  • Data: 2009-05-01 14:24:34
    Temat: Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Maciek" napisał:
    > Sam doszedłem do przyczyn kopania gniazda antenowego w TV.
    > Teraz pomyśl - masz kineskop, który się elektryzuje, od tyłu, zewnętrzna
    > powierzchnia jest pokryta grafitem. Wokoło idzie po graficie plecionka,
    > podłączona do masy TV. Gniazdo głowicy w.cz. też jest na masie.

    przyczyna jest prosta, brak separacji sieci od reszty bebechów i to
    wszystko:O)

    > Cały TV jest odseparowany od otoczenia. Monitory mają trzeci przewód we
    > wtyczce ale TV nie. Na ogół, bo od takiego pytania zaczął się ten
    > przydługi wątek. Lepiej by było jednak mieć to uziemienie,

    no właśnie się okazuje ze jednak te zasilacze TV są o niebo lepiej
    skonstruowane od komputerowych, dzięki odseparowaniu nie odbiornik nie sieje
    prądów do uziemienia:O)
    natomiast pozostaje nadal problem separacji, jak to wyeliminują to i tv nie
    będzie kopać:O)

    > Zupełnie inna historia jest związana z działaniem pojemnościowego
    > dzielnika napięcia i pojawieniem się 110V na uziemieniu we wtyczce
    > zasilacza. To tak nie kopie.

    jesteś w małym błędzie bo patrząc na schemat zasilacza nie widzisz schematu
    sieci zasilającej, a jak zobaczysz że w paru ich rodzajach N jest zwarte z
    PE, więc o żadnym dzielniku tu nie ma mowy, ale wyłącznie o impedancji
    ograniczającej prąd z sieci:O(