  • 51. Data: 2010-01-04 14:11:03
    Temat: Re: zamiast lustra
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-04 14:53:08 +0100, mt <t...@i...pl> said:

    > Przecież nie napisałem, że zawsze będzie tak samo i że zawsze można
    > zastąpić lustro kompaktem. Napisałem, że może być tak, że efekty nie
    > będą się różnić, ale to zależnie od warunków fotografowania, których
    > nie znamy do końca.

    To ja mam jakiegoś pecha, bo przy ruchomych obiektach nigdy na takie
    warunki nie trafiam...

    de Fresz

  • 52. Data: 2010-01-04 14:42:09
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Zwłaszcza tych z matrycą 1/2.3... :-P
    W znacznie mniejszym zakresie niż w lustrzankach, ale da się.

    > A nawet i M. Wiele to na GO nie pomaga.
    Jednak przysłona ma wpływ na głębie ostrości. Zakres zmian nie jest tak duży jak
    w lustrzance, ale jest i da się to w praktyce wykorzystać.

    > W teorii. I może niektórych syntetycznych testach. W praktyce - ogromna.
    Zależy od sytuacji. Mam lustro D50 i hybrydę Lumix FZ38. Przy bardzo ruchliwych
    obiektach faktycznie lustrzanka zauważalnie szybciej łapie ostrość. Na bardziej
    statycznych obiektach jest podobny czas. Przy robieniu zdjęć z prefocusem
    różnicy w opóźnieniu nie ma.

    > Ile znasz takich kompaktów?
    Te nowsze, gdzie wchodzi 4xAA lub odpowiednio duży dedykowany akumulator. Wizjer
    jest tu dodatkowym atutem.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 53. Data: 2010-01-04 15:06:02
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:hhsqng$e5o$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Jeśli zwrócenie uwagi, że masz błędnie ustawiony czytnik uważasz za
    > prowokacyjne, to nie mam więcej pytań. Dobrze że nic o chamstwie nie
    > napisałem...

    Uważasz, że nie zaznaczona w opcjach funkcja MIME jest objawem chamstwa?

    > Kupa osób ma nieprawdziwe adresy w nagłówkach i z zasady nie odpisuję na
    > te adresy bez wcześniejszej konsultacji, że w ogóle warto.

    Kupa kupą ale Ty zwracałeś uwagę mnie, a nie kupie. Nieważne.

    > No i doskonale. Tylko nie rozumiem, dlaczego inni napisali że
    > niepotrzebnie się o to pieklę? Skąd się myślisz ten śmietnik wziął?

    To co ja mam teraz zrobić? Założyc nowy temat czy dalej grzebac w tym
    śmietniku? :-)

    Format komputera robiłem z rok temu. To błędne ustawiemie mime jest pewnie
    od tego czasu. Jestes pierwszą osobą od roku której to przeszkadzało.
    Wszystcy inni odczytali amoje newsy a tylko Ty nie potrafiłes odczytać. Nie
    napisałeś na temat bo nie dało sie odczytać - Twoje słowa.

    Koncze i wracam do temaku hybrydy.

    Pozdrawiam
    zorro

  • 54. Data: 2010-01-04 15:21:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Jan., 11:44, "zoor" <ciapka@.wp.pl> wrote:
    > Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w
    wiadomościnews:hhsh49$3bc$1@nemesis.news.neostrada.p
    l...

    > Tak, powodem sprzedaży jest kasa, a raczej jej brak.
    >
    > Kiedys robiłem fotki kompaktem i najbardziej przeszkadzała mi w nim zwłoka
    > (od nacisniecia do pstryknieciamijało tak dużo czasu, że pies potrafił 2
    > razy zmienic pozycje). Dopiero po zakupie lustra zobaczyłem dodatkowe plusy
    > takie jak GO, akceptowalne wysokie iso, zalety raw.
    >
    > Nie ma kompaktu typu hybryda, ktory byłby zblożony czasem reakcji do lustra?
    > Jakis Fuji np?
    >
    > Pozdrawiam
    > zorro

    oczywiscie ze sa .

    jesli cenowo do 1000 zl to ja kupilem uzywanego pamasonic fz50-
    hybryde. zakup uzywanego jest zawsze ryzykiem - w moim przypadku
    trafilem na aparat funkcjonujacy bez zarzutu,

    w zasadzie nie jest wolniejszy przy wyzwoleniu od lustra , tzn jest
    jakas zwloka , nieznaczna , to ulamki sekundy, za to ostrzy szbciej.
    jest za to wyraznie wolniejszy w serii.

    ale zoom 12 krotny , dobrze skorygowany - kompensuje wszystko .

    jakosciowo na potrzeby sieci , wydruku widokowki zdjecia nie
    odroznienia od aps -c pod warunkiem dobrego swiatla.
    roznice w szumach wychodza jesli jest ciemnawo.

    jesli kupisz uzywany to sadze ze bedziesz zadowolony jak ja . wysokie
    iso trzeba zapomniec , ale ma za to jasny bo 2,8 -3,2 (ekw 420mm !!! )
    obiektyw. Powyzej 200 iso nie wychodzilem .

  • 55. Data: 2010-01-04 15:38:50
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-04 15:42:09 +0100, "Wojtekk" <u...@w...pl> said:

    > W znacznie mniejszym zakresie niż w lustrzankach, ale da się.

    W realnych sytuacjach to "da się" powinno być uzupełnione o "niekiedy,
    jeśli wogóle".

    > Jednak przysłona ma wpływ na głębie ostrości. Zakres zmian nie jest tak
    > duży jak w lustrzance, ale jest i da się to w praktyce wykorzystać.

    Jest to tak łatwe i wygodne, że aż prawie nieużywalne.

    > Zależy od sytuacji. Mam lustro D50 i hybrydę Lumix FZ38. Przy bardzo
    > ruchliwych obiektach faktycznie lustrzanka zauważalnie szybciej łapie
    > ostrość.

    To nie jest tylko kwestia ostrości, ale i opóźnienia na naciśnięcie
    spustu oraz częstotliwości pudłowania w średnich warunkach
    oświetleniowych (nawet nie bardzo słabych).

    > Na bardziej statycznych obiektach jest podobny czas. Przy robieniu
    > zdjęć z prefocusem różnicy w opóźnieniu nie ma.

    Mam zupełnie odmienne doświadczenia. Ale może to kwestia wymagań,
    zwłaszcza przy fotografii niepozujących obiektów.

    > Te nowsze, gdzie wchodzi 4xAA lub odpowiednio duży dedykowany akumulator.
    Które konkretnie?

    > Wizjer jest tu dodatkowym atutem.

    Wizjer w kompaktach jest paskudnym kompromisem pomiędzy "jest wogóle" a
    użytecznością, mocno w kierunku tego pierwszego.

    de Fresz

  • 56. Data: 2010-01-04 15:59:36
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Dziękuje Wszystkim za opinie, bardzo sie przydały. No może poza tym, że
    będę bardzo żałował lustra :-(.

    Padło już kilka propozycji:
    Panasonik G1,
    Panasonik Lumix FZ 38
    Panasonik Lumix 50

    Dzieki, oczywiście będę bardzo brał je pod uwagę.

    Zwróciłem jeszcze uwagę na takie aparaty:
    Sony R1
    FUJI S200
    FUJI S100
    FUJI S9600
    Casio Exilim EX-F1 (60 klatek/s - a kompakt)

    Nie wszystkie juz produkowane, ale to nie szkodzi.

    A może jest jeszcze cos innego godnego uwagi?

    Pozdrawiam
    zorro

  • 57. Data: 2010-01-04 16:08:50
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

> [...]

    > wogóle".

    > Jest to tak łatwe i wygodne, że aż prawie nieużywalne.
    W moim aparacie jest to równie łatwe i wygodne jak w lustrzance.

    > To nie jest tylko kwestia ostrości, ale i opóźnienia na naciśnięcie spustu
    > oraz częstotliwości pudłowania w średnich warunkach oświetleniowych (nawet nie
    > bardzo słabych).
    Po złapaniu ostrości następne opóźnienia są prawie bez znaczenia.
    Jeśli chodzi trafność ekspozycji, to tak samo jak w lustrzance, trzeba wiedzieć
    na co wycelować. Można wybrać sposób pomiaru i pomiary są powtarzalne.

    > Mam zupełnie odmienne doświadczenia. Ale może to kwestia wymagań, zwłaszcza
    > przy fotografii niepozujących obiektów.
    Być może.

    > Które konkretnie?
    Mój FZ38 tyle wyrabia. Inne nowe hybrydy mają podobne parametry techniczne więc
    przypuszczam, że są wstanie podobnie wytrzymać.

    > Wizjer w kompaktach jest paskudnym kompromisem pomiędzy "jest wogóle" a
    > użytecznością, mocno w kierunku tego pierwszego.
    Mam wizjer z LCD. Używam częściej niż ekranika. Mam wrażenie że tak jest
    stabilniej :-)

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 58. Data: 2010-01-04 16:12:28
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Jan., 16:59, "zoor" <ciapka@.wp.pl> wrote:
> [...]
    > Casio Exilim EX-F1 (60 klatek/s - a kompakt)
    >
    > Nie wszystkie juz produkowane, ale to nie szkodzi.
    >
    > A może jest jeszcze cos innego godnego uwagi?

    zwroc uwage na pewien szczegol konstrukcyjny
    o szybkosci z jaka mozesz robic zdjecia decyduje nie tylko czas zwloki
    od wcisniecia spustu do wyzwolenia migawki.
    w kompaktach potwornie duzo czasu kosztuje zmiana ogniskowej jesli
    naped elektryczny.
    wyminiony przeze mnie fz 50 ma reczna zmiane zooma i nastawe ostrosci.
    w praktyce pracujeprzy zdjeciach pojedynczych tak szybko jak
    lustro , wolniej przy zdjeciach seryjnych.
    wystepuje pewna paralaxa czasowa , ale mozna ja wyczuc.

    w sumie wybieralbym do zastosowan o ktorych mowisz - a wiec mobilny
    motyw na 4-rech lapach aparat z recznymi pierscianiami zooma i
    ostrosci.
    te kompakty z nastawa automatyczna sa moim zdaniem nieprzydatne dla
    motywowo ruchliwych ze wzgledu na wolne nastawy.

  • 59. Data: 2010-01-04 16:35:58
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

[...]

    mialem ten aparat, jest on calkiem "fajny" - ale tylko jako zaawansowany
    kompakt - pisalem juz jego recenzje na grupie, nie chce mi sie jej szukac -
    ale streszcze:

    - do lustra sie toto nie umywa
    - szumy - powyzej 200 ISO - tragedia - w zasadzie to jest aparat na
    sloneczne dni
    - wasko z szerszego konca...

    nie jestem zawodowcem, raczej poszukujacym amatorem - ale nawet na moje
    potrzeby FZ50 nie wystarczal

    p, zul

  • 60. Data: 2010-01-04 17:36:39
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2010 16:06:02 +0100, zoor napisał(a):

    > Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    > wiadomości news:hhsqng$e5o$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Uważasz, że nie zaznaczona w opcjach funkcja MIME jest objawem chamstwa?

    Nie, ale gdybym tak napisał wtedy mogłoby być to uznane faktycznie za
    prowokacyjne.

    > To co ja mam teraz zrobić? Założyc nowy temat czy dalej grzebac w tym
    > śmietniku? :-)

    Zakończyć zbędne roztrząsanie tego co by było gdyby. Poprawiłeś i jest OK.

    > Format komputera robiłem z rok temu. To błędne ustawiemie mime jest pewnie
    > od tego czasu. Jestes pierwszą osobą od roku której to przeszkadzało.

    No ale co z tego? Policjant też może być pierwszą osobą, której
    przeszkadza, że ktoś jedzie 200km/h. Czy to oznacza, że taka prędkość na
    naszych drogach jest OK?

    > Wszystcy inni odczytali amoje newsy a tylko Ty nie potrafiłes odczytać. Nie
    > napisałeś na temat bo nie dało sie odczytać - Twoje słowa.

    Pogadaj sobie z XX YY na temat potrafienia.

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer