-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!not-for-mail
From: marjan <k...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Date: Sun, 09 May 2010 17:02:44 +0200
Organization: AGH
Lines: 31
Sender: m...@s...agh.edu.pl
Message-ID: <hs6iqk$4lo$1@news.agh.edu.pl>
References: <hs60ip$e9n$1@inews.gazeta.pl> <hs64hh$r76$1@inews.gazeta.pl>
<4be6a52c$0$19183$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089077078111.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.agh.edu.pl 1273417364 4792 89.77.78.111 (9 May 2010 15:02:44 GMT)
X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 9 May 2010 15:02:44 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.9) Gecko/20100423
Thunderbird/3.0.4
In-Reply-To: <4be6a52c$0$19183$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2278463
[ ukryj nagłówki ]W dniu 09.05.2010 14:06, Tomasz Pyra pisze:
> Mam wrażenie że uderzając w ścianę samochody zawsze wyglądają całkiem
> dobrze.
> A to dlatego że standardowe crashtesty robi się ze sporym przesunięciem
> i gnie się asymetrycznie tylko pół samochodu.
> Uderzając w ścianę symetrycznie gnie się cały samochód, a to zapewne
> dobrze wpływa na wytrzymałość.
>
> Wynika z tego tyle, że jeżeli na drodze zderzenie czołowe okazuje się
> nieuniknione, to lepiej walić prosto w tego z przeciwka, niż żeby miało
> zabraknąć np. pół metra przy mijaniu. Tylko ciekawe kto będzie potrafił
> tak pojechać?
No tak by wynikało. Między innymi dlatego uderzenia w słup bywają tak
dramatyczne w skutkach.
Tomek, a powiedz mi jedno, może wiesz. Jak by się do takiego crash-testu
miał samochód z solidną klatką bezpieczeństwa stosowaną w rajdach?
Widziałeś gdzieś symulacje (a najlepiej faktyczne testy) ile takie
rajdówki miałby gwiazdek w EuroNCAP? Tak mnie to zastanawia, bo skoro to
takie bezpieczne, to czemu w cywilnych pojazdach nie jest to stosowane
zamiast pizdyliarda poduszek powietrznych? Jeśli chodzi o estetykę to
nie sądzę aby sporym problem było schowanie tego i zamaskowanie, a nawet
obicie skórą.
--
Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.10 17:19 Robert Rędziak
- 09.05.10 17:09 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 09.05.10 18:09 Papkin
- 09.05.10 18:34 szerszen
- 09.05.10 19:58 Pszemol
- 09.05.10 20:10 Filip KK
- 09.05.10 20:22 szerszen
- 09.05.10 20:26 WS
- 09.05.10 20:27 Filip KK
- 09.05.10 20:31 Rychu
- 09.05.10 20:31 Tomasz Pyra
- 09.05.10 20:45 Tomasz Pyra
- 09.05.10 20:50 Ghost
- 09.05.10 20:51 Ghost
- 09.05.10 21:00 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi