  • Data: 2009-04-29 20:18:40
    Temat: Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik gargomel napisał:
    > ja bym go tak zaprojektował żeby napięcie sieciowe było galwanicznie
    > odseparowane zaruwno od PE jak i od napięć niskich i tyle w temacie,
    > kondensatory w niczym nie przeszkadzają, tylko ich sposób podłączenia:O)
    Muszę poszukać ale chyba na schematach zasilaczy TV (nie mają uziemienia
    do sieci) jest też ten układ kondensatorów, podłączony przez jeden
    dodatkowy, szeregowy do masy TV. Nie gorącej, tylko tej ogólnej, np.
    łączonej z głowicą. Kondensator ma oznaczenie znakiem bezpieczeństwa i
    jest na parę tysięcy woltów. Pewnie producent liczy na dobre połączenie
    ekranu kablówki? Jakiś powód musi być. Z sympatii tego nie wstawiają.
    Też pewnie reaktancja nie przekracza normy ale kop jest z samego nagłego
    rozładowania pojemności. Właśnie TV ostanio mnie kopią i nic innego :-).
    Wystarczy zetknięcie z gniazdem anteny w TV palcem jednej ręki a w
    drugiej wtyczka anteny. Nic groźnego ale pobudza krążenie :-) Ciekawe
    jak na o regują ludzie z rozrusznikami? Widocznie nie jest aż tak
    groźnie, jak wyczuwalne, bo byłyby sensacyjne programy w TV.
    Maciek