-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: "PavveL" <l...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Date: Sun, 27 May 2012 13:33:20 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 22
Message-ID: <jpt3dv$odk$1@usenet.news.interia.pl>
References: <jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl>
<3...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 192.81.datacomsa.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1338118399 25012 195.34.81.192 (27 May 2012 11:33:19
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 27 May 2012 11:33:19 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <3...@g...com>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2451837
[ ukryj nagłówki ]>
Jak już Ci to "naprawią" to radzę się udać na hamownię i sprawdzić osiągi...
>
Jaką niepewność pomiarową mają popularne hamownie podwoziowe? Na ile można
wierzyć uzyskanym wynikom?
Producenci samochodów podają osiągi silnika mierzone na hamowni silnikowej,
według konkretnej normy i z dokładnością +- 5%. Hamownia podwoziowa mierzy
siłę napędową na kołach i przelicza ją na moc i moment obr. silnika. Z nie
wiadomo jaką dokładnością i według jakiej normy. (A norma określa temp. i
wilgotność powietrza, temp. i gęstość paliwa, obciążenie lub nie silnika
dodatkowym osprzętem itd. itp.)
Generalnie wyniki pomiarów z popularnych hamowni są mało wiarygodne,
szczególnie z hamowni inercyjnych. Ludzie obsługujący te hamownie z reguły
nie wiedzą co to jest metrologia, niepewność pomiarowa, rachunek błędów. Bo
"panie, to komputer mierzy, to jest dokładne i już".
Paweł
Następne wpisy z tego wątku
- 27.05.12 13:36 Cavallino
- 27.05.12 13:37 anacron
- 27.05.12 14:50 Bugatti
- 27.05.12 14:56 Tomasz Pyra
- 27.05.12 15:01 Bugatti
- 27.05.12 15:02 Tomasz Pyra
- 27.05.12 15:23 Tomasz Pyra
- 27.05.12 15:25 Tomasz Pyra
- 27.05.12 16:53 Cavallino
- 27.05.12 18:17 Artur Maśląg
- 27.05.12 18:23 anacron
- 27.05.12 18:28 marcin
- 27.05.12 18:28 marcin
- 27.05.12 18:37 anacron
- 27.05.12 18:42 anacron
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=