  • Data: 2013-04-22 02:11:41
    Temat: Re: wskaznik skrecenia, wychylenia
    Od: Jacek Radzikowski <j...@n...spam.com> szukaj wiadomości tego autora

    doktorek wrote:

    > czy ktos moglby mi podsunac jakis prosty pomysl jak zrobic wskaznik
    > wychylenia, skrecenia?
    >
    > mamy galke patrzaca na wprost w pozycji 0. jesli przekrecimy ja w prawo
    > beda sie zapalac po kolei diody po prawej stronie , jesli w lewo to diody
    > po lewej stronie.

    Jak chcesz zrobić tanio to tak jak Ci już zaproponowano: styki na kawałku
    laminatu albo kawałek folii z nadrukowanym enkoderem fototranzystory. Jak
    chcesz zrobić dokładnie, porządnie i trwale to możesz użyć czujników
    magnetycznych, np. AMS: http://www.ams.com/eng/Products/Magnetic-Position-Se
    nsors/Magnetic-Rotary-Position-Sensors

    pzdr.
    j.