  • 11. Data: 2009-12-03 16:40:52
    Temat: Re: [Sony] piękneszkło
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Thu, 3 Dec 2009 17:38:43 +0100, m0w <c...@g...pl> wrote(a):
    > Dokładnie tak. Do ogólnego stosowania i np. do makro kwiatów.
    > Kwaity nie uciekają tak jak owady jak się podejdzie zbyt blisko.
    > Tu pewnie będzie z 7cm od soczewki przy 1:1

    13cm.

    B.

  • 12. Data: 2009-12-03 16:44:56
    Od: John Smith <u...@e...net>

    adam napisał(a):
    > Ja abstrachuję tu od Sony - nie znam tych obiektywów. Kit daje 1:1 ?

    Nie nie daje, ale konkretnie po co Ci 1:1 przy 30mm? Co konkretnie
    chciałbyś w ten sposób fotografować? Bo to oznacza, że musisz podejść ze
    szkłem pod sam obiekt. Przysłowiowe makro od 1cm. O jakich duperelach
    piszesz?

    > Pewnie nie - dla mnie byłby to argument aby przypiąć tą trzydziestkę, a
    > kita ew. mieć w rezerwie jak mi coś szerzej odbije.

    Czyli i tak dwa obiektywy i wachlowanie. :-)

    --
    Mirek

  • 13. Data: 2009-12-03 16:50:25
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Bartosz Mierzwiak napisał(a):

    > 13cm.

    Te 13cm to jest liczone od matrycy, nie od obiektywu.

    --
    Mirek

  • 14. Data: 2009-12-03 16:54:44
    Temat: Re: piękneszkło
    Od: StaM <a...@g...com>

    On 3 Gru, 17:44, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Nie nie daje, ale konkretnie po co Ci 1:1 przy 30mm? Co konkretnie

    > Czyli i tak dwa obiektywy i wachlowanie. :-)

    > --
    > Mirek
    Kiedys byly tylko 50mm na "pelnej klatce" trzeba bylo sie nachodzic,
    ale zdjecia sie robilo. i to jakie?!;))
    StaM

  • 15. Data: 2009-12-03 16:57:30
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Do czego konkretnie potrzebowałbyś takie szkło?
    > Poważnie pytam, zastanawiam się jaki jest target i szanse na
    > upowszechnienie.

    Masz na stronie dcwatch.
    Do wszystkiego co mi podpasuje, dla 1:1 za $200?
    Podoba mi się bokeh (tulipany) jak na $200, podoba mi się ogniskowa, nie podoba
    mi się światło, ale h-iso mam całkiem przyjemne więc i nocą na pole (Janko czy
    teraz mogę beztrosko jechać do Krak?) można wyskoczyć z lekkim lensem.

    Poza tym ładnie by mi pasował w stopce na forum obok Tamrona 60/2 i 100/IS ;)

    Co do kita, proszę nie żartuj. Kitem tak blisko nie podjedziesz.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 17. Data: 2009-12-03 17:13:57
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "StaM" napisał
    > Kiedys byly tylko 50mm na "pelnej klatce" trzeba bylo sie nachodzic,
    > ale zdjecia sie robilo. i to jakie?!;))

    Uuuu, panie, kiedyś to i wódka inaczej smakowała, dzieci były
    grzeczniejsze...
    Nie to co teraz ; )))))

    adam

  • 16. Data: 2009-12-03 17:13:57
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "John Smith" napisał

> [...]
    > chciałbyś w ten sposób fotografować? Bo to oznacza, że musisz podejść ze
    > szkłem pod sam obiekt. Przysłowiowe makro od 1cm. O jakich duperelach

    Oj przecież nie chodzi o to żeby miał napisane macro i 1:1 ; )
    Z doświadczenia wiem, że obiektyw macro jest (dla mnie przynajmniej)
    piekielnie wygodnym rozwiązaniem jeśli chce się robić zbliżenia jakichś
    kwiatków, małych objets trouve, a zarazem bez manipulacji zrobić nieco
    większy i odleglejszy motyw.
    Miałem 60 macro na Canonie, 50 na Nikonie więc wiem jak fajnie mieć takie
    szkło i zapomnieć o pierścieniach (które jak dla mnie dawały i tak za dużą
    skalę przy jednoczesnej utracie nieskończoności).
    Teraz widzę, że Sony jako jedyne taki obiektyw zaprezentowało i bardzo mi
    się to podoba.
    Tylko szkoda, ze nie mam aparatu Sony ; )

    > Czyli i tak dwa obiektywy i wachlowanie. :-)

    Jak znam siebie i pakowność najczęściej zabieranej kabury to miałbym tą
    trzydziestkę na stałe i nic innego ; )
    Specjalnie kupiłem torbę w którą wchodzi korpus G1 z tylko jednym szkłem -
    dzieki temu częściej mam przy sobie aparat niż w czasach plecaka ; )

    adam

  • 18. Data: 2009-12-03 17:19:35
    Od: John Smith <u...@e...net>

    StaM napisał(a):
    > Kiedys byly tylko 50mm na "pelnej klatce" trzeba bylo sie nachodzic,
    > ale zdjecia sie robilo. i to jakie?!;))
    > StaM

    Nie no, 50/1.4 na FF to ja rozumiem, ale tu chodzi zupełnie o coś
    innego. To cropowe 30/2.8 to tak jakbyś wziął 50/4 na FF. Jakoś nie
    widzę tego ani do makro, ani jako standard, dlatego pytam po co ludziom
    takie szkło.

    --
    Mirek

  • 19. Data: 2009-12-03 17:26:53
    Od: John Smith <u...@e...net>

    gietrzy napisał(a):

> [...]
    >
    > Poza tym ładnie by mi pasował w stopce na forum obok Tamrona 60/2 i 100/IS ;)
    >
    > Co do kita, proszę nie żartuj. Kitem tak blisko nie podjedziesz.

    Nie żartuję, tylko po prostu mi wystarcza do takich "makro" jakie robię.
    Piszecie: kwiatki, OK. Nie mój temat stąd nie potrzebowałem takiego
    szkła. Rozumiem, że można to traktować jako szkło do wszystkiego (czyli
    do niczego). Ale czy do takich zastosowań jak piszecie nie prościej jest
    wziąć dowolnego kompakta? Jeszcze zooma będzie miał oprócz tego makro i
    mniejszy będzie.

    --
    Mirek

  • 20. Data: 2009-12-03 17:37:37
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

> [...]
    > do niczego). Ale czy do takich zastosowań jak piszecie nie prościej jest
    > wziąć dowolnego kompakta? Jeszcze zooma będzie miał oprócz tego makro i

    To ja odpowiem za siebie - nie mam kompakta ; )

    adam