  • 41. Data: 2011-02-04 23:48:05
    Temat: Re: taki HDR, że aż kapcie spadywują
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Robię, choć nieczęsto. Nie potrzebowałem jednak dotąd hdra, żyłowanie rawa
    > wystarcza. Może przy panoramach przydałoby się, ale nie było okazji.

    HDR pozwala uzyskać pełniejszy zakres tonalny i mniejszy poziom szumu. Można
    uzyskać taką samą fotkę co z ciągniętego RAW-a tyle, że lepszej jakości.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 42. Data: 2011-02-04 23:58:15
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Opowiadasz. Nie jest sztuką nakręcić zwyczajny film i zrobić zwyczajne
    > zdjęcie. Sztuką jest zrobić coś, co wielu zainteresuje a tak jest właśnie w
    > tym przypadku

    To zrób zwyczajne zdjęcie, które będzie sztuką.

    marek

  • 43. Data: 2011-02-05 00:02:31
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Jacek_P wrote:

    > Hm, od kiedy w sztuce panuje egalitaryzm?

    A kto powiedział, że nie panuje? Pewnie Ci co sztukę tworzą, aby czuć się
    kimś wyjątkowym.
    Sory, ale widziałem w życiu wiele dziwactw, nazywanych przez znawców sztuką
    i wielu ludzi, którzy wbrew zdrowemu rozsądkowi w te sztukę wierzyli lub co
    gorsza, z niej korzystali.

    Nie pomyliłem, piszemy o sztuce.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 44. Data: 2011-02-05 00:13:35
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    marek augustynski wrote:
    > To zrób zwyczajne zdjęcie, które będzie sztuką.

    Pewnie, że da się takie zdjęcie zrobić. Można zrobić zdjęcie nie używając
    aparatu ;)
    Ale tak na poważnie, sztuką jest zarejestrować coś bardzo ulotnego i
    niepowtarzalnego. Jest to trudne, ale jak najbardziej możliwe.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 45. Data: 2011-02-05 00:26:41
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > A uzyskany efekt - to już napisałem - wolałbym zrobione inaczej -
    > czyżbyśmy w tej materii też się zgadzali?

    Ja bym jednak nie chciał aby ten film wyglądał inaczej. Ukazuje możliwości
    zastosowanej techniki a to z uwagi na mój fach, jest dla mnie najbardziej
    ciekawe.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 46. Data: 2011-02-05 00:57:22
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ale tak na poważnie, sztuką jest zarejestrować coś bardzo ulotnego i
    > niepowtarzalnego. Jest to trudne, ale jak najbardziej możliwe.

    Błąd. Ulotność jest wszechobecna. Trudno ją za to złapać bo jest nieuchwytna.
    Każdy ruch w stronę jej uwydatnienia jest ruchem przeciwko niej. Nie można jej
    wzmacniać tylko trzeba ją pokazać taką jaka jest. Ulotności nie da się
    wytłoczyć bo ona nie jest oporna ani trudna. I to jest sztuka:)

    marek

  • 47. Data: 2011-02-05 01:09:09
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    marek augustynski wrote:
    > Błąd. Ulotność jest wszechobecna. Trudno ją za to złapać bo jest
    > nieuchwytna.

    Obraz jest jak najbardziej uchwytny.

    > Każdy ruch w stronę jej uwydatnienia jest ruchem przeciwko niej.

    A o glutaminianie sodu słyszałeś?

    > Nie można jej wzmacniać tylko trzeba ją pokazać taką jaka jest.

    A może akurat najciekawsze jest to co widać tylko z niewielkiej odległości a
    Ty akurat jesteś daleko. Czy pokazując to czego w oryginalnym kadrze gołym
    okiem nie widać, psujesz sztukę?

    > Ulotności nie da się wytłoczyć bo ona nie jest oporna ani trudna. I to
    > jest sztuka:)

    Rzeczy ulotne są także tam, gdzie ich na pierwszy rzut oka nie widać.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 48. Data: 2011-02-05 01:46:13
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Obraz jest jak najbardziej uchwytny.

    Jest uchwytny gdyż jego twórca był na tyle wrażliwy, że otarł o ulotność. Ja
    odnosiłem się nie do obrazu ale do ulotności.

    > A o glutaminianie sodu słyszałeś?

    Proszę Cię. Taką argumentacją dojdziemy jedynie do stwierdzenia, jak
    najbardziej prawdziwego, że 90 procent populacji woli karkówkę ze świni z
    przyprawami od polędwicy wołowej saute.
    Wzmacnianie smaku tak samo jak potęgowanie wrażenia wizualnego obrazu jest
    robione nie pod wrażliwy smak ale pod tępy.

    > A może akurat najciekawsze jest to co widać tylko z niewielkiej odległości a
    > Ty akurat jesteś daleko. Czy pokazując to czego w oryginalnym kadrze gołym
    > okiem nie widać, psujesz sztukę?

    Tak bo wtedy upraszczasz. To czego w oryginalnym kadrze nie widać jest zawarte
    w domyśle. Jeśli mi to wyłuszczysz jak krowie na pastwisku będę myślał, że
    jesteś głupi albo mnie za takiego uznajesz.

    > Rzeczy ulotne są także tam, gdzie ich na pierwszy rzut oka nie widać.

    :)
    przeczysz sam sobie

    marek

  • 49. Data: 2011-02-05 02:12:36
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    marek augustynski wrote:

> [...]
    > Wzmacnianie smaku tak samo jak potęgowanie wrażenia wizualnego obrazu jest
    > robione nie pod wrażliwy smak ale pod tępy.

    To jest mit. Ostatnio oglądałem jak przyrządza się egzotyczne jedzenie za
    grube pieniądze w hotelu Hilton. Glutaminian sodu to podstawa.

> [...]
    > w domyśle. Jeśli mi to wyłuszczysz jak krowie na pastwisku będę myślał, że
    > jesteś głupi albo mnie za takiego uznajesz.

    Zawsze jest poziom którego nie dostrzeżesz. Czyż postać człowieka nie jest z
    poziomu kosmosu tylko detalem na ziemi, którego gołym okiem nie widać? Czy
    trzeba taką postać pokazywać, nie wystarczy zdjęcie globu i wyobraźnia?

    > :)
    > przeczysz sam sobie

    Nie przeczę, mogę przecież chcieć te rzeczy zobaczyć.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 50. Data: 2011-02-05 06:55:43
    Od: jurski <j...@p...onet.pl>

    > czy to jest ładne czy to po prostu onanizm technologią HDR ?
    > zrobione przez Polaków, zdjęcia od 1:30 min
    > najlepiej włączyć na cały ekran i opcję HD.

    Może ja jestem nienormalny (niedzisiejszy) ale mnie się najbardziej
    podoba DO 1:30

    --
    jurski