  • Data: 2010-01-30 23:09:14
    Temat: Re: termostat
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > muszę trochę pojeździć, czy Ktoś może mi powiedzieć czy można jeździć
    > bez korka na zbiorniku płynu chłodzącego?

    Nie. Uklad jest cisnieniowy. Jesli korek jest uszkodzony, albo go nie ma
    to nieuniknione sa klopoty. Ogolnie rzecz biorac, korek z reguly jest
    zaworem, ktory powyzej pewnego cisnienia sie "otwiera". To cisnienie
    OIDP wynosi ok 1.1-1.2Bar. Jesli go nie masz, to temperatura wrzenia
    spada i istnieje prawdopodobienstwo zagotowania juz przy 100stC. Jesli
    cisnienie w ukladzie jest prawidlowe, to temperatura wrzenia wzrasta. W
    Oplu Corsa B 1.4 np. wentylator chlodnicy zalacza sie przy 102stC.

    > swoją drogą petrygo to chłam... gdyby nie miał temperatury zamarzania
    > -35 to bym go wywalił... podczas nagrzewania silnika znacząco zwiększa
    > swoją objętość...
    Co znaczy zwieksza objetosc?
    Minimalny wzrost jest prawidlowy, jednakze jesli wywala Ci plyn przez
    korek lub przybywa w zbiorniku na tyle, ze jestes w stanie zdecydowanie
    to stwierdzic, to czym predzej rob uszczelke pod glowica. To na 99%
    powod Twoich problemow.

    Przy otwartym korku i uruchomionym silniku sprawdz czy w zbiorniku
    pojawiaja sie pcherzyki powietrza. Sprawdz tez pompe wody, bo jesli
    zapowietrza uklad, to miejscami plyn sie zagotuje, a miejscami
    temepratura bedzie grubo ponizej temp. wrzenia, a poziom w zbiorniku
    bedzie sie podnosil.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE