  • 1. Data: 2009-04-14 08:20:43
    Temat: Nikon D5000
    Od: Marx <M...@n...com>

    http://www.dpreview.com/news/0904/09041402nikond5000
    .asp
    Jaki tytul mial watek o nim tutaj, bo nie umiem znalezc a nie wierze ze
    nic nie bylo
    Marx

  • 2. Data: 2009-04-14 09:21:36
    Temat: Re: Nikon D5000
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-14 10:20:43 +0200, Marx <M...@n...com> said:

    > http://www.dpreview.com/news/0904/09041402nikond5000
    .asp
    > Jaki tytul mial watek o nim tutaj, bo nie umiem znalezc a nie wierze ze
    > nic nie bylo

    Jednak jesteś pierwszy ;-)

    Ciekawie wygląda zestawienie nowego modelu z D90 - niby wyższy model,
    ale jedyne przewagi to pryzmat, dwa pokrętła, silnik AF, wyższa
    rozdzielczość ekranu (dyskusyjne) i niby 0,5 fps więcej. Niby, bo
    młodszy braciszek ma za to większy bufor. Reszta - z grubsza to samo. I
    ~260 ojro taniej.
    Aaaa, no i Dominik zaraz będzie wieszczył znikomą popularność, bo ekran
    ma za mało dotów ;-)

    de Fresz

  • 3. Data: 2009-04-14 09:50:08
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Tue, 14 Apr 2009 11:21:36 +0200, de Fresz napisał(a):

> [...]
    > rozdzielczość ekranu (dyskusyjne) i niby 0,5 fps więcej. Niby, bo
    > młodszy braciszek ma za to większy bufor. Reszta - z grubsza to samo. I

    IMO własnie tak winno wyglądać sensowne pozycjonowanie.
    Aparaty od najtańszych do najdroższych oferują tą samą - domyślnie
    "najwyższą" :) jakość obrazu, a różnią sie drobnymi a istotnymi z punktu
    widzenia użytkownika cechami.
    Przez brak silnika AF ma mowy o tym aby aparat trafił do tej grupy co nie
    trzeba :)

    --
    www.warszawski.info

  • 4. Data: 2009-04-14 10:30:57
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marx:

    > http://www.dpreview.com/news/0904/09041402nikond5000
    .asp
    > Jaki tytul mial watek o nim tutaj, bo nie umiem znalezc a nie wierze ze
    > nic nie bylo

    Droooogi. Powinni go sprzedawać z 35/1.8

  • 5. Data: 2009-04-14 10:41:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze Marx:

    .asp

    > Droooogi. Powinni go sprzedawać z 35/1.8

    A kto by chciał aparat bez zoomu :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2009-04-14 12:11:49
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Model D5000 to według mnie następca (już chyba zapomnianego) modelu D50 (a
    nie D40 i D60).
    Szkoda, że zabrali silniczek AF - wtedy bym pomyślał o przesiadce z D50 na
    D5000 - a tak stracił Nikon już potencjalnego klienta.

    Pzdr,
    Sławek

  • 7. Data: 2009-04-14 12:15:14
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Sławek Drogosz pisze:
> [...]
    > Szkoda, że zabrali silniczek AF - wtedy bym pomyślał o przesiadce z D50 na
    > D5000 - a tak stracił Nikon już potencjalnego klienta.

    ???
    A może jednak następca D40/D60, skoro nie ma silniczka?

    A D50 fajny był. Nie za mały, ładnie w ręku leżał.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-04-14 13:14:53
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    > A może jednak następca D40/D60, skoro nie ma silniczka?
    >
    > A D50 fajny był. Nie za mały, ładnie w ręku leżał.

    Mam wrażenie, że Nikon pogubił się trochę w systematyce oznaczania nastepców
    D50.
    Po D50 był D40 (zubożony względem D50 (m.in.zabrali silniczek AF) więc
    oznaczenie poniżej 50 );
    później D40x (większa tylko matryca); później kilka bajerów i ... musieli
    przeskoczyć 50 i dali D60.
    Teraz nie mogąc już wejść na oznaczenie serii D70-D70s-D80-D90 zdecydowali
    się - podobnie jak Canon - oznaczać serię amatorską 3-cyfrowo i wybrali
    D5000 - dla mnie jest to właśnie nawiązanie do niezapomnianego modelu D50
    (może takie skojerzenie miało być celowe - kto wie).

  • 9. Data: 2009-04-14 21:24:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Apr 2009, Sławek Drogosz wrote:

    > Teraz nie mogąc już wejść na oznaczenie serii D70-D70s-D80-D90 zdecydowali
    > się - podobnie jak Canon - oznaczać serię amatorską
    > 3-cyfrowo i wybrali
    ^^^^^^^^^
    > D5000

    No, dość ciekawie jak na 3-cyfrową serię ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-04-15 07:48:11
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marx napisał(a):
> [...]
    .asp
    > Jaki tytul mial watek o nim tutaj, bo nie umiem znalezc a nie wierze ze

    He, he, a jak pisałem, że Canon 500D ma niedorobione filmy (20fps) i
    brakuje mu odchylanego wyświetlacza, to mnie obśmiali. A tu proszę:
    24fps i odchylany ekranik. Tak szybkiej reakcji Nikona na mojego posta
    się nie spodziewałem ;-)

    Czyli jednak "dasię".

    --
    Mirek