eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytermostatRe: termostat
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!pwr.wroc.pl!news.wcss.wroc.pl!newsfeed
    .pionier.net.pl!aotearoa.belnet.be!news.belnet.be!feed.xsnews.nl!border-1.ams.x
    snews.nl!newsfeed00.sul.t-online.de!newsfeed01.sul.t-online.de!t-online.de!news
    feed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.
    neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: termostat
    Date: Sat, 30 Jan 2010 23:09:14 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 32
    Message-ID: <hk2ar2$rn1$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <hjulm5$i13$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hjv5p9$ofj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hk165j$6jn$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: eay188.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1264889506 28385 83.14.128.188 (30 Jan 2010
    22:11:46 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 30 Jan 2010 22:11:46 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111
    Thunderbird/3.0.1
    In-Reply-To: <hk165j$6jn$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251578
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-01-30 12:43, identifikator: 20040501 pisze:

    > muszę trochę pojeździć, czy Ktoś może mi powiedzieć czy można jeździć
    > bez korka na zbiorniku płynu chłodzącego?

    Nie. Uklad jest cisnieniowy. Jesli korek jest uszkodzony, albo go nie ma
    to nieuniknione sa klopoty. Ogolnie rzecz biorac, korek z reguly jest
    zaworem, ktory powyzej pewnego cisnienia sie "otwiera". To cisnienie
    OIDP wynosi ok 1.1-1.2Bar. Jesli go nie masz, to temperatura wrzenia
    spada i istnieje prawdopodobienstwo zagotowania juz przy 100stC. Jesli
    cisnienie w ukladzie jest prawidlowe, to temperatura wrzenia wzrasta. W
    Oplu Corsa B 1.4 np. wentylator chlodnicy zalacza sie przy 102stC.

    >
    > swoją drogą petrygo to chłam... gdyby nie miał temperatury zamarzania
    > -35 to bym go wywalił... podczas nagrzewania silnika znacząco zwiększa
    > swoją objętość...
    Co znaczy zwieksza objetosc?
    Minimalny wzrost jest prawidlowy, jednakze jesli wywala Ci plyn przez
    korek lub przybywa w zbiorniku na tyle, ze jestes w stanie zdecydowanie
    to stwierdzic, to czym predzej rob uszczelke pod glowica. To na 99%
    powod Twoich problemow.

    Przy otwartym korku i uruchomionym silniku sprawdz czy w zbiorniku
    pojawiaja sie pcherzyki powietrza. Sprawdz tez pompe wody, bo jesli
    zapowietrza uklad, to miejscami plyn sie zagotuje, a miejscami
    temepratura bedzie grubo ponizej temp. wrzenia, a poziom w zbiorniku
    bedzie sie podnosil.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: