  • 1. Data: 2010-01-29 13:49:47
    Temat: termostat
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    wiedzieliście, że termostat w nowoczesnym samochodzie pracuje impulsowo? ja
    myślałem, że ze wzrostem temperatury termostat puszcza coraz więcej przez
    chłodnicę, a on nie... raz puszcza na maksa, a raz nie puszcza i tak na
    zmianę...
    mam taki problem, że czasem auto gotuje mi płyn, a innym razem nie... nie
    wiem co może być?

  • 2. Data: 2010-01-29 13:51:25
    Temat: Re: termostat
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    identifikator: 20040501 pisze:
    > nie wiem co może być?

    zapowietrzenie układu lub zwalony termostat.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-01-29 18:24:31
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dzięki za wypowiedzi, odłużmy dyskusję do jutra, jutro odpalę samochodzik i
    sprawdzę stan obecny - napisze co i jak...

  • 4. Data: 2010-01-30 12:11:46
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

> [...]
    > tak na zmianę...
    > mam taki problem, że czasem auto gotuje mi płyn, a innym razem nie...

    odwrotnie wsadzony termostat.
    lokalnie zaczyna woda wrzec, termostat przewodzi cieplo wiec sie nieco
    uchyla, goraca woda dociera bezposrednio na element wykonawczy,
    termostat gwaltownie sie otwiera, chlodnica wychladza, termostat sie
    zamyka i zabawa zaczyna sie od nowa.

    MarcinJM

  • 5. Data: 2010-01-30 12:43:21
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > dzięki za wypowiedzi, odłużmy dyskusję do jutra, jutro odpalę samochodzik
    > i sprawdzę stan obecny - napisze co i jak...

    nie no głupi jestem, odpaliłem dziś testowo, nie zagotował się... do tego
    podczas pracy silnika chłodnica była ciepła, ale temperatura nie falowała...

    czy to możliwe, żeby termostat się "ułożył"?

    muszę trochę pojeździć, czy Ktoś może mi powiedzieć czy można jeździć bez
    korka na zbiorniku płynu chłodzącego?

    swoją drogą petrygo to chłam... gdyby nie miał temperatury zamarzania -35 to
    bym go wywalił... podczas nagrzewania silnika znacząco zwiększa swoją
    objętość...

  • 6. Data: 2010-01-30 13:47:25
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    identifikator: 20040501 napisał(a):
    > mam taki problem, że czasem auto gotuje mi płyn, a innym razem nie...
    A po czym poznajesz że płyn sie gotuje?
    Jakie auto?
    Może korek odpowietrzający masz zatkany?
    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-01-30 15:40:38
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > czy to możliwe, żeby termostat się "ułożył"?

    niemożliwe... zagotowany... macie jakieś pomysły?

  • 8. Data: 2010-01-30 18:16:43
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > niemożliwe... zagotowany... macie jakieś pomysły?

    sprawdziłem jeszcze coś takiego:
    - jak chodził pół godziny i się nie zagotował to nacisnąłem gaz, a
    temperatura spadła o ~8 stopni do 80-82... czy może nawet mniej, później
    dość długo trwało, aż się podniosła do 90...
    - jak jeździłem po mieście tak około 40km/h to temperatura spadła do 80
    stopni...
    - jak się zatrzymałem po tej jeździe to się zagotował...
    może to Kogoś naprowadzi na usterkę?

  • 9. Data: 2010-01-30 18:49:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

> [...]
    > tak na zmianę...
    > mam taki problem, że czasem auto gotuje mi płyn, a innym razem nie...

    Uwalony lub zapowietrzony uklad chlodzenia masz w tym nowoczesnym
    samochodzie, a nie impulsowy termostat.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 10. Data: 2010-01-30 23:09:14
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    > muszę trochę pojeździć, czy Ktoś może mi powiedzieć czy można jeździć
    > bez korka na zbiorniku płynu chłodzącego?

    Nie. Uklad jest cisnieniowy. Jesli korek jest uszkodzony, albo go nie ma
    to nieuniknione sa klopoty. Ogolnie rzecz biorac, korek z reguly jest
    zaworem, ktory powyzej pewnego cisnienia sie "otwiera". To cisnienie
    OIDP wynosi ok 1.1-1.2Bar. Jesli go nie masz, to temperatura wrzenia
    spada i istnieje prawdopodobienstwo zagotowania juz przy 100stC. Jesli
    cisnienie w ukladzie jest prawidlowe, to temperatura wrzenia wzrasta. W
    Oplu Corsa B 1.4 np. wentylator chlodnicy zalacza sie przy 102stC.

    > swoją drogą petrygo to chłam... gdyby nie miał temperatury zamarzania
    > -35 to bym go wywalił... podczas nagrzewania silnika znacząco zwiększa
    > swoją objętość...
    Co znaczy zwieksza objetosc?
    Minimalny wzrost jest prawidlowy, jednakze jesli wywala Ci plyn przez
    korek lub przybywa w zbiorniku na tyle, ze jestes w stanie zdecydowanie
    to stwierdzic, to czym predzej rob uszczelke pod glowica. To na 99%
    powod Twoich problemow.

    Przy otwartym korku i uruchomionym silniku sprawdz czy w zbiorniku
    pojawiaja sie pcherzyki powietrza. Sprawdz tez pompe wody, bo jesli
    zapowietrza uklad, to miejscami plyn sie zagotuje, a miejscami
    temepratura bedzie grubo ponizej temp. wrzenia, a poziom w zbiorniku
    bedzie sie podnosil.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE