  • 1. Data: 2009-12-03 13:21:07
    Temat: [Sony] piękneszkło
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    http://dc.watch.impress.co.jp/docs/review/special/20
    091203_332919.html

    macro 1:1 30mm f/2.8 do cropów
    B&H - (tylko) $200!!!
    A Canon śpi...

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 2. Data: 2009-12-03 13:31:55
    Temat: Re: [Sony] piękneszkło
    Od: John Smith <u...@e...net>

    gietrzy napisał(a):
    > http://dc.watch.impress.co.jp/docs/review/special/20
    091203_332919.html

    > macro 1:1 30mm f/2.8 do cropów
    > B&H - (tylko) $200!!!
    > A Canon śpi...
    >
    > pozdrawiam,
    > gietrzy

    Do czego konkretnie potrzebowałbyś takie szkło?
    Poważnie pytam, zastanawiam się jaki jest target i szanse na
    upowszechnienie.

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2009-12-03 13:46:07
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "gietrzy" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > http://dc.watch.impress.co.jp/docs/review/special/20
    091203_332919.html

    > macro 1:1 30mm f/2.8 do cropów
    > B&H - (tylko) $200!!!
    > A Canon śpi...

    No przecież jest świetny EF-S 60/2.8. A że droższy... - musi być dwa razy
    droższy bo ma dwa razy większą ogniskową ;)) Swoją drogą dla zakresu macro
    ogniskowa Canona jest znaaacznie większa niż 60mm.

    --
    Lol

  • 4. Data: 2009-12-03 14:13:15
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "John Smith" napisał
    091203_332919.html

    > Do czego konkretnie potrzebowałbyś takie szkło?
    > Poważnie pytam, zastanawiam się jaki jest target i szanse na
    > upowszechnienie.

    Przy tej cenie miło jest mieć coś bliskiego standardu dające dodatkowo 1:1.
    Bardzo fajna propozycja.
    Inna sprawa, że to pewnie cena japońska.

    adam

  • 5. Data: 2009-12-03 14:29:32
    Od: John Smith <u...@e...net>

    adam napisał(a):
    > Użytkownik "John Smith" napisał

    > Przy tej cenie miło jest mieć coś bliskiego standardu dające dodatkowo 1:1.
    > Bardzo fajna propozycja.

    No, miło.
    Ale konkretnie do czego?
    Żeby mieć odpowiednik makro od 1cm z kompaktów?
    Czyli do czego?

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2009-12-03 14:50:51
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "John Smith" napisał

    > No, miło.
    > Ale konkretnie do czego?
    > Żeby mieć odpowiednik makro od 1cm z kompaktów?
    > Czyli do czego?

    No... jakby to powiedzieć - do robienia zdjęć ?
    Ja na przykład należę do ludzi leniwych i chętnie coś w okolicach 50 mm
    miałbym zapięte przez większość czasu podczas wyprawy (spaceru, cokolwiek).
    Coś co dawałoby rzeczone 50 mm ale pozwalałoby na bezproblemowy close-up -
    bezproblemowy czyli bez żadnego przepinania szkieł, bez wpinania pierścieni,
    doczepiania adapterów itp.
    Niestety w tych cropowych systemach z którymi miałem doczynienia nigdzie nie
    było czegoś takiego - z reguły to było 50 - 60 mm razy crop. Niespecjalnie
    mi to przeszkadzało bo ja wogóle lubię ogniskowe powyżej standardu ale
    perspektywa standardu z macro 1:1 byłaby mi bardzo miła.

    adam

  • 7. Data: 2009-12-03 15:02:45
    Od: John Smith <u...@e...net>

    adam napisał(a):
    > No... jakby to powiedzieć - do robienia zdjęć ?

    No co Ty?
    Pytam: jakich konkretnie zdjęć (tematyka)?

> [...]
    > Niespecjalnie mi to przeszkadzało bo ja wogóle lubię ogniskowe powyżej
    > standardu ale perspektywa standardu z macro 1:1 byłaby mi bardzo miła.

    Dalej mi to wygląda, że chodzi o "manie" fajnego obiektywu, a nie o
    konkretne zastosowanie.
    Bo do tego co mówisz stabilizowany kit lepiej się nadaje i jest tańszy.
    Dlaczego wolałbyś zamiast niego droższe makro 30/2.8 ?

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2009-12-03 15:06:45
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > konkretne zastosowanie.
    > Bo do tego co mówisz stabilizowany kit lepiej się nadaje i jest tańszy.

    I jak ustawisz na nim 30mm to nie bedzie roznicy.

    > Dlaczego wolałbyś zamiast niego droższe makro 30/2.8 ?

    Dla szpanu ;)

  • 9. Data: 2009-12-03 16:23:14
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości

    > No co Ty?
    > Pytam: jakich konkretnie zdjęć (tematyka)?

    No to już Ci mówię.
    Jeżdżę często z dzieciakami do ogrodu botanicznego. Przydałby mi się taki
    obiektyw co bez ceregieli dawałby radę zrobić ujęcie tak dzieci jak i
    jakiegoś małego duperela.
    Teraz mam założoną 50/1.8 do której dokładam pierścień własnej roboty 5 mm.
    Niby mam jakąś tam sensowną skalę do close-upów ale muszę to dziadostwo
    rozbierać jak zdecyduję, że sfotografuję dzieciaki, a 50 mm x crop (u mnie x
    2) to stanowczo zbyt niewygodnie.
    Próbowałem to protezować Raynoxem ale też nie chce mi się z tym wachlować.

> [...]
    > Bo do tego co mówisz stabilizowany kit lepiej się nadaje i jest tańszy.
    > Dlaczego wolałbyś zamiast niego droższe makro 30/2.8 ?

    Ja abstrachuję tu od Sony - nie znam tych obiektywów. Kit daje 1:1 ? Pewnie
    nie - dla mnie byłby to argument aby przypiąć tą trzydziestkę, a kita ew.
    mieć w rezerwie jak mi coś szerzej odbije.

    Z tego co kojarzę to jedynie Oly ma 35 macro ale ta na 4/3 daje też nieco
    więcej niż bliskie okolice 50 mm.

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał

    > Dla szpanu ;)

    Mówisz, że na to macro można rwać dupy ?
    ; )

    adam

  • 10. Data: 2009-12-03 16:38:43
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Dokładnie tak. Do ogólnego stosowania i np. do makro kwiatów.
    Kwaity nie uciekają tak jak owady jak się podejdzie zbyt blisko.
    Tu pewnie będzie z 7cm od soczewki przy 1:1