  • 61. Data: 2010-01-04 17:50:27
    Temat: Re: zamiast lustra
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > mialem ten aparat, jest on calkiem "fajny" - ale tylko jako zaawansowany
    > kompakt - pisalem juz jego recenzje na grupie, nie chce mi sie jej szukac -
    > ale streszcze:
    >
    > - do lustra sie toto nie umywa

    zalezy do ktorego?

    c450d bil na glowe precyzja ostrzenia.
    a bez ostrosci nie ma zdjecia.

    > - szumy - powyzej 200 ISO - tragedia - w zasadzie to jest aparat na
    > sloneczne dni

    dla przysl 3,2 ekw 420 mm masz na lustra obiektywy amatorskie o
    jasnosci 5,6 lub 6,7

    oznacza to ze przy 3,2 iso 200 masz tak jak na 6,7 iso 800.
    jesli dodasz do tego b skuteszny stabilizator , a ten nie posiada
    kazdy obiektyw w lustrze o tej ogniskowej to masz na iso 200 i przysl
    3,2 takie warunki jak dla lustra na iso 1600 albo 3200 - a tu juz
    rachunek jest oczywisty tylko ze na korzysc panasonica.
    zeby bylo lepiej musisz zainwestowac kupe kasy w dslr i odpowiedni
    obiektyw

    > - wasko z szerszego konca...
    do wyminionych zastosowan wystrcza , najczesciej mozna zrobic zdjecia
    panoramiczne .
    no i oczywiscie wasko z dlugiego konca - co jest zaleta jesli trzeba
    cos przyblizyc jakis detal . np groznego psa z bepiecznej odleglosci.

    sprzet ktory bezapelacyjnie w kazdej sytuacji POZA podroza jest
    lepszy od tego FZ50 kosztrowal mnie ok 16 000 pln i na wadze daje 4,8
    kg. - za to juz mozna kupic samochod na pare kilka lat, podejrzewam ze
    aparat zuzyje sie wczesniej.

    > nie jestem zawodowcem, raczej poszukujacym amatorem - ale nawet na moje
    > potrzeby FZ50 nie wystarczal.

    moim zdaniem wiele zadan zawodowych mozna wykonac tym aparatem -
    lepiej , szybciej i taniej niz tanim dslrem.

  • 62. Data: 2010-01-04 17:54:19
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl>
    napisał w wiadomości news:1k3lumvhb407m.8gangbcg99nz.dlg@40tude.net...

    > Zakończyć zbędne roztrząsanie tego co by było gdyby. Poprawiłeś i jest OK.

    W temacie terminacji - czy zamierzasz na tej grupie napisac kiedykolwiek
    cokolwiek merytorycznego, czy tylko uwagi na temat konfiguracji czytnikow
    news ? Nieliczna czesc grupowiczow, ktora jeszcze Ciebie nie umiescila w KF,
    czeka na odpowiedz.

    zul

  • 63. Data: 2010-01-04 18:05:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Jan., 18:54, "085" <z...@g...pl> wrote:
> [...]
    > news ? Nieliczna czesc grupowiczow, ktora jeszcze Ciebie nie umiescila w KF,

    libiszewskim sie nie przejmuj.
    to ewidentny troll.
    czy widziales zeby kiedykolwiek cos rozsadnego napisal o fotografii ?
    nie bardzo moze porozmawiac o komputerach bo tam ginie wsrod fachowcow
    to probuje trollowac o cyfrze.

  • 64. Data: 2010-01-04 18:14:13
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "085" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > nie jestem zawodowcem, raczej poszukujacym amatorem - ale nawet na moje
    > potrzeby FZ50 nie wystarczal

    dodam jeszcze, ze moje wymagania stawiaja mnie na granicy miedzy kompaktem a
    lustrem - w swojej jednostce strazy pozarnej jestem odpowiedzialny rowniez
    za dokumentowanie dzialan ratowniczo-gasniczych - jezeli tylko sytuacja
    taktyczna umozliwia wylaczenie z bezposrednich dzialan jednego ze strazakow,
    wowczas mam za zadanie sporzadzanie rzeczonej dokumentacji.

    wymagania co do sprzetu mozna strescic najprosciej: male jak kompakt, dobre
    jak lustro :]

    poniewaz zadne typowe lustro nie miesci sie pod ubranie bojowe bez
    utrudniania ruchow, na moje potrzeby pozostalo to... :)

    http://img519.imageshack.us/i/image00001w.jpg/
    noc ? szumy ? nie dokuczaja

    http://img442.imageshack.us/i/image00004.jpg/
    szeroki kat ? wystarcza...

    http://img710.imageshack.us/i/image00002i.jpg/
    a czasem trzeba polepic...

    http://img682.imageshack.us/i/image00003u.jpg/
    pod slonce tez daje rade...

    http://img697.imageshack.us/i/image00005kj.jpg/
    nawet w kanale :)

    p, zul

  • 65. Data: 2010-01-04 18:16:34
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2010 18:54:19 +0100, 085 napisał(a):

> [...]
    > news ? Nieliczna czesc grupowiczow, ktora jeszcze Ciebie nie umiescila w KF,

    Poprawiłeś już MIME, czy z XX YY zakładasz grupę wzajemnej adoracji
    uważając że skoro u ciebie jest wszystko OK to innych można mieć gdzieś?

  • 66. Data: 2010-01-04 18:17:01
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2010 10:05:50 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

> [...]
    > czy widziales zeby kiedykolwiek cos rozsadnego napisal o fotografii ?
    > nie bardzo moze porozmawiac o komputerach bo tam ginie wsrod fachowcow

    Wazelinkę wam dać?

  • 67. Data: 2010-01-04 18:21:52
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...

    > c450d bil na glowe precyzja ostrzenia.
    > a bez ostrosci nie ma zdjecia.

    ha!

    > dla przysl 3,2 ekw 420 mm masz na lustra obiektywy amatorskie o
    > jasnosci 5,6 lub 6,7

    ale tego nie mozna ot tak przeliczyc - podobnie jak glebia ostrosci przy f 4
    w kompakcie (mala matryca) i f 4 w lustrze (duza matryca) to nie jest ten
    sam otwor wzgledny (w kontekscie powierzchni, na jaka pada swiatlo)

> [...]
    > lepszy od tego FZ50 kosztrowal mnie ok 16 000 pln i na wadze daje 4,8
    > kg. - za to juz mozna kupic samochod na pare kilka lat, podejrzewam ze

    a to racja :)

    > moim zdaniem wiele zadan zawodowych mozna wykonac tym aparatem -
    > lepiej , szybciej i taniej niz tanim dslrem.

    fakt - jest znacznie bardziej uniwersalny... tylko te szumy :(

    sa tez tematy, do ktorych pozostaje _raczej_ lustro - FZ50 jest calkiem
    calkiem, ale lag to lag - polemizowalbym z Twoim twierdzeniem, ze FZ50
    ostrzy szybciej od c450d. C450D w rekach nie mialem, mialem za to przez 10
    dni C400D - ostrzyl szybciej, mimo ze to tylko canon ;)))

    p, zul

  • 68. Data: 2010-01-04 18:29:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtekk" <u...@w...pl> napisał
    >Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    >wiadomości
    > To fakt. Tu jest przepaść.

    No, jak widac po serii np mikro 4/3 sa szanse na taka sama matryce.

    > Czasami tak, czasami nie. Lustrzanki raczej nastawione są na
    > zewnętrzne lampy
    > błyskowe, tak więc wbudowana lampa jest często szczątkowa. Do
    > tego jeszcze moc
    > lampy można nadrobić wysokim ISO.

    Ale do lustrzanki mozna ta lampe dolozyc.
    A w kompacie - kombinuj szyne/uchwyt, fotocele do wyzwalania, ustaw
    ja na nie wiadomo ile blyskow .. i skonczy sie tak ze zostaje
    wbudowana i nawet mimo wysokiego ISO dalej niz na 2m nie starcza
    :-(

    > Też mniejsze rozmiary, a w związku z tym mniejsze baterie.
    > Ale jak da się wycisnąć 400-500 fotek, to jest akceptowalne
    > zużycie :)

    Ale nie tylko o ilosc fotek chodzi, tylko czy ile kompletow baterii
    trzeba zmienic przez 8h impreze jesli sie ciagle ma aparat "w
    pogotowiu".

    > Nawet z pre-focusem, lub z ręczną ostrością jest wolniejsza
    > reakcja w
    > kompaktach. To nie z focusa wynika. Obstawiam, że winę ponosi
    > permanentny live
    > view w kompaktach - przed zrobieniem fotki trzeba zresetować
    > matrycę i stąd opóźnienie.

    Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze to sie robi elektronicznie i
    szybko ..

    J.

  • 69. Data: 2010-01-04 18:40:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > ale tego nie mozna ot tak przeliczyc

    mozna zawsze za wyjatkiem zdjec obiektow szybko sie poruszajacych ( np
    sport) w warunkach niedostatku swiatla.

    - podobnie jak glebia ostrosci przy f 4
    > w kompakcie (mala matryca) i f 4 w lustrze (duza matryca) to nie jest ten
    > sam otwor wzgledny (w kontekscie powierzchni, na jaka pada swiatlo)

    duza GO jest czesciej zaleta niz wada , choc bywaja wyjatki.
    jesli sie koniecznie chce za omoca akurat tej hybrydy mozna dostac tez
    i mala GO na ekw 420 mm.
    Mozna tez ratowac sie obrobka w komputerze - to nie jest dokladnie to
    samo , ale w wielu sytuacjach wystarcza na wyodrebnienie motywu z tla.

    przyslona f4 w kompakcie i przyslona f4 w aps to ten sam otwor
    wzgledny 1:4

    to moze byc rozna srednica zrenicy wejsciowej w zaleznosci od
    roznych ogniskowych.

    > fakt - jest znacznie bardziej uniwersalny... tylko te szumy :(

    na 80 albo 100 iso w warunkach dostatecznego oswietlenia np lampa
    blyskowa i na potrzeby zdjec prezentowanych w sieci problem szumow
    nie wystepuje.
    To sa warunki w ktorych powstaje dzisiaj najwiecej zdjec zawodowych .

> [...]
    > ostrzy szybciej od c450d. C450D w rekach nie mialem, mialem za to przez 10
    > dni C400D - ostrzyl szybciej, mimo ze to tylko canon ;)))

    podepnij obiektyw do c450d o tym samym kacie widzenia np
    odpowiadajacym 420 mm to zobaczysz o ile szybciej ostrzy fz50
    ( motor USM - prawdziwy). To ze dslr wyostrzy, wcale nie oznacza
    jeszcze ze zrobil to prawidlowo.

  • 70. Data: 2010-01-04 19:40:24
    Od: "tomekk" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:hhsj3p$4vl$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Błędem jest brak deklaracji kodowania w nagłówku posta, śmieci w poście są
    > tylko wynikiem. Ty taką deklarację masz, osoby którym zwróciłem uwagę nie
    > mają.

    Hej, a dla czego do licha nie załatwiłeś tego z kolegą na priva?
    tomekk