  • Data: 2009-04-23 19:18:25
    Temat: Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik gargomel napisał:

    > ale dam ci trochę do myślenia:
    > 1.czy ta mikrofalówka będzie prawidłowo działała gdy ją podepniesz do
    > sieci bez PE?:O)
    > 2. co się stanie w wyniku uszkodzenia przewodu PE w instalacji z taką
    > chińską mikrofalówką?:O)
    Co Ty palisz? Jaka mikrofalówka? Pralka z mikroprocesorem.
    Moim zdaniem będzie działać, bo to jest filtr. Ma filtrować a nie służyć
    bezpieczeństwu przeciwporażeniowemu. Tylko jedno ale - pralka będzie
    siała zakłóceniami w sieć a i sama będzie wrażliwsza na skoki napięcia.
    Filtruje się zakłócenia symetryczne i asymetryczne. To już jest zupełnie
    inna historia, na zupełnie inny wątek.
    Uważasz, że tak się nie robi? Tylko głupi Chińczyk tak robi? Mało
    widziałeś. Popatrz na ten zasilacz:
    http://www.hal.trzepak.net/faq/winxp/zasilacz-atx.gi
    Kondensatory C2 i C3 nie są przypadkiem podłączone do masy/uziemienia?
    Bez styku ochronnego w gniazdku obudowa będzie kopała ale bez zbyt
    dużego prądu, więc i zagrożenia. Od tego się zresztą cały ten wątek zaczął.
    No dobra - koniec
    Maciek
    P.S.: Pralka, to Siemens i raczej nie made in China.