eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikazima idzie, o akumulatorach i kryzysie. › Re: zima idzie, o akumulatorach i kryzysie.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <0...@g...com>
    <6176ea88$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <61779939$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <a5d7h6bf52c8$.2duffmtefdsp$.dlg@40tude.net>
    <b...@g...com>
    <61791b4e$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <61792978$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <1sdf1hilsnzq4.545kh1ioek45$.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <rvnbef1fwzkw.148l3g9lxhf5o$.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    In-Reply-To: <o...@l...harvard.local>
    Subject: Re: zima idzie, o akumulatorach i kryzysie.
    Date: Wed, 3 Nov 2021 14:27:55 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 62
    Message-ID: <61828e5c$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1635946076 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 537 82.143.187.50:52919
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4057
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:768105
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o...@l...harvard.local..
    .
    W dniu .11.2021 o 07:33 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
    > On Tue, 02 Nov 2021 18:09:50 +0100, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    >> W dniu .11.2021 o 10:33 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
    >>>> -jak to ladowanie do 15,0V wplywa na akumulator AGM - one chyba
    >>>> tez
    >>>> nie lubia gazowania ?
    >>
    >>> W moim aucie AGM ładowany jest standardowo napięciem 14,9V. Takie
    >>> jest
    >>> napięcie w instalacji zaraz po rozruchu zimnego silnika (aż do
    >>> zakończenia ładowania).
    >>> Co ciekawe jak włączę ksenony lub wycieraczki (tylko te dwa
    >>> odbiorniki) to napięcie spada do 14.3V
    >
    >> A jak mierzysz? Bo to moze byc tak, ze mierzysz w obwodzie, ktory
    >> zasila te dwa odbiorniki ..

    >W garażu, multimetrem na zaciskach akumulatora. Potwierdzone
    >wielokrotnie.

    Ciekawe. Ksenony nie obciazaja znow tak mocno, lampka ma 35W, z
    przetwornica i postojowymi nie wiem czy sie 10A uzbiera.

    >>> Jak się akumulator naładuje - to mam napięcie w instalacji 12,6V i
    >>> co
    >>> minutę mam "pik" do 13,7V.
    >
    >> Ciekawe.
    >
    >>> Po załączeniu start-stop i uruchomieniu silnika następuje szybkie
    >>> ładowanie i napięcie rośnie na chwilę do 15,2V.
    >>
    >>> Wg producenta AGM mogą być ładowane napięciem 15,6V.
    >
    >> ale chyba nie dlugotrwale?

    >Nie, tutaj masz wykresik, który odzwierciedla poziomy napięcia w
    >moim aucie.
    >https://motocieslik.pl/wp-content/uploads/2020/06/C
    harakterystyka-%C5%82adowania-akumulator%C3%B3w-typu
    -AGM.jpg

    Dzieki, bardzo ciekawe.

    Ale to jest wykres zalecanego sposobu ladowania przez producenta
    akumulatora, czy wykres producenta auta/alternatora?
    Bo ciekawy jest ten pierwszy okres BULK - limit pradu ... musieliby
    jakos aktywnie sterowac alternatorem i jeszcze mierzyc prad ladowania
    aku.
    W sumie - czemu nie, mozna i tak.

    A jak jeszcze mialbys swiatla i wycieraczki podlaczone pod zaciski
    aku, a reszta pod zaciski alternatora, to moze i ten spadek napiecia
    by sie dal wytlumaczyc.
    Tylko co wtedy - kompensacja poboru pradu swiatel i wycieraczek ?

    No i np mam blisko do pracy ... jak sie nie zdazy zrobic faza bulk, to
    co nastepnym wlaczeniu ?

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: