    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: woda zamiast plynu chlodniczego
    Date: Thu, 1 Dec 2011 18:27:56 +0000 (UTC)

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Tylko ze 70% roztwor ma jeszcze nizsza, a na polskie warunki z
    > powodzeniem wystarczy 50% (-34C)

    > Ale zniszczysz przy zapalaniu
    >
    > Stosunkowo niewielka domieszka tez chroni silnik, woda sie wymraza w
    > malych krysztalkach, reszta pozostaje plynna, moze sie swobodnie
    > przemieszczac po silniku i ukladzie.

    > Zapomniales o silniku. 100kg metalu do rozgrzania ?

    > Chyba ze ktos leje wode bo ta mu jednak znika i trzeba dolewac.
    > No i uklad koroduje. I uszczelki gorzej traktowane.
    > No i grudzien juz mamy :-)

> [...]
    zgodzisz. No chyba że od tlenu rozpuszczonego w wodzie. Jak dla ryb w akwarium
    wystarcza to i dla chwilowej korozji też wystarczy. Jak raz ugrzać to tlen
    uwalnia się z wody i potem jak układ szczelny że nie ubywa wody to nie
    koroduje bo nie ma od czego. Kwasek cytrynowy jest bardzo dobry do
    odkamieniania bo on nie tylko kamień rozpuszcza. On również pasywuje metal z
    którym się styka. Pasywowany jest odporniejszy na korozję.