanie prędkości jest mniej energożerne niż jej
    ponowne uzyskiwanie.