eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30.Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl>
    <3...@g...com>
    <jpt3dv$odk$1@usenet.news.interia.pl>
    In-Reply-To: <jpt3dv$odk$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Date: Sun, 27 May 2012 13:36:28 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    X-Antivirus: avast! (VPS 120527-0, 2012-05-27), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 29
    Message-ID: <4fc211b9$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.56.227
    X-Trace: 1338118585 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1315 83.25.56.227:57916
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2451838
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "PavveL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jpt3dv$odk$...@u...news.interia.pl...
    >>
    > Jak już Ci to "naprawią" to radzę się udać na hamownię i sprawdzić
    > osiągi...
    >>
    >
    >
    > Jaką niepewność pomiarową mają popularne hamownie podwoziowe? Na ile można
    > wierzyć uzyskanym wynikom?
    > Producenci samochodów podają osiągi silnika mierzone na hamowni
    > silnikowej, według konkretnej normy i z dokładnością +- 5%. Hamownia
    > podwoziowa mierzy siłę napędową na kołach i przelicza ją na moc i moment
    > obr. silnika. Z nie wiadomo jaką dokładnością i według jakiej normy. (A
    > norma określa temp. i wilgotność powietrza, temp. i gęstość paliwa,
    > obciążenie lub nie silnika dodatkowym osprzętem itd. itp.)
    >
    > Generalnie wyniki pomiarów z popularnych hamowni są mało wiarygodne,
    > szczególnie z hamowni inercyjnych. Ludzie obsługujący te hamownie z reguły
    > nie wiedzą co to jest metrologia, niepewność pomiarowa, rachunek błędów.
    > Bo "panie, to komputer mierzy, to jest dokładne i już".

    To zmierz po i przed "naprawą: na tej samej hamowni i ten problem masz z
    głowy.
    Przyciąć diesla żeby mniej palił nie jest problemem, pytanie czy to
    przyniesie więcej szkody czy pożytku.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: