  • 31. Data: 2009-12-03 21:05:19
    Temat: Re: [Sony] piękneszkło
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith wrote:
    > Dalej mi to wygląda, że chodzi o "manie" fajnego obiektywu, a nie o
    > konkretne zastosowanie.
    > Bo do tego co mówisz stabilizowany kit lepiej się nadaje i jest tańszy.
    > Dlaczego wolałbyś zamiast niego droższe makro 30/2.8 ?

    Na sony wszystko systemowe jest stabilizowane...

    d.

  • 32. Data: 2009-12-03 21:47:04
    Temat: Re: piękneszkło
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith wrote:
    > Nie no, 50/1.4 na FF to ja rozumiem, ale tu chodzi zupełnie o coś
    > innego. To cropowe 30/2.8 to tak jakbyś wziął 50/4 na FF. Jakoś nie
    > widzę tego ani do makro, ani jako standard, dlatego pytam po co ludziom
    > takie szkło.

    Bo to nie jest szkiełko do profesjonalnego makro, ani do robienia za
    uniwersalnego spacerzooma. To jest tani - w miarę jasny obiektyw o fajnej
    ogniskowej i dodatkową funkcją makro. Ciężko jakkolwiek porównać do kita,
    tam nawet nie ma pewnie 1:5, jakość optyczna jest gorsza, światło
    podobnie. Tutaj jest zupełnie inna kategoria. Więc po co mieć? Bo małe,
    tanie i często wystarczy do codziennego użytku. Do naleśnika rozmiarem
    trochę brakuje, ale też nie ma co wybrzydzać.
    Swoją drogą to jeden z pierwszych obiektywów z SAM, czyli takim sierocym
    SSM - najwidoczniej sony ma zamiar iść drogą nikona i kiedyś wywalić z
    body silnik. Aktualnie był by to mega strzał w plecy.

    d.

  • 33. Data: 2009-12-03 21:53:29
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Nie tylko Oly. Pentax też ma -
    > http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/primes/wide-angle
    /DA35f2.8-Macro.html.
    > Droższy niż ten Sony, ale za to jak wykonany! Ani grama plastiku - nawet
    > dekielek jest metalowy, wyłożony od wewnątrz filcem, z grawerowanym (!)
    > napisem 'Pentax'.

    Ale właśnie przebitka cenowa jest mocna. Najtaniej znalazłem pentaksa za
    2200zł, czyli w tych pieniądzach można mieć pewnie z cztery soniaki. Ten
    obiektyw tu jest zrobiony by walczył ceną. Jakościowo i cenowo zupełnie
    inna jest za to 50/2.8, a w tej cenie pewnie bez problemu można mieć
    jeszcze 100/2.8...tylko to też całkiem inne szkiełka :)
    Bardzo dobre opinie o olkowym tanim macro dały do myślenia komuś, fajnie
    że pojawiła się konkurencja. Poza ślicznymi, metalowymi obiektywikami
    potrzeba też i tanich plasticzanych :)
    (ten jest z tych tanich, nawet srebrny pierścień jest tylko malowaną
    plastikową obrączką).

    d.

  • 34. Data: 2009-12-04 13:12:03
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał
    [...]
    > cokolwiek).
    > pierścieni,
    > nie
    >>
    > Ale... dlaczego piszesz , ze nigdzie nie ma? Do Minolty/Sony - sam
    > przykład
    > podałeś, do Pentaxa masz SMC-DA35f2.8 Macro Limited, do Canona i Nikona
    > masz
    > Tokinę 35f2.8 ATX M35 Pro DX Macro -
    > www.bhphotovideo.com/c/search?ci=274&N=4293919688+42
    91134795+4294949229+4294
    > 951193. Przecież chyba nie masz korpusu Sigmy???

    Faktycznie, zapomniałem o Pentaxie i Tokinie.
    Mam teraz G1 i tutaj niestety Panasonic wespół z Leicą poszli w bardziej
    konserwatywnym kierunku czyli zrobili macro z ekwiwalentem 90 mm.
    Fajne (być może), drogie, ale jako dodatkowe, a nie uniwersalne.

    adam

  • 35. Data: 2009-12-05 16:10:40
    Od: John Smith <u...@e...net>

    dominik napisał(a):

    > Na sony wszystko systemowe jest stabilizowane...

    Ale gietrzy chce do Canona...

    --
    Mirek

  • 36. Data: 2009-12-05 16:12:51
    Od: John Smith <u...@e...net>

    adam napisał(a):
    > Użytkownik "John Smith" napisał
    >
    > To ja odpowiem za siebie - nie mam kompakta ; )

    Za 200$ (bo tyle kosztuje ten obiektyw) da się chyba coś znaleźć? ;-)

    --
    Mirek

  • 37. Data: 2009-12-06 01:57:03
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "John Smith" napisał

    > Za 200$ (bo tyle kosztuje ten obiektyw) da się chyba coś znaleźć? ;-)

    A na co mi trzeci aparat (drugi mam w komórce) ?
    ; )

    adam

  • 38. Data: 2010-01-04 18:07:24
    Temat: Re: [Sony] pi
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 03 of Dec 2009 19:00, gietrzy wrote:

    > Czasami jak mi się nie chce dźwigać to biorę LX3, ale źbła zboża przy
    > zachodzie słońca na polu ;) nie wytrzymał (cienie) i tu by mi pomógł
    > dslr.

    Dokładnie tak. Kompaktem za 300 zł na allegro wyjdzie znośne makro
    w pełnym świetle http://nb.homeunix.org/tmp/photo/motyl.jpg
    ale w niepełnym szumi jakoś http://nb.homeunix.org/tmp/photo/nie_motyl.jpg

    --
    nb