-
291. Data: 2012-06-06 19:46:28
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2012-06-06 19:08, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
> No jak widzisz ze słów przeszkolonego Mirka, to jednak się nie bardzo
> odnosi, ma się nie przekraczać 2000 i tyle.
Hola, hola - przy przyspieszaniu. Jak już jesteś na najwyższym biegu i
potrzebujesz jechać szybciej - droga wolna, choć to oczywiście podnosi
spalanie.
Szkolenie mieliśmy na nowych Megane z silnikiem 1.5 dci z mocą bodaj 90
KM - bez problemu radziły sobie z przyspieszaniem od 1500 do 2000
obrotów, bo tak mniej więcej jest tam zestopniowana skrzynia (zresztą
podobnie jak u mnie).
Jeśli rzeczywiście Twój silnik nie ciągnie poniżej 1700 to sobie te 2000
podnieś do 2200 - chodzi o to, żeby zmieniać bieg na wyższy przy takich
obrotach, żeby na wyższym biegu samochód ciągle jechał i jednocześnie,
żeby były to możliwie najniższe obroty.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
292. Data: 2012-06-06 20:49:33
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:jqo4t6$oht$...@i...gazeta.pl...
> Dnia 2012-06-06 19:05, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>>> Generalnie to co mają na swojej stronie - ja swój pierwszy przejazd
>>> zrobiłem tak jak mi się wydawało, że będzie oszczędnie, czyli tak jak
>>> teraz myśli Cavallino ;)
>>
>> Napisz o co Ci biega, bo skąd możesz wiedzieć co ja myślę....
>
> Z tego co napisałeś wiem co myślisz, no chyba, że myślisz coś zupełnie
> innego ;)
No właśnie ostatnio mnie pouczano, żeby ustalić warunki wstępne, więc wolę
to zrobić zanim się flame rozpęta. ;-)
- chodzi Ci o kapelusza/melepetę :) jechałem delikatnie
> operując gazem - jak złotówa w skrócie
Teraz zrozumiale.
Naprawdę operując gazem mniej delikatnie pali się mniej?
-
293. Data: 2012-06-06 20:52:36
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:jqo5ca$i5u$...@i...gazeta.pl...
> Dnia 2012-06-06 19:08, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>> No jak widzisz ze słów przeszkolonego Mirka, to jednak się nie bardzo
>> odnosi, ma się nie przekraczać 2000 i tyle.
>
> Hola, hola - przy przyspieszaniu.
Jasne.
>Jak już jesteś na najwyższym biegu i potrzebujesz jechać szybciej - droga
>wolna, choć to oczywiście podnosi spalanie.
O to szło.
Widać każde przekroczenie 2000 podnosi spalanie.
Ciekawe czy jakby zamiast 2000 użyć 1700 to spalanie byłoby jeszcze mniejsze
niż przy jeździe wg złotych zasad ecodrivingu?
> Jeśli rzeczywiście Twój silnik nie ciągnie poniżej 1700
"Nie ciągnie" to pojęcie względne.
Przestaje szarpać gdzieś przy 1400, więc jakoś tam ciągnie, ale od 1700
zaczyna się dopiero to co sprawia radochę z jazdy.
>to sobie te 2000 podnieś do 2200 - chodzi o to, żeby zmieniać bieg na
>wyższy przy takich obrotach, żeby na wyższym biegu samochód ciągle jechał i
>jednocześnie, żeby były to możliwie najniższe obroty.
Ceed pojedzie i 40 na najwyższym biegu, Lancia tym bardziej i z mniejszymi
oporami, ale co to za jazda.....
-
294. Data: 2012-06-06 21:12:34
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2012-06-06 20:49, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
> Naprawdę operując gazem mniej delikatnie pali się mniej?
Na to wychodzi - po prostu szybciej uzyskujesz prędkość przelotową -
warto popatrzeć na chwilowe spalanie - delikatnie przyspieszając nie
jest znacząco niższe od spalania przy przyspieszaniu na 3/4, za to to
powolne przyspieszanie trwa wieki.
No ale jak mówiłem nie tylko w przyspieszaniu tkwi tajemnica ECO
Drivingu - przede wszystkim omijanie hamulca zawsze kiedy to możliwe.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
295. Data: 2012-06-06 21:14:32
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2012-06-06 20:52, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
> Ciekawe czy jakby zamiast 2000 użyć 1700 to spalanie byłoby jeszcze
> mniejsze niż przy jeździe wg złotych zasad ecodrivingu?
Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i
dalej będzie sprawnie jechał, czyli (zwykle) od około 1200 rpm
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
296. Data: 2012-06-06 21:23:29
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-06-06 21:14, Mirek Ptak pisze:
> Dnia 2012-06-06 20:52, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>> Ciekawe czy jakby zamiast 2000 użyć 1700 to spalanie byłoby jeszcze
>> mniejsze niż przy jeździe wg złotych zasad ecodrivingu?
>
> Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i
> dalej będzie sprawnie jechał, czyli (zwykle) od około 1200 rpm
Co będzie być może prawdą przy większym dieslu...
-
297. Data: 2012-06-06 21:26:27
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
>>>
>>> generalnie tak.
>>> Tyle tylko, ze przypominam, iż mówiłem o jezdzeniu po miescie bez
>>> stania w korkach
>>
>> Utopia w przypadku większości dużych miast.
>>
> Ale ja nie mówie o tym, żeby sie dało zawsze jezdzic beaz korków.
> Mowie tylko o tym, zeby pomiarów dokonywac w ten sposób.
> I jak masz napisane w katalogu 5l/100 to zeby nie spodziewac sie
> osiegniecia tej wartosci, jezeli co chwila stoi sie w korrku.
> Ale jezeli juz bedzie sie jezdzilo np. do pracy na 12 i korki beda
> sporadyczne - wartosci katalogowe powinny byc do osiagniecia.
Zużycie na jałowym to jakiś litr/h to ... ile trzebaby w tym korku stać by
istotnie wpłynęło na całkowite zużycie ?
-
298. Data: 2012-06-06 21:26:45
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2012-06-06 21:26, *John Kołalsky* napisał, a mnie coś podkusiło,
żeby odpisać:
>
> Zużycie na jałowym to jakiś litr/h to ... ile trzebaby w tym korku stać
> by istotnie wpłynęło na całkowite zużycie ?
Nie chodzi o stanie tylko o ruszanie.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
299. Data: 2012-06-06 21:40:04
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
>>
>> Czyli mówisz o swoich wyobrażeniach, a sugerujesz, że o teorii jazdy
>> ekonomicznej.
>> To jakby nie to samo.
>>
> Hmm, mam rozumiec, ze dla ciebie w ekonomicznosci jazdy wazne są wskazania
> czujnika a nie spalanie...
Nie czujnika tylko wskaźnika
-
300. Data: 2012-06-06 21:56:29
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:jqoadk$lio$...@i...gazeta.pl...
> Dnia 2012-06-06 20:49, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>> Naprawdę operując gazem mniej delikatnie pali się mniej?
>
> Na to wychodzi - po prostu szybciej uzyskujesz prędkość przelotową - warto
> popatrzeć na chwilowe spalanie - delikatnie przyspieszając nie jest
> znacząco niższe od spalania przy przyspieszaniu na 3/4,
No nie wiem, nawet lekka zmiana nacisku na gaz powoduje duże różnice in
minus w spalaniu chwilowym.
Jak jest podczas przyspieszania nie przyglądałem się tak dokładnie, więc
musiałbym to zrobić.
> za to to powolne przyspieszanie trwa wieki.
> No ale jak mówiłem nie tylko w przyspieszaniu tkwi tajemnica ECO
> Drivingu - przede wszystkim omijanie hamulca zawsze kiedy to możliwe.
To jest oczywiste, utrzymywanie prędkości jest mniej energożerne niż jej
ponowne uzyskiwanie.