-
11. Data: 2012-05-27 11:52:18
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>> Czy realne (a nie testowe) spalanie w tym 1.4 jest większe niż to co
>> podawałeś?
>
> Znam spalanie pojazdu z identycznym silnikiem
Realne czy testowe?
>, średnio jest o 1l
> mniejsze niż w moim egzemplarzu
Zależy kto jak jeździ.
-
12. Data: 2012-05-27 12:18:15
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: tobi <r...@g...com>
W dniu niedziela, 27 maja 2012 01:03:20 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
> Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
>
> Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
> Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9
Jak już Ci to "naprawią" to radzę się udać na hamownię i sprawdzić osiągi. Kolega z
takim samym problemem (tyle że z ix35) stracił dobre 15 koników :(... a odkręcić
sprawę wcale nie było łatwo (i tanio).
-
13. Data: 2012-05-27 13:31:17
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
news:jpssoo$uu2$1@mx1.internetia.pl...
> Znam spalanie pojazdu z identycznym silnikiem, średnio jest o 1l
> mniejsze niż w moim egzemplarzu, no chyba nie niebieskie palą mniej niż
> czarne.
No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego testu
nie wymyślisz.
Pozdrawiam
X
-
14. Data: 2012-05-27 13:33:20
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "PavveL" <l...@i...pl>
>
Jak już Ci to "naprawią" to radzę się udać na hamownię i sprawdzić osiągi...
>
Jaką niepewność pomiarową mają popularne hamownie podwoziowe? Na ile można
wierzyć uzyskanym wynikom?
Producenci samochodów podają osiągi silnika mierzone na hamowni silnikowej,
według konkretnej normy i z dokładnością +- 5%. Hamownia podwoziowa mierzy
siłę napędową na kołach i przelicza ją na moc i moment obr. silnika. Z nie
wiadomo jaką dokładnością i według jakiej normy. (A norma określa temp. i
wilgotność powietrza, temp. i gęstość paliwa, obciążenie lub nie silnika
dodatkowym osprzętem itd. itp.)
Generalnie wyniki pomiarów z popularnych hamowni są mało wiarygodne,
szczególnie z hamowni inercyjnych. Ludzie obsługujący te hamownie z reguły
nie wiedzą co to jest metrologia, niepewność pomiarowa, rachunek błędów. Bo
"panie, to komputer mierzy, to jest dokładne i już".
Paweł
-
15. Data: 2012-05-27 13:36:28
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "PavveL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jpt3dv$odk$...@u...news.interia.pl...
>>
> Jak już Ci to "naprawią" to radzę się udać na hamownię i sprawdzić
> osiągi...
>>
>
>
> Jaką niepewność pomiarową mają popularne hamownie podwoziowe? Na ile można
> wierzyć uzyskanym wynikom?
> Producenci samochodów podają osiągi silnika mierzone na hamowni
> silnikowej, według konkretnej normy i z dokładnością +- 5%. Hamownia
> podwoziowa mierzy siłę napędową na kołach i przelicza ją na moc i moment
> obr. silnika. Z nie wiadomo jaką dokładnością i według jakiej normy. (A
> norma określa temp. i wilgotność powietrza, temp. i gęstość paliwa,
> obciążenie lub nie silnika dodatkowym osprzętem itd. itp.)
>
> Generalnie wyniki pomiarów z popularnych hamowni są mało wiarygodne,
> szczególnie z hamowni inercyjnych. Ludzie obsługujący te hamownie z reguły
> nie wiedzą co to jest metrologia, niepewność pomiarowa, rachunek błędów.
> Bo "panie, to komputer mierzy, to jest dokładne i już".
To zmierz po i przed "naprawą: na tej samej hamowni i ten problem masz z
głowy.
Przyciąć diesla żeby mniej palił nie jest problemem, pytanie czy to
przyniesie więcej szkody czy pożytku.
-
16. Data: 2012-05-27 13:37:08
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-05-27 13:31, Iksiński pisze:
>
> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> news:jpssoo$uu2$1@mx1.internetia.pl...
>
>> Znam spalanie pojazdu z identycznym silnikiem, średnio jest o 1l
>> mniejsze niż w moim egzemplarzu, no chyba nie niebieskie palą mniej niż
>> czarne.
>
> No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego
> testu nie wymyślisz.
Pojechaliśmy 50 km w jedną i 50 w drugą. W jedną stronę ja za nim, w
druga on za mną. Warunki, nie przekraczamy 100km/h i 2500 obr/min.
Wynik? U mnie 5.27, u niego 4,13. W ASO (sztuk 3) twierdzą, że komputer
nie pokazuje błędów i jest dobrze. W czwartek wstawiam auto do 4 ASO.
-
17. Data: 2012-05-27 14:50:18
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości:
> Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
>
> Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
> Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9
Zużycie paliwa w katalogu jest uzyskiwane w badaniach lab. na hamowni
podwoziowej opisanej szeczgółowo w normach UE... pogooogaj sobie.
Jak oddasz do serwisu do żeby Cię mieć z głowy pewnie ci "chiptuning'ują"
ECU poprzez zmianę czasów otwarcia wtryskiwaczy, doładowania itd.. Raczej
powinni je zwiększyć i rozszerzyć zakres po to abyś miał większy Nm i jego
rozpiętość względem rpm...co spowoduje że będziesz go mniej butował =
mniejsze spalanie.
Ale też mogą Ci zmniejszyć (choć to nielogiczne). Więc albo jedź na hamownie
(ale tutaj będzie musiał 100-200 zł zapłacić....a przecież chcesz
zaoszczedzić). Zatem sprawdź przyspieszenie swego wozu w wybranym przez
Ciebie zakresie obrotów (prędkości) pod dużym obciążeniem (najbliżej
przełożenia bezpośredniego). Proponuje na 3. biegu 60 -100 km/h oraz na 4.
biegu 80 - 140 km/h. Albo w pełnym zakresie obrotów od 1500 - 4500 obr. na
3. lub 4. biegu.
Pomiar najlepiej racelogicem albo czyms innym co ma gps. Możesz też wykonać
ręcznie >3 próby ze stoperem i średnią z tych prób.
Pomiar dla przypadku np. 1500 - 4500 obr. wykonujesz w ten sposób że
jedziesz mniejsz niż 1500 obr. ( np.1200 obr.) i wciszkasz powoli (po to aby
przy tak niskich obotach. nie męczyć dwumasy) gaz tak aby przy tuz przed
1500 obr. mieć w 100% wciśnięty gaz i wtedy wciskasz stoper.
Pozdr.
--
Bugatti
-
18. Data: 2012-05-27 14:56:17
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Sun, 27 May 2012 01:03:20 +0200, anacron wrote:
> Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
>
> Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
> Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9
>
> W czwartek auto idzie na serwis do ASO, bo w końcu wykłóciłem się z
> nimi, że to moim skromnym zdaniem nie jest normalne.
A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej?
Bo to pierwsza rzecz do weryfikacji - licznik przebiegu i zużycia paliwa.
No i to raczej niezbyt mocny silnik - być może 90-100 to już trochę za dużo
żeby osiągnąć deklarowane zużycie paliwa. Jakie masz obroty silnika przy
100km/h?
Spróbuj pojechać 80-90 i wtedy zobacz co się będzie działo ze zużyciem
paliwa.
> Jakoś nigdy nie
> miałem problemu - w przypadku silników diesla - uzyskać na odcinku
> testowym 100-200km na trasie spalania zbliżonego do tego podawanego
> przez producenta.
Też się nie spotkałem jeszcze z samochodem gdzie byłby jakiś problem z
osiągnięciem deklarowanego zużycia paliwa, pod warunkiem nie przekraczania
właśnie 90-100km/h.
O ile miasto miastu nie równe i trudno to porównywać, to przy niedużym
ruchu na trasie nie powinno być problemów.
-
19. Data: 2012-05-27 15:01:06
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
> A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej?
> Bo to pierwsza rzecz do weryfikacji - licznik przebiegu i zużycia paliwa.
A podaj proszę błąd pomiaru dla jednego i drugiego przypadku bo to też mega
ważne. Ale nie że napiszesz od tak sobie tylko zacytuj odniesnie
literaturowe ;-]
Pozdr/.
--
Bugatti
-
20. Data: 2012-05-27 15:02:30
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Sun, 27 May 2012 13:37:08 +0200, anacron wrote:
> W dniu 2012-05-27 13:31, Iksiński pisze:
>>
>> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
>> news:jpssoo$uu2$1@mx1.internetia.pl...
>>
>>> Znam spalanie pojazdu z identycznym silnikiem, średnio jest o 1l
>>> mniejsze niż w moim egzemplarzu, no chyba nie niebieskie palą mniej niż
>>> czarne.
>>
>> No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego
>> testu nie wymyślisz.
>
> Pojechaliśmy 50 km w jedną i 50 w drugą. W jedną stronę ja za nim, w
> druga on za mną. Warunki, nie przekraczamy 100km/h i 2500 obr/min.
> Wynik? U mnie 5.27, u niego 4,13. W ASO (sztuk 3) twierdzą, że komputer
> nie pokazuje błędów i jest dobrze. W czwartek wstawiam auto do 4 ASO.
Jeżeli w 3 ASO nic nie wymyślili to pewnie i w 20 kolejnych też nic nie
wymyślą.
W każdym z nich otworzą tą samą stronę serwisówki opisującą ten problem i
zrobią to samo.
Jak chcesz czegoś się dowiedzieć, to musisz zabrać oba samochody na
hamownię i zrobić badanie z ciśnieniem doładowania i AFR.
Wtedy będziesz miał na jednym wykresie dane dotyczące mocy, ciśnienia,
mieszanki i oporów toczenia.
Plus te parametry można też odczytać przy jeździe ze stałą prędkością przy
tych około 100km/h z lekko wciśniętym gazem (bo problem może dotyczyć tylko
niewielkich obciążeń).