-
Data: 2021-11-03 18:49:41
Temat: Re: zima idzie, o akumulatorach i kryzysie.
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 03 Nov 2021 15:31:45 +0100, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> W dniu .11.2021 o 14:27 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
>>
>> Ciekawe. Ksenony nie obciazaja znow tak mocno, lampka ma 35W, z
>> przetwornica i postojowymi nie wiem czy sie 10A uzbiera.
> Bo tu nie chodzi o spadek napięcia. Nagrzewnica w klimatyzacji ma 2kW i
> napięcie nie spada.
> Nie wiem po co to ale sobie wydumałem, że to "ochrona" ksenonów i
> wycieraczek "przed czymś" - ale nie wiem przed czym.
> 14.9 ksenonom szkodzi a 14,3 już nie?
Coraz ciekawiej sie robi. Przetwornica do ksenonow ma maksymalne
napiecie 14.5V i musieli obnizyc ? :-)
Ale tych spadkow napiecia bym nie lekcewazyl - grzalka ma stosowny
kabelek, a do ksenonow ... nie trzeba grubego :-)
>> Dzieki, bardzo ciekawe.
>>
>> Ale to jest wykres zalecanego sposobu ladowania przez producenta
>> akumulatora, czy wykres producenta auta/alternatora?
>
> Tem konkretny jest z ładowarki. Ale zapytaj googla o ładowanie AGM i
> wszędzie bedziesz miał takie poziomy napięć.
Tylko to moze byc wykres do "pracy cyklicznej".
Czyli naladowac, rozladowac i znow ladowac.
A w samochodzie ladowanie stale ..
>> No i np mam blisko do pracy ... jak sie nie zdazy zrobic faza bulk, to
>> co nastepnym wlaczeniu ?
>
> Po włączeniu zawsze jest 14.9 (bez znaczenia w jakim stanie jest aku).
To moze nie maja fazy bulk.
> Jak jest naładowany to bardzo szybko w moim aucie przechodzi do 13,7 - ale
I tu sie rodzi pytanie, skad samochod wie, ze akumulator juz
naladowany. Prad monitoruja?
> w impulsach. Napięcie podstawowe to 12,6 i co chwila pik do 13,7. Nie wiem
> czy to doładowywanie - czy jakiś test.
te 12.6 tez ciekawe. IMO - troche malo, jak na naladowany akumulator.
Tzn bedzie sie rozladowywal ... ale moze bardzo malutko, i wystarcza
do podtrzymania stanu "naladowany" bez gazowania.
Bo gazowanie szkodzi ?
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co z Fideltronikiem?
- Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
- stara idea nowe hardware
- Dzwonek gong z transformatorem
- espnow przerywa na jeziorze?
- 8080
- Portowanie CP/M
- radyjko
- Re: Basen i chłodzenie w w wentylacji mechanicznej
- Akumulatory VRLA
- ładowarka zmarła
- Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- nawigacja satelitarna
- SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
Najnowsze wątki
- 2024-07-18 Plaj blokuje usuwanie swoich kontaktów. A to SZMATY
- 2024-07-19 Re: Zgody...
- 2024-07-19 Octavia 2011r vs Audi A3 2007r
- 2024-07-18 ANNA BRYŁKA - RZĄD MANIPULUJE INFORMACJAMI O PODATKACH OD AUT SPALINOWYCH
- 2024-07-19 Co z Fideltronikiem?
- 2024-07-18 Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
- 2024-07-19 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-07-19 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-19 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-19 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-19 Poznań => UX/UI Designer <=
- 2024-07-19 Łódź => Senior PHP Developer <=
- 2024-07-19 Ryga => Junior NOC Engineer <=
- 2024-07-19 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-07-19 Warszawa => International freight forwarder <=