-
281. Data: 2012-06-06 11:53:06
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>> Co natomiast uważam za bardzo ważne? Przewidywanie! Dlatego śmieszą
>> mnie ludzie ktorzy wyprzedzaja przed skrzyzowaniem, pomimo tego, ze z
>> daleka widac ze jest czerwone.
>
> Eee tam, zajęcie pozycji na pole position jest ważne, dzięki temu
> później nie trzeba czekać aż kapelusznik zmieni 5 biegów zanim rozbuja
> się do zawrotnych 50 km/h. ;-)
co prowadzi nas do sedna - pomimo eco to ja czekam za tymi szybszymi az uda
im sie sprawnie ruszyć.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg
-
282. Data: 2012-06-06 15:46:31
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2012-06-06 11:39, *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>> W grudniu byłem na szkoleniu z ECO Drivingu w szkole Renault -
>> przejazd zwykły po Warszawie a potem tą samą trasą zgodnie z
>> zaleceniami (wymienionymi wyżej) pozwolił mi zaoszczędzić blisko litr
>> na 100 km mimo trochę większego ruchu.
>
> A moze wlasnie dlatego ? Wiekszy ruch, mniej wyprzedzania, wiecej
> jezdzenia 70 za ciezarowkami ?
Więcej ciężarówek na warszawskiej Woli i okolicach? :)
http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,22,20.90778,52.282
48?l=0afe5093085c8056
To była mniej więcej taka trasa.
>
> Ja raz jeden pojechalem oszczednie. Ulewa byla, czas byl, powiedzialem
> sobie ze mi sie nie spieszy i pojechalem do Warszawy "jak wszyscy".
> Spalanie spadlo sporo, czas przejazdu wydluzyl sie o godzine.
Mój przejazd nie był dłuższy specjalnie - całość była o jakieś 2-3
minuty z powodu 2 świateł na których czekałem 2 zmiany z powodu
większego ruchu.
To naprawdę jest dynamiczna jazda, po prostu trzeba się szybko rozpędzić
do prędkości przelotowej i te 2000 rpm naprawdę działa w dieslu :) i
przede wszystkim przewidywać co się wydarzy na drodze - bo głównym
powodem wysokiego spalania jest używanie hamulca.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
283. Data: 2012-06-06 16:03:36
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2012-06-06 11:53, *Budzik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> Osobnik posiadający mail n...@n...pl napisał(a) w poprzednim
odcinku co następuje:
>
>> W grudniu byłem na szkoleniu z ECO Drivingu w szkole Renault - przejazd
>> zwykły po Warszawie a potem tą samą trasą zgodnie z zaleceniami
>> (wymienionymi wyżej) pozwolił mi zaoszczędzić blisko litr na 100 km
>> mimo trochę większego ruchu. Pierwszy przejazd robiłem i tak oszczędnie
>> (jak mi się wydawało).
>>
> jakieś szczególne zalecenia?
> Co wydawało ci się, że robisz dobrze, a okazało się, że można jeszcze
> lepiej?
Generalnie to co mają na swojej stronie - ja swój pierwszy przejazd
zrobiłem tak jak mi się wydawało, że będzie oszczędnie, czyli tak jak
teraz myśli Cavallino ;)
Potem jechałem mniej więcej tak jak mi powiedział instruktor, ale i tak
miał uwago do tego, że przeciągam ponad 2000 rpm, za bardzo wciskam gaz
przy przyspieszaniu (Mają laptopa podpiętego pod OBD z telemetrią), za
późno redukuję bieg przy hamowaniu silnikiem, i jeszcze jakieś drobiazgi
związane z przewidywaniem sytuacji na drodze, których nie pamiętam już :)
Dodam, że po moim (i kolegi) pierwszym przejeździe jechał instruktor i
na żywo tłumaczył jak mamy potem pojechać - on zużył jeszcze mniej
paliwa na 100/km :)
> Jak czas przejazdu? Duzo się zwiększył? ;-)
>
Około 2-3 minuty cała trasa - jazdy było mniej więcej tyle samo, bo dwa
razy nie załapałem się na pierwszym zielonym.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
284. Data: 2012-06-06 19:01:05
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:jqn7ge$4dd$...@i...gazeta.pl...
> Dnia 2012-06-06 09:58, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>> Każdy kto choć trochę pojeździł samochodem wie, że to bzdura jest, a
>> raczej czysta demagogia.
>> Np.
>> http://www.autocentrum.pl/wydarzenia/eco-driving-osz
czednie-nie-znaczy-wolno/
>>
>>
>> Zasady jazdy w stylu ECO:
>> 1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
>> 2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku
>> benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
>> 3. Przyspieszaj - jeśli warunki drogowe na to pozwalają - dynamicznie,
>> wciskając pedał gazu do 3/4 głębokości.
>>
>> Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres
>> obrotów wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.
>> Jaki jest sens wciskania pedału gazu do 3/4 na kilka sekund?
>> Ani turbina nie bardzo zdąży pomóc, ani silnika to wcale nie oszczędza,
>> a zmiana biegu przy 2000 oznacza właśnie jazdę ślamazarną i wolną, a nie
>> dynamiczną tak jak piszą.
>>
>> Tak więc reasumując - masz rację, że zalecają 3/4 wciśnięcia pedału, nie
>> masz racji, że to ma sens i gwarantuje brak kapelusznictwa.
>
> Spróbuj.
Zmieniać biegi przy 2000?
Wybacz, raz próbowałem i nie jestem w stanie.
Jak jazda samochodem przestanie mi sprawiać przyjemność, czyli zamienię się
w kapelusznika, to może wtedy....
-
285. Data: 2012-06-06 19:02:37
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:
>> No ale w efekcie pare km jedziesz 120 a nie 65, i spalanie rosnie
>> podwojnie :-)
>>
> W miescie?
Pytanie godne prawdziwego kapelusznika.
A gdzie niby?
Dopóki bezkolizyjne przelotówki są w mieście, to w mieście.
120 na Katowickiej to każdy prawie jedzie, ja zazwyczaj staram się szybciej.
;-)
-
286. Data: 2012-06-06 19:04:05
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jqn8ft$eua$...@i...gazeta.pl...
> Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:jqn7ge$4dd$...@i...gazeta.pl...
>> http://www.autocentrum.pl/wydarzenia/eco-driving-osz
czednie-nie-znaczy-wolno/
>> Zasady jazdy w stylu ECO:
>> 1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
>> 2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku
>> benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
>> 3. Przyspieszaj - jeśli warunki drogowe na to pozwalają - dynamicznie,
>> wciskając pedał gazu do 3/4 głębokości.
>> Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres
>> obrotów wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.
>> Jaki jest sens wciskania pedału gazu do 3/4 na kilka sekund?
>
> Taki ze w tym punkcie pracy silnik ma najwieksza sprawnosc.
Ciekawe......
Skąd taki wniosek?
> Oczywiscie dochodzi druga czesc, znacznie bardziej istotniejsza - opory
> ruchu rosna wraz z predkoscia. A wiec:
> a) ekologicznie znaczy powoli, 70km/h jest oszczedniejsze niz 90km/h,
No i tym mówię, to kapeluszowanie, a nie żadna jazda, a już szczególnie
dynamiczna.
-
287. Data: 2012-06-06 19:05:35
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:jqnoac$kf3$...@i...gazeta.pl...
> Dnia 2012-06-06 11:53, *Budzik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>> Osobnik posiadający mail n...@n...pl napisał(a) w
>> poprzednim odcinku co następuje:
>>
>>> W grudniu byłem na szkoleniu z ECO Drivingu w szkole Renault - przejazd
>>> zwykły po Warszawie a potem tą samą trasą zgodnie z zaleceniami
>>> (wymienionymi wyżej) pozwolił mi zaoszczędzić blisko litr na 100 km
>>> mimo trochę większego ruchu. Pierwszy przejazd robiłem i tak oszczędnie
>>> (jak mi się wydawało).
>>>
>> jakieś szczególne zalecenia?
>> Co wydawało ci się, że robisz dobrze, a okazało się, że można jeszcze
>> lepiej?
>
> Generalnie to co mają na swojej stronie - ja swój pierwszy przejazd
> zrobiłem tak jak mi się wydawało, że będzie oszczędnie, czyli tak jak
> teraz myśli Cavallino ;)
Napisz o co Ci biega, bo skąd możesz wiedzieć co ja myślę....
-
288. Data: 2012-06-06 19:08:08
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:
>>> Ale o czym ty mówisz?
>>
>> O tym, że nie idzie sensownie przyspieszać nie wykorzystując co
>> najmniej średnich obrotów silnika.
>>
> czy ty jestes nienormalny?
Jak tak, ale Ty jak widać niekoniecznie.
Zresztą po kapeluszniku niczego innego nie można się było spodziewać.
>>> Masz osiągnąc oczekiwaną prędkość normalnie przyspieszając
>>
>> Ale wtedy naruszasz zasadę związaną z brakiem obrotów powyżej 2000.
>> Albo rybki, albo akwarium.
>> Dlatego mówię, że to się kłóci ze sobą.
>>
> No to sobie naruszaj.
Ale to Ty naruszasz, a nie ja, a przynajmniej tak zeznajesz.
Pisząc w jednym zdaniu econo i dynamicznie po prostu uprawiasz demagogię.
> Ja naruszam zasade dotyczaca bagazu, klimy i kto wie czego jeszcze.
> Ale nie przeszkadza mi to osiągać satysfakcjonujących wyników spalania i
> przy tym sprawnie poruszać się po mieście.
>
>>> Dla mnie predkoscia docelową w miescie na wiekszosci dróg jest 60-70
>>> i nie mam problemu z wrzuceniem 5
>>
>> A ja mam, 5 bieg bez protestów silnika mogę wrzucić od 80.
>>
> Gratuluję!
> A nie zrozumiał tego, zeby zasady odnieść do swojego samochodu?
No jak widzisz ze słów przeszkolonego Mirka, to jednak się nie bardzo
odnosi, ma się nie przekraczać 2000 i tyle.
-
289. Data: 2012-06-06 19:08:59
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
> poprzednim odcinku co następuje:
>
>>> Co natomiast uważam za bardzo ważne? Przewidywanie! Dlatego śmieszą
>>> mnie ludzie ktorzy wyprzedzaja przed skrzyzowaniem, pomimo tego, ze z
>>> daleka widac ze jest czerwone.
>>
>> Eee tam, zajęcie pozycji na pole position jest ważne, dzięki temu
>> później nie trzeba czekać aż kapelusznik zmieni 5 biegów zanim rozbuja
>> się do zawrotnych 50 km/h. ;-)
>
> co prowadzi nas do sedna - pomimo eco to ja czekam za tymi szybszymi az
> uda
> im sie sprawnie ruszyć.
Tak oczywiście.
Bo każdy kapelusznik jest sprawnym kierowcą, a każdy kto jedzie inaczej to
drogowa melepeta.
Logika uogólnień godna PIS.
-
290. Data: 2012-06-06 19:38:28
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2012-06-06 19:05, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>> Generalnie to co mają na swojej stronie - ja swój pierwszy przejazd
>> zrobiłem tak jak mi się wydawało, że będzie oszczędnie, czyli tak jak
>> teraz myśli Cavallino ;)
>
> Napisz o co Ci biega, bo skąd możesz wiedzieć co ja myślę....
Z tego co napisałeś wiem co myślisz, no chyba, że myślisz coś zupełnie
innego ;) - chodzi Ci o kapelusza/melepetę :) jechałem delikatnie
operując gazem - jak złotówa w skrócie
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++