    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zasilanie 12V i 9V
    Date: Mon, 23 Mar 2009 18:28:57 +0000 (UTC)

    entroper napisał:

    > Akurat kiedyś była potrzeba zasilenia modemu telefonicznego AC z DC
    > i niestety d.., bo z AC było wytwarzane m.in. -12V do RS232.

    Mój widać był z tych lepszych, bo działał.

    > Sam wiesz, że takie wspólne zasilanie jako koncepcja brzmi ładnie
    > ale wyjść może różnie. Uważam, że sam fakt walania się za szafą
    > kilku zasilaczy nie jest dobrym pretekstem do zepsucia czegoś co
    > przynajmniej działało :)

    Uważam, że fakt istnienia bałaganu i plątaniny przewodów jest dobrym
    pretekstem do zrobienia porządku, a przynajmniej zastanowienia się
    nad tym. Koncepcja brzmi na tyle ładnie, że byłbym skłonny nawet do
    poniesienia pewnych strat w sprzęcie, byle dała się ona zrealizować.
    Ale nie było mi to dane -- nigdy mi się nic nie zepsuło od zmiany
    zasilacza.

    Teraz zresztą często tak się robi, że wiele urządzeń sieciowych
    (routery, switche, accespointy, kamery itp), nawet gdy są rozproszone
    na znacznym obszarze, zasila się z jednego centralnego zasilacza.
    Nie wykluczam nawet, że ci co projektowali mostki prostownicze na
    wejściach takich urządzeń, mieli na uwadze zabezpieczenie przed
    omyłkową zamianą przewodów w skrętce.

    --
    Jarek