eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaszukam osoby, która wykonała by dla mnie urządzenie elektroniczneRe: szukam osoby, która wykonała by dla mnie urządzenie elektroniczne
    From: "mariusz" <m...@l...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: szukam osoby, która wykonała by dla mnie urządzenie elektroniczne
    Date: Fri, 26 Feb 2010 17:08:17 +0100

    "Piotr Gałka" <p...@C...pl> wrote in message
    news:4b879448$1@news.home.net.pl...

    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <l...@l...pol.pl> napisał w
    > wiadomości news:hm76sa$r2t$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Dla oceny bezpieczeństwa istotne jest to jakich nakładów finansowych i ile
    > czasu wymaga odczytanie klucza w dowolny możliwy sposób.
    > Wykorzystanie lub nie normalnego interfejsu nie ma nic do rzeczy.

    Takie urządzenia nie mają sensu - przynajmniej w tej postaci.
    Po pierwsze jest Truecrypt i wszelkiej maści programy szyfrujące maile,
    komunikatory itp. Co nam z tego, że w taki czy inny sposób będziemy trzymać
    hasła w kluczu. Bez względu czy zaszyfrowane tam są w samym kluczu czy nie.
    To bez znaczenia, bo i tak muszą na chwilę wylądować w komputerze w jego
    RAM-ie i z tamtąd mogą być wydobyte trywialnym trojanem, backdoorem.
    To bez sensu.

    Klucz na USB powinien sam szyfrować i deszyfrować w taki sposób żeby żadne
    klucze nie przedostawały się do komputera, a klucze właściwe były
    zaszyfrowane w środku hasłem - ale hasłem wpisywanym z zewnętrznej
    klawiatury w samym kluczu.
    Cały kłopot takich rozwiązań to to, że albo taki token przesyła klucze do
    RAM-u komputera albo używa komputera do pobrania hasła żeby się
    "odbezpieczył na czas wykonywanego zadania.
    To powinien być taki ARM czy AVR32 w tokenie USB z małą klawiaturką w
    plastikowej obudowie. Żadne biometryki, bo złapią za łapę i siłą przystawią
    do czytnika.
    Jeszcze jest jeden kłopot.

    Jak ktoś przejmie kontrole nad komputerem to przechwyci plik przed
    zaszyfrowaniem lub po odszyfrowaniu. Takie urządzenie powinno być
    samoistniejące, bez systemu operacyjnego z prostym i jawnym programem
    wyspecjalizowanym tylko do tego celu. Po to ma być proste żeby nie dało się
    tam wmontować czegoś podsłuchującego - przezroczysta obudowa i żeby nie dało
    się dograc softu, a przynajmniej żeby dało się nadpisywać firmware i
    weryfikować jego integralność w dowolnej chwili.
    Nie może byc to PDA - bo jest za skomplikowane. To powinien byc
    jednoukładowiec z klawiaturką i LCD i portem USB.

    Dysku tym nie zaszyfrujemy w locie ale jakąś komunikację by się dało zrobić.
    Może nawet ethernet tam niech będzie ale żadnych więcej wodotrysków.