  • Data: 2009-04-28 19:46:53
    Temat: Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Maciek" napisał:
    > Zlituj się - na schemacie stoi jak wół - C2 i C3 mają po 4,7nF.

    ok, mój błąd, zerknąłem na inny schemat tandety, więc wychodzi że jednak te
    minimum 0.5Moma normy spełnia (akurat ten schemat, ale pewnie nie większość
    dostępnych na rynku zasilaczy)

    przy okazji zauważyłem jeszcze jeden istotny problem: brak galwanicznej
    separacji napięć wysokich i niskich (teraz dokładnie rozumiem jak to mozliwe
    że jak dotnkąłem palcem jakiegoś złącza w kompie to mnie tak kopło że z
    krzesła spadłem i bolec ochronny w gniazdku nic tu nie pomógł)

    > prądu upływu. Interesuje mnie jak byś ten zasilacz przeprojektował, żeby
    > kondensatory C2 i C3 nie były potrzebne? Będzie jakiś pożytek z dyskusji.

    ja bym go tak zaprojektował żeby napięcie sieciowe było galwanicznie
    odseparowane zaruwno od PE jak i od napięć niskich i tyle w temacie,
    kondensatory w niczym nie przeszkadzają, tylko ich sposób podłączenia:O)