-
Data: 2011-12-01 19:10:59
Temat: Re: woda zamiast plynu chlodniczego
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):
>
> Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> news:jb7p38$fqv$1@inews.gazeta.pl...
> >> 600*100+10*5000 = 110 tys
> >> z glikolem
> >> 600*100+10*2500 = 85 tys.
> >> Nijak nie wychodzi 2x szybciej, różnica jednak może być już zauważalna.
> > dwa razy szybciej było w przybliżeniu. Jak by tak liczyć jak pokazałeś to
> > masz
> > rację. Ale w fazie rozgrzewania najpierw jest grzana głowica. Jak otworzy
> > się
> > termostat to idzie pełny przepływ przez blok.
>
> Hmm, w tym z czym mam okazję grzebać jest mały obieg przez cały silnik i
> duży obieg przez silnik i chlodnicę. Po fazie nagrzewania otwiera się
> termostat powoli puszczając obieg przez chłodnicę. Nie spotkałem się z samą
> cyrkulacją przez głowicę.
>
> >Silnik nagrzewa się o wiele
> > szybciej. Wiem to bo od roku jeżdżę na mieszance ok 90% glikol reszta
> > woda. Co
> > ciekawe pasuje taka mieszanka do jakiegoś wypasionego modelu mercedesa. W
> > zaprzyjaźnionym zakładzie opowiadali że mieli poważne problemy z
> > pzregrzewajacymi się silnikami w samochodach klientów. Receptą było
> > nalanie
> > dedykowanego ( drogiego) płynu. Na wodzie była masakra, na gotowych
> > zwykłych
> > płynach trochę lepiej. Poradziłem im żeby na próbę zrobili taką stężoną
> > mieszankę bo koszt niewielki. I zagrało. Mesie przestały się grzać a im
> > nawis
> > inflacyjny się powiększył bo litr glikolu kosztuje dychę.
>
> Moje informacje są zupełnie sprzeczne z tym co piszesz.
> Glikol ma niższą pojemność termiczną i przy tym/ razem mniejszą przewodność
> cieplną.
> Stąd im wiecej glikolu tym odbieranie ciepła gorsze i właśnie Mercedes nie
> zalecał większej ilości glikolu niż ileś % z uwagi na możliwe przegrzewanie
> układu.
>
> glikol etylenowy 0,26 W/mK
> woda nieruchoma 0,6 W/mK
>
> Widać, że woda przewodzi ciepło 2x lepiej niż glikol.
>
To nie idzie o przewodność a o ciepło właściwe. Czyli o to ile trzeba
dostarczyć energii żeby podnieść temperaturę o 1 stopień. Woda ma prawie dwa
razy większe ciepło właściwe niż glikol. Czyli trzeba dostarczyć prawie wa
razy więcej energii. I ktoś mógłby spytać co wtedy z chłodnicą. Czy wyrobi.
Wyrobi bez problemu bo glikol prawie dwa razy szybciej stygnie niż woda.
Czapka za kapelusz. Woda wolniej się grzeje i wolniej stygnie ale trzeba
dostarczyć i odebrać więcej energii w czasie. Przy glikolu szybciej się grzeje
i szybciej stygnie ale ilość energii jest taka sama jak przy wodzie. Są
samochody co mają obieg jak piszesz ale są i takie co mają inaczej. Książkowe
przykłady to pf125p i Polonez. Silniki praktycznie takie same. Drobna
kosmetyka. W tych dwóch samochodach inne były termostaty i ich obudowy. Szkoda
że już nie ma tych samochodów bo tam wszystko bylo na wierzchu. W 125p było
tak jak piszesz. I grzała się menda niemiłosiernie wolno, nie dotyczy 125p
1300 z pierwszych serii. Bo było tak samo ale szybciej w kabinie było ciepło.
Inaczej zrobili nagrzewanie kabiny. W polonezie po odpaleniu mały obieg to
była głowica, kolektor ssący pompa, i nagrzewnica. Z półtora litra płynu do
ugrzania. A latem jak nagrzewnica była odcięta zaworem to tyle płynu co w
chłodnicy i pompie. latem w oczach było widać jak wskazówka od temperatury
zapieprzała do góry. Dopiero jak zaczynał otwierać się termostat to jeden
zawór w termostacie przełączał obieg w głowicy a drugi otwierał przepływ przez
blok i chłodnicę. A że termostat to element liniowy to zaczynał od bardzo
małych przepływów. Termostat do drugiego systemu różni się od tego prostszego
że ma dwa zaworki uruchamiane jednym siłowniczkiem. Jak się jeden otwiera to
drugi zamyka. Z tym że ten dodatkowy zawór wykorzystuje jakiś element obudowy
termostatu za gniazdo.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.11 19:27 kogutek
- 01.12.11 19:40 Rafał \"SP\" Gil
- 01.12.11 20:51 marcin
- 01.12.11 21:02 marcin
- 01.12.11 23:40 kogutek
- 02.12.11 00:17 Yogi\(n\)
- 02.12.11 09:19 AZ
- 02.12.11 13:25 Ukaniu
- 02.12.11 16:45 kogutek
- 02.12.11 21:46 mkonst
- 02.12.11 22:23 nazgul
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual