-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Cavallino" <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl>
<3...@g...com>
<jpt3dv$odk$1@usenet.news.interia.pl>
In-Reply-To: <jpt3dv$odk$1@usenet.news.interia.pl>
Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Date: Sun, 27 May 2012 13:36:28 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
X-Antivirus: avast! (VPS 120527-0, 2012-05-27), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 29
Message-ID: <4fc211b9$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.56.227
X-Trace: 1338118585 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1315 83.25.56.227:57916
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2451838
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "PavveL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jpt3dv$odk$...@u...news.interia.pl...
>>
> Jak już Ci to "naprawią" to radzę się udać na hamownię i sprawdzić
> osiągi...
>>
>
>
> Jaką niepewność pomiarową mają popularne hamownie podwoziowe? Na ile można
> wierzyć uzyskanym wynikom?
> Producenci samochodów podają osiągi silnika mierzone na hamowni
> silnikowej, według konkretnej normy i z dokładnością +- 5%. Hamownia
> podwoziowa mierzy siłę napędową na kołach i przelicza ją na moc i moment
> obr. silnika. Z nie wiadomo jaką dokładnością i według jakiej normy. (A
> norma określa temp. i wilgotność powietrza, temp. i gęstość paliwa,
> obciążenie lub nie silnika dodatkowym osprzętem itd. itp.)
>
> Generalnie wyniki pomiarów z popularnych hamowni są mało wiarygodne,
> szczególnie z hamowni inercyjnych. Ludzie obsługujący te hamownie z reguły
> nie wiedzą co to jest metrologia, niepewność pomiarowa, rachunek błędów.
> Bo "panie, to komputer mierzy, to jest dokładne i już".
To zmierz po i przed "naprawą: na tej samej hamowni i ten problem masz z
głowy.
Przyciąć diesla żeby mniej palił nie jest problemem, pytanie czy to
przyniesie więcej szkody czy pożytku.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.05.12 13:37 anacron
- 27.05.12 14:50 Bugatti
- 27.05.12 14:56 Tomasz Pyra
- 27.05.12 15:01 Bugatti
- 27.05.12 15:02 Tomasz Pyra
- 27.05.12 15:23 Tomasz Pyra
- 27.05.12 15:25 Tomasz Pyra
- 27.05.12 16:53 Cavallino
- 27.05.12 18:17 Artur Maśląg
- 27.05.12 18:23 anacron
- 27.05.12 18:28 marcin
- 27.05.12 18:28 marcin
- 27.05.12 18:37 anacron
- 27.05.12 18:42 anacron
- 27.05.12 18:45 anacron
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=