  • Data: 2009-05-09 10:25:14
    Temat: Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
    > Jeżeli mamy różnicówkę, która wyłącza obwód po przekroczeniu 30mA
    > upływności z L do PE , a załóżmy, że poprzez kondensatory i warystory mamy
    > upływność powiedzmy 10mA to jaki prąd upływu przepływający przez ciało
    > człowieka lub poprzez zwarcie spowoduje wyłączenie różnicówki ?

    widzisz, że jak do sieci masz podłączone kilka, albo całą masę tak zwanych
    chińskich odbiorników elektrycznych typu zasilacze PC, to nprąd upływu wcale
    nie wynosi 10mA, ale znacznie przekracza nawet 30mA, więc tak zwani
    elektryzy z "prawnieniami" podłączają przewymiarowane różnicówki żeby
    wszystko siakoś działało:O(powiedzmy100mA), więc jak prąd upływu w takiej
    sieci wynosi powiedzmy 50mA, a różnicówka będzie 100mA, to nawet jak przez
    porażonego popłynie30mA to się nie wyłączy (a w chwili gdy siejące
    urządzenia będą akurat odłaczone, to nawet prąd rażący 80mA nie wyłączy
    różnicówki), wszystko w temacie!:O)

    > Ale jest. Po stronie wtórnej napięć, wspólny przewód "masy" dla wszystkich
    > napięć jest połączony z obudową zasilacza oraz obudową całego komputera, a
    > te z obwodem ochronnym PE.
    > Zatem mamy I klasę ochrony, a nie III i nieistotne jest to, że napięcia po
    > stronie wtórnej są obniżone.

    i ty się publicznie chwalisz posiadanymiuprawnieniami elektrycznymi?:O(
    właśnie w takich dyskusjach wychodzi jacy to fachowcy w polsce posiadają
    wszelkiej maści uprawnienia:O(

    urządzenie klasy I zapewnia bezpieczeństwo przez uziemienie wszystkich
    części przewodzących dostępnych (a w zasilaczu nie masz uziemionych wyjść
    niskonapięciowych, które są dostępne)
    urządzenie III klasy zapewnia bezpieczeństwo przez zastosowanie napięć
    bezpiecznych, a takie zasilacz PC zapewnia), więc nie mąć, bo robisz z
    siebie pośmiewisko!:O(

    > Większość zasilaczy nawet tych wtykanych do gniazdek bez bolca ochronnego
    > posiada co najwyżej II klasę ochrony.

    w tych zasialczach po pierwsze masz galwaniczną separację, po drógie
    izolację wzmocnioną, a po trzecie są tak skonstruowane ze nie masz nawet
    kontaktu z częścią niskonapięciową (poza jednym potencjałem)

    > Jeżeli chodzi o klasę III to stosuje się ją zasadniczo tylko do urządzeń
    > zasilanych bateryjnie lub akumulatorowo, których napięcie jest bezpieczne.
    > Aby urządzenie zasilane zasilaczem sieciowym mogło spełnić wymagania III
    > klasy ochrony to musi spełnić szereg wymagań, w tym odpowiedni stopień
    > separacji pomiędzy stroną pierwotną, a wtórną napięć. Z całą pewnością
    > takich wymagań nie spełniają zasilacze komputerowe.

    no właśnie, a dlaczego nie spełniają, skoro ich część niskonapięciowa jest
    bezpośrednio dostępna?