eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30. › Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-m
    ail
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Date: Sun, 27 May 2012 14:50:18 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 37
    Message-ID: <jpt7fs$etf$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 149.156.186.66
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1338122556 15279 149.156.186.66 (27 May 2012 12:42:36 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 27 May 2012 12:42:36 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    X-Antivirus: avast! (VPS 120527-0, 2012-05-27), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2451847
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości:

    > Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
    >
    > Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
    > Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9

    Zużycie paliwa w katalogu jest uzyskiwane w badaniach lab. na hamowni
    podwoziowej opisanej szeczgółowo w normach UE... pogooogaj sobie.

    Jak oddasz do serwisu do żeby Cię mieć z głowy pewnie ci "chiptuning'ują"
    ECU poprzez zmianę czasów otwarcia wtryskiwaczy, doładowania itd.. Raczej
    powinni je zwiększyć i rozszerzyć zakres po to abyś miał większy Nm i jego
    rozpiętość względem rpm...co spowoduje że będziesz go mniej butował =
    mniejsze spalanie.

    Ale też mogą Ci zmniejszyć (choć to nielogiczne). Więc albo jedź na hamownie
    (ale tutaj będzie musiał 100-200 zł zapłacić....a przecież chcesz
    zaoszczedzić). Zatem sprawdź przyspieszenie swego wozu w wybranym przez
    Ciebie zakresie obrotów (prędkości) pod dużym obciążeniem (najbliżej
    przełożenia bezpośredniego). Proponuje na 3. biegu 60 -100 km/h oraz na 4.
    biegu 80 - 140 km/h. Albo w pełnym zakresie obrotów od 1500 - 4500 obr. na
    3. lub 4. biegu.
    Pomiar najlepiej racelogicem albo czyms innym co ma gps. Możesz też wykonać
    ręcznie >3 próby ze stoperem i średnią z tych prób.

    Pomiar dla przypadku np. 1500 - 4500 obr. wykonujesz w ten sposób że
    jedziesz mniejsz niż 1500 obr. ( np.1200 obr.) i wciszkasz powoli (po to aby
    przy tak niskich obotach. nie męczyć dwumasy) gaz tak aby przy tuz przed
    1500 obr. mieć w 100% wciśnięty gaz i wtedy wciskasz stoper.

    Pozdr.


    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: