  • Data: 2009-05-05 19:39:57
    Temat: Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gargomel" <s...@d...la.la> napisał w wiadomości
    news:gtq1tc$aqc$1@news.wp.pl...

    > haha, w teorii to może i tak, zresztą nie potencjał kopie a różnica
    > potencjałów:O)
    > a co do praktyki to impedancja uziemienia nigdy nie jest zerowa!:O)

    Ale za to jest napięcie i prąd o wartości bezpiecznej.
    Impedancja obwodu ochronnego musi zapewnić w czasie przebicia szybkie
    wyłączenie obwodu oraz wystąpienie potencjału, który nie przekroczy wartości
    bezpiecznej. Mówiąc prościej musi zapewnić wyłączenie obwodu zanim osoba
    zostanie porażona. Jeżeli jest spełniony ten warunek to instalacja jest
    bezpieczna. Wartość prądów płynących poprzez kondensatory w tym przypadku
    powoduje powstawanie tak znikomych potencjałów, ze po prostu są one
    pomijalne i z całą pewnością są bezpieczne.

    > skoro tak sie chwaliłeś znajomością norm i posiadanymi uprawnieniami to
    > powiedz mi co ine podają odnosnie urządzeń III klasy ochronnosci (czyli
    > ochrony poprzez zastosowanie niskich napięć), a takim urządzeniem zasilacz
    > PC od strony niskonapięciowej niewątpliwie powinin być!!!
    > czy przypadkiem normy nie mówią że odnośnie połączeń ochronnych, że
    > urzdzenia takie nie powinny umożliwiać połaczenia z przewodem
    > ochronnym?:O)
    > i jak myślisz dlaczego?:O)

    Powiem krótko - piszesz głupoty.
    Zasilacze komputerów stacjonarnych nie są w III klasie ochronności i nie
    mają nic wspólnego z tą klasą. Nie są też nawet w II klasie ochronności.
    Nie myl pojęć, bo to, że dane urządzenie zasilane jest obniżonym napięciem
    nie jest jednoznaczne z tym, że posiada III klasę ochronności.