eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyznacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!not-for-mail
    From: marjan <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
    Date: Sun, 09 May 2010 17:02:44 +0200
    Organization: AGH
    Lines: 31
    Sender: m...@s...agh.edu.pl
    Message-ID: <hs6iqk$4lo$1@news.agh.edu.pl>
    References: <hs60ip$e9n$1@inews.gazeta.pl> <hs64hh$r76$1@inews.gazeta.pl>
    <4be6a52c$0$19183$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089077078111.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1273417364 4792 89.77.78.111 (9 May 2010 15:02:44 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 9 May 2010 15:02:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.9) Gecko/20100423
    Thunderbird/3.0.4
    In-Reply-To: <4be6a52c$0$19183$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2278463
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 09.05.2010 14:06, Tomasz Pyra pisze:
    > Mam wrażenie że uderzając w ścianę samochody zawsze wyglądają całkiem
    > dobrze.
    > A to dlatego że standardowe crashtesty robi się ze sporym przesunięciem
    > i gnie się asymetrycznie tylko pół samochodu.
    > Uderzając w ścianę symetrycznie gnie się cały samochód, a to zapewne
    > dobrze wpływa na wytrzymałość.
    >
    > Wynika z tego tyle, że jeżeli na drodze zderzenie czołowe okazuje się
    > nieuniknione, to lepiej walić prosto w tego z przeciwka, niż żeby miało
    > zabraknąć np. pół metra przy mijaniu. Tylko ciekawe kto będzie potrafił
    > tak pojechać?

    No tak by wynikało. Między innymi dlatego uderzenia w słup bywają tak
    dramatyczne w skutkach.

    Tomek, a powiedz mi jedno, może wiesz. Jak by się do takiego crash-testu
    miał samochód z solidną klatką bezpieczeństwa stosowaną w rajdach?
    Widziałeś gdzieś symulacje (a najlepiej faktyczne testy) ile takie
    rajdówki miałby gwiazdek w EuroNCAP? Tak mnie to zastanawia, bo skoro to
    takie bezpieczne, to czemu w cywilnych pojazdach nie jest to stosowane
    zamiast pizdyliarda poduszek powietrznych? Jeśli chodzi o estetykę to
    nie sądzę aby sporym problem było schowanie tego i zamaskowanie, a nawet
    obicie skórą.


    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana
    (e-mail bez cyferek)
    PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: