  • 1. Data: 2009-04-14 16:10:38
    Temat: SX1 IS - szum?
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Witam,

    Powiedzcie mi kochani, czy SX1 IS ma duzy czy maly szum? Bo tak sobie
    ogladam zdjecia z niego i wydaje mi sie, ze szumi kolorowo dosc mocno.
    Nie mam zbyt duzego porownania, jedyne co to z soniakiem dsc-h2 96mpix)
    - i w powornaniu do canona, ten soniak nie mial zadnych szumow, duzo
    lepsze zdjecia, tylko szkielka mial ciemne, wiec sprawdzal si ejedynie
    za dnia wlasciwie.

    Licze na opinie kogos, kto mial wieksze doswiadczenie i wiekszy przeglad
    cyfrowek z tego segmentu.

    Pozdr

  • 2. Data: 2009-04-14 17:51:48
    Temat: Re: SX1 IS - szum?
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Mateusz" <m...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > za dnia wlasciwie.
    > Licze na opinie kogos, kto mial wieksze doswiadczenie i wiekszy przeglad

    Jak dla mnie, wszystkie kompakty mocno szumia powyzej 100,
    a niektore 200ISO i sa juz nie do przyjecia przy 400, ale to kwestia gustu.
    Nawet tanie lustrzanki sa jeszcze przyzwoite przy 400ISO a troche drozsze
    jeszcze wyzej - dla mnie, to jeden z mocniejszych argumentow za lustrzanka.
    Pozostaje Tobie nie wychodzic poza ISO100 albo szukac aparatu
    na innej polce...
    --
    see_you

  • 3. Data: 2009-04-14 18:14:47
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik see_you napisał:

    > Jak dla mnie, wszystkie kompakty mocno szumia powyzej 100, a niektore
    > 200ISO i sa juz nie do przyjecia przy 400, ale to kwestia gustu.

    Nnooo tak :) Ale ty pewnie patrzysz przez pryzmat sprzetu innego rzedu
    cenowego. Nie mowiac juz, ze przy lustrzankach rozmiar matrycy CMOS/CCD
    robi roznice wlasnie przez fizyczny rozmiar.

    > Nawet tanie lustrzanki sa jeszcze przyzwoite przy 400ISO a troche drozsze
    > jeszcze wyzej - dla mnie, to jeden z mocniejszych argumentow za lustrzanka.

    Masz racje, jednak lustrzanki sa nie dla mnie. A przynajmniej nie do
    tego, do czego potrzebuje w miare dobrego kompaktu.

    > Pozostaje Tobie nie wychodzic poza ISO100 albo szukac aparatu
    > na innej polce...

    Eee tam ;) Az tak zle nei jest. Tylko sie znaczaco zdziwilem. Moj stary
    soniak ma ze 3 lata, jak nie 4. I spodziewalem sie, ze Canon, niby
    lepsza firma w aparatach, bedzie... lepszy. Ale widac w kompaktach jest
    przereklamowany ;)

    Pozdr

  • 4. Data: 2009-04-14 18:42:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz pisze:

> [...]
    > soniak ma ze 3 lata, jak nie 4. I spodziewalem sie, ze Canon, niby
    > lepsza firma w aparatach, bedzie... lepszy. Ale widac w kompaktach jest

    No tak, ale co otrzymujesz po prostym przeskalowaniu w dół do
    rozdzielczości tego soniaka???
    A co otrzymasz po odszumieniu NeatImage i następnie przeskalowaniu w dół?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2009-04-14 19:20:27
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

> [...]
    > soniak ma ze 3 lata, jak nie 4. I spodziewalem sie, ze Canon, niby lepsza
    > firma w aparatach, bedzie... lepszy. Ale widac w kompaktach jest

    Jakos nie chce mi sie wierzyc w roznice pomiedzy tymi aparatami
    - zrobiles dwoma to samo ujecie i na dokladnie tych samych
    ustawieniach, czy porownujesz, stare fotki Sony z dzisiejszymi SX?
    Uzywasz jakiegos trybu, czy robisz w "neutralu", ekspozycja automatyczna,
    czy manualna, sam ustawiasz ISO czy pozwalasz zeby aparat to zrobil?
    Wielkich efektow nie osiagniesz, ale pobaw sie ustawieniami,
    bo tylko tutaj moze tkwic przyczyna roznicy jakosci do starego Sony.
    Innymi slowy - problem w fotografujacym...
    --
    see_you

  • 6. Data: 2009-04-14 20:00:42
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik see_you napisał:

    I spodziewalem sie, ze Canon, niby
    > lepsza firma w aparatach, bedzie... lepszy. Ale widac w kompaktach jest
    > przereklamowany ;)

    Kto powiedział, że Canon to lepsza firma?
    Miałem różne kompakty: Panas fx7, Canon Ixus 750 potem 960, Fuji f100 /dwa
    dni:)/ potem Sony DSC-N2
    a teraz Panasa LX3. Powiem szczerze że wyłączając LX3 który jest z innej
    półki to najlepsze fotki
    robił soniak, potem fx7, canony a na końcu fuji.
    Wady wymienionych Canonów to przede wszystkim kiepskie obiektywy - duże
    aberacje, winietowanie
    i znaczny spadek ostrości w narożnikach. Co z tego, że 12mpx ale dostępne
    tylko w centrum kadru bo po bokach
    pewnie połowa z tego.do tego kłopoty z AF /często nie trafiały w to co
    chciałem/
    Sony pod ty względem był lepszy.

    pozdrawiam
    gkrzych

  • 7. Data: 2009-04-14 20:31:23
    Od: j...@a...at

    On 14 Apr., 18:10, Mateusz <m...@v...pl> wrote:
> [...]
    > za dnia wlasciwie.
    >
    > Licze na opinie kogos, kto mial wieksze doswiadczenie i wiekszy przeglad

    w kompaktach obserwuje sie szybszy przyrost tego co nazywamy szumami
    ze wzrostem czasu naswietlenia przy tej samej czulosci niz w dslra z
    wiekszymi wymiarami pixeli.

    np dla 1/1000 sek i jakiejs tam przyslony bedziesz mial wyraznie
    mniejszy szumy niz dla np 1/20 sek i odpowiednio przymknietej
    przyslony.

  • 8. Data: 2009-04-14 20:35:18
    Od: "Agent" <w...@g...pl>

    > pewnie połowa z tego.do tego kłopoty z AF /często nie trafiały w to co
    > chciałem/
    > Sony pod ty względem był lepszy.

    Ja tam nigdy nie wiem w co trafia mój Lumix chyba ze w macro. A z szumami
    radziłem sobie ustawiając w aparacie NR na Low, potem odszumianie w jakimś
    programie pozbywając się głównie szumu kolorowego i nieco luminancji.
    Wychodziło z tego całkiem niezłe ISO 400 bez kolorowych plam i z w miarę
    dużą liczbą detali. Teraz po przesiadce na 1000D ilość szumu jest dla mnie
    tak mała że narazie nic nie robię :) i jestem b. zadowolony

  • 9. Data: 2009-04-14 21:11:31
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    "Paweł W." wrote:

    > A co otrzymasz po odszumieniu NeatImage i następnie przeskalowaniu w
    > dół?

    Kupe a'la budyń?!

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 10. Data: 2009-04-14 21:43:18
    Od: "CSM" <t...@m...com>

> [...]
    > Nawet tanie lustrzanki sa jeszcze przyzwoite przy 400ISO a troche drozsze
    > jeszcze wyzej - dla mnie, to jeden z mocniejszych argumentow za

    ISO 100 na przeciętnym kompakcie to takie ISO1600 na moim lustrze...