  • 281. Data: 2012-06-06 11:53:06
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Eee tam, zajęcie pozycji na pole position jest ważne, dzięki temu
    > później nie trzeba czekać aż kapelusznik zmieni 5 biegów zanim rozbuja
    > się do zawrotnych 50 km/h. ;-)

    co prowadzi nas do sedna - pomimo eco to ja czekam za tymi szybszymi az uda
    im sie sprawnie ruszyć.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 282. Data: 2012-06-06 15:46:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-06 11:39, *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > A moze wlasnie dlatego ? Wiekszy ruch, mniej wyprzedzania, wiecej
    > jezdzenia 70 za ciezarowkami ?

    Więcej ciężarówek na warszawskiej Woli i okolicach? :)
    http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,22,20.90778,52.282
    48?l=0afe5093085c8056
    To była mniej więcej taka trasa.

    > Ja raz jeden pojechalem oszczednie. Ulewa byla, czas byl, powiedzialem
    > sobie ze mi sie nie spieszy i pojechalem do Warszawy "jak wszyscy".
    > Spalanie spadlo sporo, czas przejazdu wydluzyl sie o godzine.

    Mój przejazd nie był dłuższy specjalnie - całość była o jakieś 2-3
    minuty z powodu 2 świateł na których czekałem 2 zmiany z powodu
    większego ruchu.
    To naprawdę jest dynamiczna jazda, po prostu trzeba się szybko rozpędzić
    do prędkości przelotowej i te 2000 rpm naprawdę działa w dieslu :) i
    przede wszystkim przewidywać co się wydarzy na drodze - bo głównym
    powodem wysokiego spalania jest używanie hamulca.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 283. Data: 2012-06-06 16:03:36
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-06 11:53, *Budzik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Osobnik posiadający mail n...@n...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > jakieś szczególne zalecenia?
    > Co wydawało ci się, że robisz dobrze, a okazało się, że można jeszcze
    > lepiej?

    Generalnie to co mają na swojej stronie - ja swój pierwszy przejazd
    zrobiłem tak jak mi się wydawało, że będzie oszczędnie, czyli tak jak
    teraz myśli Cavallino ;)
    Potem jechałem mniej więcej tak jak mi powiedział instruktor, ale i tak
    miał uwago do tego, że przeciągam ponad 2000 rpm, za bardzo wciskam gaz
    przy przyspieszaniu (Mają laptopa podpiętego pod OBD z telemetrią), za
    późno redukuję bieg przy hamowaniu silnikiem, i jeszcze jakieś drobiazgi
    związane z przewidywaniem sytuacji na drodze, których nie pamiętam już :)
    Dodam, że po moim (i kolegi) pierwszym przejeździe jechał instruktor i
    na żywo tłumaczył jak mamy potem pojechać - on zużył jeszcze mniej
    paliwa na 100/km :)

    > Jak czas przejazdu? Duzo się zwiększył? ;-)

    Około 2-3 minuty cała trasa - jazdy było mniej więcej tyle samo, bo dwa
    razy nie załapałem się na pierwszym zielonym.

  • 284. Data: 2012-06-06 19:01:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jqn7ge$4dd$...@i...gazeta.pl...
    > Dnia 2012-06-06 09:58, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    czednie-nie-znaczy-wolno/

    > Spróbuj.

    Zmieniać biegi przy 2000?
    Wybacz, raz próbowałem i nie jestem w stanie.
    Jak jazda samochodem przestanie mi sprawiać przyjemność, czyli zamienię się
    w kapelusznika, to może wtedy....

  • 285. Data: 2012-06-06 19:02:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > W miescie?

    Pytanie godne prawdziwego kapelusznika.

    A gdzie niby?
    Dopóki bezkolizyjne przelotówki są w mieście, to w mieście.
    120 na Katowickiej to każdy prawie jedzie, ja zazwyczaj staram się szybciej.
    ;-)

  • 286. Data: 2012-06-06 19:04:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    czednie-nie-znaczy-wolno/

    > Taki ze w tym punkcie pracy silnik ma najwieksza sprawnosc.

    Ciekawe......
    Skąd taki wniosek?

    > Oczywiscie dochodzi druga czesc, znacznie bardziej istotniejsza - opory
    > ruchu rosna wraz z predkoscia. A wiec:
    > a) ekologicznie znaczy powoli, 70km/h jest oszczedniejsze niz 90km/h,

    No i tym mówię, to kapeluszowanie, a nie żadna jazda, a już szczególnie
    dynamiczna.

  • 287. Data: 2012-06-06 19:05:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jqnoac$kf3$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Generalnie to co mają na swojej stronie - ja swój pierwszy przejazd
    > zrobiłem tak jak mi się wydawało, że będzie oszczędnie, czyli tak jak

    Napisz o co Ci biega, bo skąd możesz wiedzieć co ja myślę....

  • 288. Data: 2012-06-06 19:08:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > czy ty jestes nienormalny?

    Jak tak, ale Ty jak widać niekoniecznie.
    Zresztą po kapeluszniku niczego innego nie można się było spodziewać.

    > No to sobie naruszaj.

    Ale to Ty naruszasz, a nie ja, a przynajmniej tak zeznajesz.
    Pisząc w jednym zdaniu econo i dynamicznie po prostu uprawiasz demagogię.

    > Ja naruszam zasade dotyczaca bagazu, klimy i kto wie czego jeszcze.
    > Ale nie przeszkadza mi to osiągać satysfakcjonujących wyników spalania i
    > przy tym sprawnie poruszać się po mieście.

    > Gratuluję!
    > A nie zrozumiał tego, zeby zasady odnieść do swojego samochodu?

    No jak widzisz ze słów przeszkolonego Mirka, to jednak się nie bardzo
    odnosi, ma się nie przekraczać 2000 i tyle.

  • 289. Data: 2012-06-06 19:08:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
> [...]
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > co prowadzi nas do sedna - pomimo eco to ja czekam za tymi szybszymi az

    Tak oczywiście.
    Bo każdy kapelusznik jest sprawnym kierowcą, a każdy kto jedzie inaczej to
    drogowa melepeta.
    Logika uogólnień godna PIS.

  • 290. Data: 2012-06-06 19:38:28
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-06 19:05, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Napisz o co Ci biega, bo skąd możesz wiedzieć co ja myślę....

    Z tego co napisałeś wiem co myślisz, no chyba, że myślisz coś zupełnie
    innego ;) - chodzi Ci o kapelusza/melepetę :) jechałem delikatnie
    operując gazem - jak złotówa w skrócie