  • Data: 2021-07-14 20:29:49
    Temat: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.07.2021 o 13:06, ii pisze:

    > Przejścia mają sens. Piesi mogą przechodzić przez jezdnię bez przejścia,
    > wystarczy by go nie było w odległości 100m. Winić należy pasożytów
    > społecznych, to wypaczenie które nie wiadomo z jakiej paki dostaje
    > wczesne emerytury.,

    mają sens przejścia bez pierwszeństwa pieszych, a tylko w newralgicznych
    miejscach z ich pierwszeństwem, jak to ma miejsce w cywilizowanych krajach

    > Ronda zajmują więcej miejsca a skrzyżowania równorzędne są z reguły tam,
    > gdzie tego miejsca mało. Poza tym oczywiście miałoby sens właśnie dla
    > takich skrzyżowań.

    do ronda wystarczy kropka na środku i praktycznie nie zajmuje więcej miejsca

    > Ale, że znaków nie ma czy jak? Bo taka organizacja zwykle jest.

    tak, bez znaków na które trzeba zwracać uwagę

    > Z kim? Wszystkimi co na rondo wjechali? Projektantem ronda?

    ogólnie. Jak ktoś z wewnętrznego pasa zmienia na zewnętrzny to przy
    stłuczce wina jest wspólna. W Polsce zwykle tego co zmienia pas, więc
    ten na zewnętrznym ciśnie i ma taką zmianę pasa w d...

    > Ronda wielopasowe są problemowe. Zmienić to może jedynie ich
    > turbinowość. I wtedy nie potrzeba żadnej współwiny.

    może to zmienić turbinowość lub współwina. Współwina jest dobra, bo
    poprawia bezpieczeństwo na drodze

    Powinno np
    > oznakowanie powstać jakieś by jasno przekazać, że dane skrzyżowanie jest
    > turbinowe i nie trzeba robić nic by bezpiecznie przez nie przejechać.

    > Jakiej "zmiany pierwszeństwa na skrzyżowaniach"?

    domyślne pierwszeństwo górnej części "T", ronda

    > No znaki przypominające powinny być, ale istotnie mogłyby różnić się od
    > wprowadzających. Z drugiej strony znaki informujące o tym jak długo dane
    > ograniczenie będzie obowiązywało. Np brak ograniczenia poza miastem
    > pokazujący ile do najbliższego terenu zabudowanego.

    W UK nie ma czegoś takiego jak teren zabudowany. Jak w terenie
    zabudowanym ma być 30, to stoi znak. Jak nie ma znaku to możesz jechać
    60/70, jak wszędzie

    > Nie bardzo rozumiem wywód. W jaki sposób płacenie oddzielne miałoby
    > rozwiązać problem zalegania na blokowiskach.

    za złom nie warto płacić, więc się oddaje na złom albo trzyma na swoim
    podwórku

    W zasadzie w ogóle nie
    > bardzo ogarniam czemu poruszać problem blokowisk, gdzie akurat miejsca
    > parkingowe mogą mieć swój regulamin uniemożliwiający np pozostawianie
    > więcej niż jednego samochodu bo nie bardzo widzę dlaczego niby ktoś nie
    > mógłby zaparkować jedynego wraka który posiada, tj czym to się różni od
    > parkowania niewraka a jeszcze bardziej czemu miałoby to być bardziej
    > uciążliwe od parkowania wielu pojazdów co jest w zasadzie regułą bo
    > nawet jeśli średnio każdy człowiek używa co najwyżej jeden samochód to
    > niekoniecznie jest jego właścicielem.

    może na nowych osiedlach zamkniętych. Na blokowiskach nie da się tego zrobić

    > No i ... gdzie Ty masz takie zasady o jakich piszesz? Bo ja tu sobie
    > głównie puszczam wodze ... nie tyle fantazji ile intelektu.

    UK

    Lukasz