-
21. Data: 2012-05-27 15:23:04
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Sun, 27 May 2012 14:50:18 +0200, Bugatti wrote:
> Pomiar najlepiej racelogicem albo czyms innym co ma gps. Możesz też wykonać
> ręcznie >3 próby ze stoperem i średnią z tych prób.
Jeżeli coś mu będą modyfikować, to mapy POT i taki test nic nie pokaże.
-
22. Data: 2012-05-27 15:25:27
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Sun, 27 May 2012 15:01:06 +0200, Bugatti wrote:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
>
>> A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej?
>> Bo to pierwsza rzecz do weryfikacji - licznik przebiegu i zużycia paliwa.
>
> A podaj proszę błąd pomiaru dla jednego i drugiego przypadku bo to też mega
> ważne.
W większości samochodów dane konfiguracyjne można podać w zasadzie dowolne,
więc i błąd może być praktycznie dowolny.
Nie raz już spotkałem się z użytkownikami którzy twirdzili że średnie
zużycie paliwa podawane przez komputer nie zgadza się z tym co wynika im z
paragonów na stacji (tyle że zazywczaj na minus).
-
23. Data: 2012-05-27 16:53:05
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>> No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego
>> testu nie wymyślisz.
>
> Pojechaliśmy 50 km w jedną i 50 w drugą. W jedną stronę ja za nim, w
> druga on za mną. Warunki, nie przekraczamy 100km/h i 2500 obr/min.
Ale żeś się uparł jak dziki osioł.
Pojedź normalnie i sprawdź jakie wtedy będą różnice w spalaniu.
Może są jakieś minimalne różnice w oprogramowaniu silnika i turbiny, co
powoduje iż przy założonych przez Ciebie prędkościach i obrotach pracują
one inaczej (np. turbina inaczej się kręci), więc więcej palą, co jest
rekompensowane przy innych obrotach i prędkościach.
-
24. Data: 2012-05-27 18:17:48
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-05-27 13:31, Iksiński pisze:
> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał:
>
>> Znam spalanie pojazdu z identycznym silnikiem, średnio jest o 1l
>> mniejsze niż w moim egzemplarzu, no chyba nie niebieskie palą mniej niż
>> czarne.
>
> No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego
> testu nie wymyślisz.
LOL - teki test jest nic nie wart. Dobrym testem byłoby np. przekazanie
"mi" na 2 tygodnie do eksploatacji jednego i drugiego egzemplarza (bez
określenia który jest który). Później porównujemy spalanie itd.
i mamy dobry i dość miarodajny test.
-
25. Data: 2012-05-27 18:23:39
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-05-27 16:53, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:
>
>>> No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego
>>> testu nie wymyślisz.
>>
>> Pojechaliśmy 50 km w jedną i 50 w drugą. W jedną stronę ja za nim, w
>> druga on za mną. Warunki, nie przekraczamy 100km/h i 2500 obr/min.
>
> Ale żeś się uparł jak dziki osioł.
Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu. 1l różnicy na 100km to już
258zł różnicy, co przy zachowanej tendencji przebiegu rocznie da już
ponad 3kzł, a w ciągu 5 lat - bo tyle zawsze trzymam auto - ponad 15kzł.
Przypomnę, ja rocznie robię od 80 do 100Mm (lub jak kto woli tys. km).
-
26. Data: 2012-05-27 18:28:07
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: marcin <l...@k...cwo>
> Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu. 1l różnicy na 100km to już
> 258zł różnicy, co przy zachowanej tendencji przebiegu rocznie da już
> ponad 3kzł, a w ciągu 5 lat - bo tyle zawsze trzymam auto - ponad 15kzł.
> Przypomnę, ja rocznie robię od 80 do 100Mm (lub jak kto woli tys. km).
>
ta, napewno wytrzyma 500kkm.
-
27. Data: 2012-05-27 18:28:54
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: marcin <l...@k...cwo>
W dniu 2012-05-27 18:23, Tomasz Motyliński pisze:
> Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu. 1l różnicy na 100km to już
> 258zł różnicy, co przy zachowanej tendencji przebiegu rocznie da już
> ponad 3kzł, a w ciągu 5 lat - bo tyle zawsze trzymam auto - ponad 15kzł.
> Przypomnę, ja rocznie robię od 80 do 100Mm (lub jak kto woli tys. km).
>
ta, napewno wytrzyma 500kkm.
-
28. Data: 2012-05-27 18:37:46
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-05-27 18:28, marcin pisze:
>> Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu. 1l różnicy na 100km to już
>> 258zł różnicy, co przy zachowanej tendencji przebiegu rocznie da już
>> ponad 3kzł, a w ciągu 5 lat - bo tyle zawsze trzymam auto - ponad 15kzł.
>> Przypomnę, ja rocznie robię od 80 do 100Mm (lub jak kto woli tys. km).
>>
>
> ta, napewno wytrzyma 500kkm.
A dlaczego miałby nie wytrzymać? Auto robi głównie trasy więc nie
dostaje po dupie i u mnie silniki po 200 Mm są w lepszym stanie niż
takie co to robią po 5 km dziennie. Zresztą nie jednego i nie dwa
dokręciłem już do 500 Mm i tylko 150KM szmelcwagen tdi rozpieprzył się
przy niecałych 300.
-
29. Data: 2012-05-27 18:42:49
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-05-27 15:25, Tomasz Pyra pisze:
> On Sun, 27 May 2012 15:01:06 +0200, Bugatti wrote:
>
>> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
>>
>>> A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej?
>>> Bo to pierwsza rzecz do weryfikacji - licznik przebiegu i zużycia paliwa.
>>
>> A podaj proszę błąd pomiaru dla jednego i drugiego przypadku bo to też mega
>> ważne.
>
> W większości samochodów dane konfiguracyjne można podać w zasadzie dowolne,
> więc i błąd może być praktycznie dowolny.
> Nie raz już spotkałem się z użytkownikami którzy twirdzili że średnie
> zużycie paliwa podawane przez komputer nie zgadza się z tym co wynika im z
> paragonów na stacji (tyle że zazywczaj na minus).
Rozbieżności u mnie nie przekraczają 5% między tym co pokazuje komputer,
a tym co wychodzi z tankowania.
-
30. Data: 2012-05-27 18:45:32
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-05-27 14:56, Tomasz Pyra pisze:
> A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej?
Z tankowania.
> No i to raczej niezbyt mocny silnik - być może 90-100 to już trochę za dużo
> żeby osiągnąć deklarowane zużycie paliwa. Jakie masz obroty silnika przy
> 100km/h?
2000 obr./min na VI biegu.
>> Jakoś nigdy nie miałem problemu - w przypadku silników diesla - uzyskać na
>> odcinku testowym 100-200km na trasie spalania zbliżonego do tego
>> podawanego przez producenta.
>
> Też się nie spotkałem jeszcze z samochodem gdzie byłby jakiś problem z
> osiągnięciem deklarowanego zużycia paliwa, pod warunkiem nie przekraczania
> właśnie 90-100km/h.
> O ile miasto miastu nie równe i trudno to porównywać, to przy niedużym
> ruchu na trasie nie powinno być problemów.
A tu są.