  • Data: 2010-01-31 00:07:31
    Temat: Re: termostat
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie. Uklad jest cisnieniowy. Jesli korek jest uszkodzony, albo go nie ma
    > to nieuniknione sa klopoty. Ogolnie rzecz biorac, korek z reguly jest
    > zaworem, ktory powyzej pewnego cisnienia sie "otwiera". To cisnienie OIDP
    > wynosi ok 1.1-1.2Bar. Jesli go nie masz, to temperatura wrzenia spada i
    > istnieje prawdopodobienstwo zagotowania juz przy 100stC. Jesli cisnienie w
    > ukladzie jest prawidlowe, to temperatura wrzenia wzrasta. W Oplu Corsa B
    > 1.4 np. wentylator chlodnicy zalacza sie przy 102stC.

    w moim drugim samochodzie, odkręcam korek, dodaję gazu i nic się nie dzieje,
    silnik się chłodzi, wiatrak się włącza, żadnego gotowania nie ma... więc coś
    nie tak z instalacją...
    nie mam za bardzo rozeznania, jeśli termostat włącza się przy 87 stopniach,
    to ile powinien wskazywać wskaźnik temperatury silnika?